A brightly lit office space designed to promote collaboration and creativity, with a focus on natural light and comfortable furnishings. There are plants and art on the walls, suggesting a welcoming and inspiring atmosphere.
Featured

מאדריכלות נדיבות: איך עיצוב חללים משפיע על התרומה שלך (ואיך לנצל את זה)

גלו איך עיצוב המשרד שלכם (או הרקע בזום) יכול להגדיל משמעותית את התרומות. טיפים מעשיים ודוגמאות מנועם אבירי, מומחה לגיוס כספים.

הדלת נסגרה אחרי התורם, והבטתי בחלל המשרד הריק. חדר ישיבות סטנדרטי לחלוטין - שולחן עץ, כיסאות משרדיים, תמונה מופשטת חסרת השראה על הקיר. "הפסדנו אותו," מלמלתי לעצמי. אבל אז, צלצול טלפון הבהיר לי שמשהו השתנה. אותו תורם, שהרגע עזב, ביקש לתאם פגישה נוספת, והפעם, הוא הביא איתו צ'ק נדיב במיוחד. מה השתנה? לא המסר, לא המצגת, אלא המקום.

היי, אני נועם אבירי, ואחרי שנים בגיוס כספים, הבנתי שנדיבות היא לא רק עניין של רצון טוב או מצפון - היא מושפעת עמוקות מהסביבה הפיזית. זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל רוב הארגונים מתעלמים מהכוח העצום הזה.

במאמר הזה, אסביר איך אדריכלות ועיצוב חללים יכולים להפוך את המשרדים שלך (ואפילו את המרחבים הווירטואליים שלך) למכונות נדיבות. לא מדובר רק ב"לגרום לזה להיראות יפה," אלא בהבנה עמוקה של פסיכולוגיית הנתינה, ואיך הסביבה שלנו מעצבת אותה.

האדריכלות של הנדיבות: מעבר לאסתטיקה

רובנו חושבים על עיצוב כעניין של טעם, אבל יש כאן עומק שמתחת לעומק. האופן בו חלל בנוי משפיע ישירות על הרגשות, התחושות וההתנהגות שלנו. כשמדובר בגיוס כספים, זה אומר שהעיצוב יכול להגביר אמפתיה, ליצור תחושת חיבור, ולעודד נדיבות.

אבל איך זה עובד בפועל? בואו נפרק את זה לרגע:

1. תחושת שייכות וחיבור רגשי:

  • הבעיה: חללים מנוכרים, סטריליים וחסרי זהות יוצרים ריחוק. תורם מרגיש כמו עוד מספר, לא כחלק ממשהו גדול יותר.
  • הפתרון: שלבו אלמנטים שמספרים את הסיפור של הארגון. תמונות של המוטבים, הצגת הפעילות בשטח, ציטוטים מעוררי השראה. הכל צריך לשדר "פה קורים דברים טובים." חשוב ליצור חלל חמים ונעים.
  • דוגמה: במקום תמונה מופשטת, תלו תמונה גדולה של ילד מחייך שמקבל עזרה מהארגון שלכם. כשהמבט שלו פוגש את מבטו של התורם, נוצר חיבור מיידי.

2. נוחות וביטחון פסיכולוגי:

  • הבעיה: סביבה לא נוחה - רעש, טמפרטורה לא נעימה, כיסאות לא נוחים - מסיחה את הדעת ויוצרת מתח. תורם לא יכול להתרכז בנתינה כשהוא לא מרגיש בנוח.
  • הפתרון: הקפידו על תאורה טבעית, טמפרטורה נעימה, ריהוט נוח, ובידוד אקוסטי. צרו חלל שמרגיע ומאפשר שיחה נינוחה.
  • דוגמה: ויתרו על כיסאות הפלסטיק הקשיחים ובחרו בכורסאות מרופדות. זה ישדר לתורם שאתם מעריכים את הזמן שלו ורוצים שהוא ירגיש בנוח.

3. השראה וחזון:

  • הבעיה: חלל אפרורי וחסר מעוף לא מעורר השראה. תורם לא מרגיש חלק מחזון גדול יותר.
  • הפתרון: השתמשו בצבעים מעוררי השראה (כחול ושלווה למשל), תאורה דרמטית, ומוצגים ויזואליים שממחישים את החזון של הארגון.
  • דוגמה: הציגו מודל תלת-מימדי של הפרויקט הבא שלכם. זה ייתן לתורם תחושה מוחשית של מה שהוא יכול לעזור להגשים.

4. סיפור סיפורים ויזואלי:

  • הבעיה: חלל שאינו מספר סיפור. תורם אינו מחובר למשימה או ההשפעה של הארגון.
  • הפתרון: הציגו באופן ויזואלי את ההיסטוריה, ההצלחות והאתגרים של הארגון. השתמשו בתמונות, ציטוטים וגרפיקה כדי להעביר את המסר שלכם בצורה עוצמתית.
  • דוגמה:צרו "קיר השראה" שמציג את המוטבים, המתנדבים והתורמים שלכם. זה יראה לתורם שהוא חלק מקהילה גדולה ומשמעותית.

מה לגבי מרחבים וירטואליים?

הקורונה לימדה אותנו שלגיוס כספים יש גם ממד וירטואלי. אותו עיקרון תקף גם כאן: הרקע בזום, האתר של הארגון, המצגות – הכל צריך להיות מעוצב כדי ליצור תחושה של חיבור, נוחות והשראה.

לדוגמה, ברקע של הזום, במקום קיר לבן, שלבו תמונה של הפעילות של הארגון בשטח. ודאו שהתאורה טובה ושהמצלמה ממוקמת בגובה העיניים. זה ישדר מקצועיות וידידותיות.

הצעד האלגנטי: התחילו בקטן, חלמו בגדול

שינוי הסביבה הפיזית יכול להיות השקעה גדולה, אבל לא חייבים להתחיל הכל בבת אחת. התחילו בקטן – צבעו את הקירות בצבע חמים, הוסיפו צמחייה, החליפו את הריהוט המשרדי בכורסאות נוחות.

זכרו, המטרה היא ליצור חלל שמעורר נדיבות, אמפתיה וחיבור רגשי. כשאתם משקיעים בסביבה, אתם משקיעים ביכולת שלכם לגייס כספים, וחשוב מזה – אתם משקיעים בעתיד של המוטבים שלכם.

אני יודע שזה נשמע פשוט, אבל העומק שמתחת לעומק הוא עצום. האם אתם באמת מנצלים את הכוח של הסביבה הפיזית כדי להגביר את הנדיבות? מהו הצעד הראשון שתעשו כבר מחר בבוקר כדי להפוך את המשרד שלכם למקום נדיב יותר?

אני, נועם אבירי, כאן כדי לעזור לכם לעשות בדיוק את זה. צרו איתי קשר, ובואו נהפוך את החלל שלכם למנוע נדיבות משגשג.

_נועם אבירי הוא מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. הוא משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר, ותובנות חדשניות שפיתח בעצמו._