The fundraising team visits a factory, engaging with workers and learning about the companys social impact.
Featured

מפגשי למידה מחוץ לארגון: איך סיורים והתנסויות שידרגו את תוכנית הפיתוח הצוותי שלנו

גלו איך שילבנו סיורים והתנסויות חיצוניות בתוכנית הפיתוח הצוותי שלנו, ואיך זה שידרג את גיוס הכספים בארגון. סיפור אישי מאת נועם אבירי.

השעה הייתה 08:00 בבוקר, ואני עומד מול צוות מגייסי הכספים שלי, לא בחדר הישיבות המוכר, אלא בכניסה למפעל סודהסטרים ברהט. כן, קראתם נכון. החלטתי שהגיע הזמן להוציא אותם מהקופסה, לא רק במובן המטאפורי, אלא ממש פיזית. למה דווקא סודהסטרים? כי רציתי להראות להם איך חברה מצליחה מצליחה לחבר בין חדשנות, ערכים חברתיים וגיוס משאבים. האם זה עבד? תמשיכו לקרוא – הסיפור האמיתי מורכב הרבה יותר ממה שחשבתי.

אני נועם אבירי, ואחרי שנים בתחום גיוס הכספים, הבנתי דבר אחד: הדרך הטובה ביותר ללמוד היא לראות דברים קורים בשטח, להרגיש את האנרגיה, לדבר עם האנשים. לא עוד הרצאות תיאורטיות או סדנאות סטריליות. הגיע הזמן ללכלך את הידיים.

העומק שמתחת לעומק: למה בכלל לצאת מהמשרד?

אז למה בעצם החלטתי לטרוח ולשנות את תוכנית הפיתוח הצוותי שלנו? הרי יכולתי פשוט להזמין מרצה אורח או לשלוח את הצוות לכנס מקצועי. אבל הרגשתי שמשהו חסר. הרגשתי שהצוות שלי קצת "מנותק" מהשטח, מהסיפור האמיתי שמאחורי המספרים.

חשבתי על זה הרבה, והבנתי שגיוס כספים הוא הרבה יותר מניתוח נתונים ומצגות משכנעות. הוא קודם כל קשר אנושי, הוא הבנה עמוקה של מה מניע אנשים לתת, הוא אמונה בערך של מה שאנחנו עושים. ואת זה אי אפשר ללמוד מספרים.

הסיור בסודהסטרים: מה למדנו על גיוס כספים ממפעל לייצור סודה?

התחלנו את הסיור במרכז המבקרים של סודהסטרים, שם שמענו את הסיפור המדהים של החברה - איך היא הצליחה להפוך מכשיר פשוט לייצור סודה לסמל של חדשנות, סביבה וקהילה. למדנו על האתגרים שהם התמודדו איתם, על הטעויות שהם עשו, על הניצחונות הקטנים והגדולים.

אבל השיא של הסיור היה המפגש עם העובדים, בעיקר עם העובדים הבדואים שמגיעים מהכפרים הסמוכים. שמענו מהם על ההזדמנות שסודהסטרים נתנה להם, על השינוי שחל בחייהם, על הגאווה שלהם בעבודה שלהם.

בדיוק ברגע הזה הבנתי שהצוות שלי מתחיל להבין משהו חשוב: גיוס כספים הוא לא רק לקבל כסף, זה לתת לאנשים הזדמנות להיות חלק ממשהו גדול יותר, ממשהו משמעותי. זה לתת להם הזדמנות לעשות טוב.

לקחים מהשטח: איך מיישמים את זה בפועל?

אז מה עשינו עם כל התובנות האלה? איך תרגמנו את הסיור בסודהסטרים לשיפור בגיוס הכספים?

1. סיפורים אותנטיים: התחלנו להשקיע יותר זמן באיסוף סיפורים אמיתיים מהשטח. סיפורים על אנשים שהחיים שלהם השתנו בזכות התרומות שלנו. סיפורים על הצוות שלנו שעובד יום ולילה כדי להגשים את החזון שלנו.

2. מערכות יחסים: הבנו שמערכות יחסים הן הכל. התחלנו להשקיע יותר זמן בטיפוח מערכות יחסים עם התורמים שלנו, לא רק בפגישות רשמיות, אלא גם בשיחות טלפון, במיילים אישיים, בהזמנות לאירועים קטנים ואינטימיים.

3. ערך מוסף: התחלנו לחשוב איך אנחנו יכולים לתת לתורמים שלנו ערך מוסף, מעבר לתרומה הכספית. איך אנחנו יכולים לחבר אותם לקהילה שלנו, לתת להם תחושה שהם חלק ממשהו גדול יותר.

מה הלאה? הצעד האלגנטי הבא

הסיור בסודהסטרים היה רק ההתחלה. מאז, המשכנו לשלב סיורים והתנסויות חיצוניות בתוכנית הפיתוח הצוותית שלנו. ביקרנו בעמותות שונות, נפגשנו עם יזמים חברתיים, השתתפנו בפרויקטים קהילתיים.

ומה למדתי מכל זה? שלפעמים, הדרך הטובה ביותר ללמוד היא פשוט לצאת מהמשרד, לפתוח את העיניים, להקשיב לאנשים. כי העומק האמיתי נמצא תמיד מתחת לפני השטח.

אז אני שואל אותך: מתי בפעם האחרונה הוצאת את הצוות שלך מהקופסה? איזה "בלתי אפשרי" אתה מוכן להפוך לאפשרי השבוע?