Noam Aviry speaking at conference, with text overlay Consistent Messaging for Fundraising
Featured

התזמורת של הנתינה: איך יצרנו מערכת מסרים עקבית שמהדהדת בכל פלטפורמה

איך ליצור מערכת מסרים עקבית לגיוס כספים? טיפים מעשיים מנועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, ליצירת קשר אישי עם תורמים.

השעה הייתה 03:17 לפנות בוקר כשקלטתי: ארגון מצליח לגייס כספים הוא כמו תזמורת מופלאה. כל כלי נגינה צריך לנגן בהרמוניה, בדיוק בזמן ובטון הנכון. אם אחד מזייף, כל המנגינה נפגעת. אותו דבר עם מסרים – אם המסר באתר סותר את זה שבניוזלטר, התורם הפוטנציאלי פשוט ינטוש את האולם.

אני נועם אבירי, וכבר 15 שנה אני עוזר לתזמורות האלה להשמיע את הצליל המדויק ביותר. אחרי שנים של ניסוי וטעייה, בניתי מערכת מסרים עקבית שמחברת בין כל נקודות המגע עם התורם. זה לא קסם, זה עבודה קשה – אבל זה משתלם.

מבנה המסרים שלנו: הסימפוניה של הנתינה

בגיוס כספים, כמו במוזיקה, יש מבנה. מערכת המסרים שלנו מתבססת על שלושה עקרונות מנחים:

1. הטון: אותנטיות, חום וסמכותיות משולבים.

2. התוכן: נרטיב מרתק שזור בעומק פילוסופי ופרקטיות יומיומית.

3. העקביות: אותו מסר, אותו קול, בכל פלטפורמה.

הקול הפנימי המשולב: מאחורי הקלעים של המסר

בואו נדמיין מייל לתורם פוטנציאלי. אני לא כותב רק "תודה על תרומתך". אני חושף את הקול הפנימי שלי: "'כמובן, אני מעריך כל תרומה,' אני כותב. (בראשי אני חושב: 'היא לא יודעת כמה התרומה שלה משמעותית, אני חייב להבהיר לה את זה'). אני מוסיף מיד: 'התרומה שלך מאפשרת לנו להאיר את חייהם של מאות ילדים מדי שנה. תודה שאת חלק מהמשפחה שלנו.'"

עדשת המיקרוסקופ: הפקת לקחים מרגעים קריטיים

תורם מסתכל למטה, נשם עמוק, ואז העביר את משקלו קדימה. זה היה הרגע בו ידעתי שיש לי את תשומת ליבו המלאה. הכל שקרה לפני היה רק הקדמה, וכל מה שיקרה אחרי תלוי במילים הבאות שאבחר. בשנייה הזו, אני מנתח את השפת גוף שלו, את הטון שלו, ואת האנרגיה שלו. אני בוחר בקפידה את המילים שלי.

פרקטל המשמעות: מהטקטי לפילוסופי

השיחה הזו עם תורם אחד אינה רק על תרומה של 50,000 ש"ח. היא משקפת את האתגר הבסיסי של כל ארגון חברתי: כיצד לתרגם ערכים מופשטים למעשים קונקרטיים. וברמה העמוקה ביותר, היא שאלה על האופן שבו אנחנו כחברה מחליטים מה באמת חשוב. אני מזכיר לעצמי את זה בכל שיחה.

טכניקות כתיבה ייחודיות: "טביעות אצבע" של מסר אותנטי

אני משתמש בשאלות רטוריות מכוונות: "מה באמת עומד בינך לבין יעד הגיוס הבא שלך? האם זה באמת חוסר בכלים, או אולי פחד עמוק יותר שלא הסכמת להתמודד איתו עד היום?"

אני יוצר דימויים מתחומים מגוונים: "גיוס כספים דומה לכיוון תזמורת – לא מספיק שכל הנגנים מוכשרים, הם צריכים לנגן באותו קצב, באותו טון, ובדיוק ברגע הנכון. ובתור המנצח, אתה צריך להכיר את הפרטיטורה לפני ולפנים."

אני משתמש במספרים ויחסים מפתיעים: "רוב מגייסי הכספים מבזבזים 80% מהזמן שלהם על 20% מהתורמים שתורמים רק 5% מהתקציב. כשהבנתי את זה, הפכתי את היחס – והכפלתי את ההכנסות בשנה אחת."

אני משתמש בביטויים מכוננים חוזרים: "העומק שמתחת לעומק" – כשמדובר על המוטיבציות האמיתיות של תורמים.

דוגמאות מעשיות לפלטפורמות שונות

  • אתר אינטרנט: הדף "אודות" מספר את סיפור הארגון בקול אותנטי וחם, עם דגש על ההשפעה החברתית.

  • ניוזלטר: סיפורים אישיים של נתרמים שזורים בנתונים סטטיסטיים, כדי להמחיש את גודל ההשפעה.

  • רשתות חברתיות: סרטונים קצרים שמציגים את העבודה היומיומית של הארגון, עם דגש על הנגישות והשקיפות.

  • פגישות עם תורמים: שיחות אישיות שמתמקדות בערכים המשותפים וביצירת מערכת יחסים ארוכת טווח.

הסוף הוא רק ההתחלה

אז מה למדנו? מערכת מסרים עקבית היא לא עניין של טכניקה, אלא של תפיסה. היא דורשת עומק, אותנטיות ויכולת להקשיב באמת.

אני מזמין אותך לשתף בתגובות: מה האתגר הכי גדול שלך ביצירת מערכת מסרים עקבית? אולי ביחד נוכל לפתור אותו.

נעים להכיר: נועם אבירי – המנצח על תזמורת הנתינה

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר, ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי. פיתחתי את "שיטת הסולם הדינמי", מתודולוגיה להעלאת תורמים במדרגות תרומה, ו"מודל המעגלים המתרחבים", שיטה להרחבת מעגל התורמים דרך קשרים קיימים. אני מאמין שההצלחה בגיוס כספים תלויה ביכולת ליצור קשר אישי ואמיתי עם התורמים, ולהעביר להם את התשוקה שלנו למטרה החברתית.