A person connecting emotionally with another person, symbolizing the emotional connection in fundraising.
Featured

השורש הרגשי העמוק: הטכניקה שתחשוף את מניעי התרומה האמיתיים

גלו את "השורש הרגשי העמוק" בגיוס כספים: טכניקה חדשנית לחשיפת המניעים האמיתיים של תורמים והתאמת המסר הרגשי הנכון. המדריך המלא מאת נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים.

השעה הייתה 03:17 לפנות בוקר, והמבט שלי היה תקוע במסך המחשב. חודש שלם עבר מאז שהתחלתי לעבוד על קמפיין גיוס הכספים הזה, חודש של שיחות טלפון מייאשות, פגישות מתישות, וים של מצגות משוכפלות. התוצאה? אפס תרומות. לא הבנתי מה לא בסדר. הייתי משוכנע שיש לנו סיפור חזק, נתונים מרשימים, וצוות מסור. ובכל זאת, משהו לא עבד.

ואז, באמצע הלילה, הבנתי. טעות אחת קטנה, אבל קריטית, חמקה מעיני. לא הצלחתי להתחבר לשורש הרגשי העמוק שמניע את התורמים שלנו. לא דיברתי אל הלב שלהם. דיברתי אל הראש.

אספר לכם איך גיליתי את הטכניקה הזו, ואיך היא יכולה לשנות את האופן שבו אתם מגייסים כספים לנצח.

אני נועם אבירי, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אחרי 15 שנה בתחום, פגשתי כמעט כל סוג של תורם אפשרי, וחוויתי את כל סוגי ההצלחות והכישלונות. למדתי את התיאוריה, יישמתי אותה בשטח, ופיתחתי תובנות חדשות משלי. המטרה שלי היא לעזור לכם להפוך למגייסי כספים אפקטיביים יותר, לא רק מבחינה טכנית, אלא גם מבחינה רגשית.

הפסיכולוגיה של הנתינה: מעבר לנתונים ולסיפורים מרשימים

במשך שנים, האמנתי שגיוס כספים הוא משחק של מספרים וסיפורים משכנעים. הצגתי לתורמים נתונים סטטיסטיים מדהימים, סיפרתי להם על הפרויקטים המרגשים שלנו, והסברתי להם בדיוק איך התרומה שלהם תשפיע על העולם. אבל לא הבנתי שהמספרים והסיפורים האלה הם רק קצה הקרחון. מתחת לפני השטח, מסתתר עולם שלם של רגשות ומניעים עמוקים.

אז מה מניע אנשים לתרום?

  • הצורך בתחושת משמעות: אנשים רוצים להרגיש שהחיים שלהם בעלי משמעות, שהם משפיעים לטובה על העולם. תרומה היא דרך להגשים את הצורך הזה.
  • האמפתיה והחמלה: אנשים חשים אמפתיה כלפי אחרים, במיוחד כלפי אנשים במצוקה. תרומה היא דרך להביע את האמפתיה הזו ולעזור לאחרים.
  • הערכים האישיים: אנשים תורמים לארגונים שתואמים את הערכים האישיים שלהם, כמו צדק חברתי, שוויון, או שמירה על הסביבה.
  • התחושה של שייכות: אנשים רוצים להרגיש שהם חלק ממשהו גדול יותר מעצמם. תרומה לארגון היא דרך להרגיש שייכים לקהילה.

האתגר הוא לחשוף את השורש הרגשי הספציפי שמניע כל תורם, ולהתאים את המסר שלנו אליו.

"שיטת המפה הרגשית של התורם": לחשוף את המניעים העמוקים

פיתחתי כלי שנקרא "המפה הרגשית של התורם", שעוזר לי לזהות את המניעים העמוקים של התורמים שלי. הכלי הזה מבוסס על שאלות ממוקדות שנועדו לחשוף את הערכים, האמונות, והתשוקות של התורם.

איך זה עובד?

1. הקשבה פעילה: בפגישה הראשונה עם התורם, אני לא מדבר הרבה. אני מקשיב. אני מנסה להבין מה חשוב לו, מה מטריד אותו, ומה מעורר בו השראה. זו "ההקשבה השלישית" - להקשיב גם למה שלא נאמר במילים.

2. שאלות מכוונות: אני שואל שאלות פתוחות שנועדו לעורר שיחה על הערכים והאמונות של התורם. לדוגמה: "מה הכי חשוב לך בעולם?", "מה היית רוצה להשאיר אחריך כמורשת?", או "איזה בעיות חברתיות הכי מטרידות אותך?".

