קמפיינים מוצלחים ששינו את תרבות התרומה

קמפיינים מוצלחים ששינו את תרבות התרומה

מהם הקמפיינים ששינו את דרכנו לתרום? כיצד השפיעו הם על תרבות התרומה? בפוסט הזה, אני, יועץ לגיוס תרומות ולמנהלי ארגונים, אספר על מספר קמפיינים מוצלחים שהשפיעו באופן משמעותי על תרבות התרומה שלנו.

ה-ALS Ice Bucket Challenge: מהפך בתרבות התרומה

אחד הקמפיינים המזוהים ביותר בעשור האחרון הוא ה-ALS Ice Bucket Challenge. במהלך הקמפיין, אנשים העלו סרטונים של עצמם משפכים דלי מלא במים קרים על ראשם ואז מתרמים כסף למחקר של מחלת ALS. הקמפיין הפך לוויראלי והביא לגיוס מיליוני דולרים למחקר. הוא שינה את דרכנו לראות את התרומה, משהו שבדרך כלל מתבצע בצנעה, למשהו שאנשים גאים לשתף ולעשות בצורה פומבית.

#MeToo: קמפיין שהפך לתנודה

הקמפיין #MeToo התחיל כפרויקט קטן של אישה אחת והפך לתנודה עולמית ששינתה את דרכנו להתמודד עם סיפורי הטרדה מינית. הקמפיין הזה לא רק הביא לשינוי בדרך שאנו מתמודדים עם הטרדה מינית, אלא גם גרם לאנשים לתרום לארגונים שנלחמים בהטרדה מינית ולתמוך בנשים שחוו זאת.

Red Nose Day: הקמפיין שהפך למסורת

Red Nose Day הוא יום שנתי שבו אנשים ברחבי העולם לובשים אף אדום כדי לגייס תרומות לילדים הנמצאים במצוקה. הקמפיין הזה, שהחל בבריטניה והתפשט לארצות רבות בעולם, הפך למסורת שנתית שמביאה יחד אנשים מכל רחבי העולם.

Movember: שינוי בתרבות התרומה למחקרי סרטן

הקמפיין Movember הפך למסורת שנתית במהלך חודש נובמבר, שבו גברים משאירים זקן כדי לגייס תרומות למחקרי סרטן הערמונית. הקמפיין הזה הביא לשינוי בדרך שנתפסת התמיכה במחקרי סרטן והגביר את המודעות לבעיה.



Live Aid: אירוע התרומה הגדול בהיסטוריה

Live Aid היה אירוע מוזיקלי שהתקיים ב-1985 והצליח לגייס מאות מיליונים של דולרים למען החרדה באתיופיה. האירוע הזה הוכיח את העוצמה של המוזיקה ככלי לגיוס תרומות והוביל להקמת ארגונים רבים שמשלבים מוזיקה ותרומה.

One Love Manchester: התרומה לאחר טרגדיה

אחרי הפיצוץ שהתרחש בקונצרט של אריאנה גרנדה במנצ'סטר, הכוכבת ארגנה קונצרט תרומה בשם One Love Manchester. האירוע הזה הצליח לגייס מיליונים של דולרים לקורבנות הפיצוץ והשפיע בצורה משמעותית על דרך שאנו מתמודדים עם טרגדיות.

הפך את התרומה לאישית: מה אנחנו למידים מהקמפיינים האלה?

הלקח החשוב ביותר מכל הקמפיינים האלה הוא שהתרומה יכולה להיות אישית ומשמעותית. קמפיינים אלה הצליחו להפוך את התרומה לחוויה שמערבת ומאתגרת, ולא רק מעשה של נתינה. הם הצליחו להביא את הנושאים שלהם למרכז הזיקון ולשנות את דרך שאנחנו חושבים על התרומה.

בפוסט זה, אני מספר על שינויים בתרבות התרומה בעקבות מספר קמפיינים מוצלחים. החל מקמפיין ALS Ice Bucket Challenge ועד לקמפיין #MeToo, אני מפרט את השינויים שהביאו עמם קמפיינים אלה לתרבות התרומה.