3. זיהוי הדפוסים: אני מחפש דפוסים בתשובות של התורם. האם הוא מדבר הרבה על צדק חברתי? האם הוא מביע דאגה לגבי הסביבה? האם הוא רוצה להשאיר חותם על העולם?

4. התאמת המסר: אחרי שזיהיתי את המניעים העמוקים של התורם, אני מתאים את המסר שלי אליו. אני מדגיש את ההיבטים של הפרויקט שלנו שתואמים את הערכים שלו.

מקרה לדוגמה: איך "המפה הרגשית" הצילה קמפיין כושל

חזרה לקמפיין הכושל של 03:17 לפנות בוקר. אחרי שהבנתי שאני מתמקד רק בנתונים, החלטתי לנסות את "המפה הרגשית". התחלתי לדבר עם התורמים הפוטנציאליים, לא על הפרויקט עצמו, אלא על הערכים שלהם.

גיליתי שתורם אחד, איש עסקים מצליח, מאוד מוטרד מהעובדה שהילדים שלו לא מעריכים את מה שיש להם. הוא רצה להנחיל להם ערכים של נתינה ואחריות חברתית.

במקום לדבר איתו על הפרויקט עצמו, דיברתי איתו על ההזדמנות שלו להעביר לילדים שלו את הערכים שהוא מאמין בהם. הצעתי לו להפוך את התרומה שלו לפרויקט משפחתי, שבו הילדים שלו יהיו מעורבים בבחירת הפרויקטים הנתמכים.

התוצאה? הוא תרם סכום כפול ממה שציפיתי, והפך לשגריר של הארגון שלנו.

הצעד האלגנטי: איך להתאים את המסר לשורש הרגשי

אחרי שזיהיתם את השורש הרגשי שמניע את התורם, הגיע הזמן להתאים את המסר שלכם. זה דורש יצירתיות ורגישות, אבל זה שווה את המאמץ.

  • השתמשו בשפה רגשית: במקום לדבר על "שיפור איכות החיים", דברו על "יצירת עתיד טוב יותר". במקום לדבר על "מניעת עוני", דברו על "מתן תקווה לאנשים חסרי ישע".
  • ספרו סיפורים מעוררי השראה: הסיפורים של האנשים שהארגון שלכם עוזר להם הם הרבה יותר חזקים מכל נתון סטטיסטי. השתמשו בסיפורים אלה כדי לעורר אמפתיה וחמלה אצל התורמים.
  • הדגישו את הערכים המשותפים: הדגישו את העובדה שהארגון שלכם חולק את אותם הערכים כמו התורם. הראו לו שהתרומה שלו היא לא רק תמיכה בפרויקט, אלא גם הצטרפות לקהילה של אנשים בעלי ערכים משותפים.
  • הציגו את הפרויקט כהזדמנות להשאיר חותם: הראו לתורם שהתרומה שלו תאפשר לו להשאיר חותם על העולם, להנחיל ערכים לדורות הבאים, וליצור מורשת שתמשיך להתקיים גם אחריו.

ההתפכחות החיובית: גיוס כספים הוא לא רק מקצוע, הוא שליחות

פעם חשבתי שגיוס כספים הוא מקצוע טכני, עניין של נתונים, סיפורים, ומצגות. היום אני יודע שזה הרבה יותר מזה. גיוס כספים הוא שליחות. זה הזדמנות לחבר אנשים לערכים שלהם, לעזור להם להגשים את החלומות שלהם, וליצור עולם טוב יותר.

השאלה שנשארת איתי היא זו: איך תגייסו כספים לא רק בראש, אלא גם בלב? איך תחשפו את השורש הרגשי העמוק שמניע את התורמים שלכם, ותתאימו את המסר שלכם אליו?

אשמח לשמוע את המחשבות והתובנות שלכם בתגובות. איזה טכניקות אתם משתמשים כדי להתחבר רגשית לתורמים שלכם?

אני נועם אבירי, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר, ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי. המטרה שלי היא לעזור לכם להפוך למגייסי כספים אפקטיביים יותר, לא רק מבחינה טכנית, אלא גם מבחינה רגשית. פיתחתי מתודולוגיות ייחודיות כגון "שיטת הסולם הדינמי" ו"מודל המעגלים המתרחבים".