A group of people playing a game together, representing the concept of gamification in fundraising. The image should convey excitement, collaboration, and the joy of giving back.
Featured

גיימיפיקציה בתרומות: איך הפכנו נתינה לחוויה שאי אפשר לעמוד בפניה

גלו איך גיימיפיקציה יכולה להפוך תרומות לחוויה מעורבת ומתגמלת! נועם אבירי חושף את "שיטת הסולם הדינמי" להגדלת תרומות ומעורבות.

השנה, הגיעה אלי מנכ"לית של עמותה העוסקת בסיוע לנוער בסיכון. תקציב שנתי של 5 מיליון ש"ח, ירידה של 15% בתרומות בשנה האחרונה, ותחושת תסכול שאני מכיר היטב: "נועם, ניסינו הכל. ערבי התרמה, קמפיינים דיגיטליים, פנייה לתורמים גדולים... כלום לא עובד כמו פעם. הנוער הזה חשוב לי יותר מהכל, אבל אני מרגישה שאנחנו פשוט טובעים".

הבטחתי לה שאני מבין את התחושה הזו, ושביחד נמצא פתרון יצירתי. והאמת? ידעתי בדיוק לאן אני הולך: גיימיפיקציה. אבל לא סתם עוד גיימיפיקציה. כזו שתדבר ללב של התורמים ותהפוך את הנתינה לחוויה בלתי נשכחת.

אני נועם אבירי, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אחרי שנים בתחום, אני יודע שמאחורי כל תרומה עומד סיפור, רגש, ורצון אמיתי לעשות טוב. והתפקיד שלנו הוא לחבר את הנקודות האלה.

למה גיימיפיקציה? כי אנשים אוהבים לשחק (וגם לתרום)

אז מה זה בעצם גיימיפיקציה? בגדול, זה שימוש באלמנטים של משחק (נקודות, תגים, לידרבורד, אתגרים) כדי להפוך פעולות שגרתיות למעניינות ומתגמלות יותר. בעולם התרומות, זה אומר לקחת את האקט של הנתינה ולהפוך אותו לחוויה אינטראקטיבית ומרתקת.

אני יודע, חלקכם אולי סקפטיים. "גיימיפיקציה? זה נשמע כמו גימיק זול," אולי תחשבו. ואני אומר: זה גימיק גאוני כשעושים את זה נכון.

שיטת הסולם הדינמי: איך בנינו מערכת גיימיפיקציה מנצחת

פיתחתי מתודולוגיה ייחודית שנקראת "שיטת הסולם הדינמי", שמטרתה להעלות תורמים במדרגות התרומה על ידי יצירת חוויה מתגמלת ומשמעותית. הנה איך יישמנו את השיטה בעמותה ההיא, של הנוער בסיכון:

1. הגדרת מטרות ברורות:

מה אנחנו רוצים להשיג? הגדלת מספר התורמים? הגדלת סכום התרומה הממוצעת? הגברת מעורבות התורמים? הגדרנו יעדים מדידים וריאליים.

דוגמה: הגדלת מספר התורמים הקטנים (עד 500 ש"ח) ב-25% בשלושה חודשים.

2. פילוח קהל יעד:

מי הם התורמים שלנו? מה מניע אותם? מה חשוב להם? פילחנו את התורמים לפי גיל, סכום תרומה, תחומי עניין ועוד.

דוגמה: זיהינו קבוצה של תורמים צעירים שמחוברים לרשתות החברתיות ומחפשים דרכים קלות ומהנות לתרום.

3. בחירת אלמנטים של גיימיפיקציה:

אילו אלמנטים מתאימים לקהל היעד שלנו ולמטרות שלנו? נקודות? תגים? לידרבורד? אתגרים? בחרנו אלמנטים רלוונטיים ומתגמלים.

דוגמה:

נקודות: כל תרומה מקנה נקודות.

תגים: תגים על השלמת משימות (למשל, שיתוף פוסט ברשתות החברתיות).

אתגרים: אתגרי גיוס תרומות קבוצתיים.

4. בניית סיפור:

יצרנו סיפור סוחף סביב הגיימיפיקציה. הסיפור חיבר את התורמים למטרה של העמותה ויצר תחושת שייכות.

דוגמה: התורמים הפכו ל"מנטורים וירטואליים" לנוער בסיכון, וכל תרומה שלהם עזרה "לפתוח דלת" לילד או ילדה.

5. יצירת חוויה דיגיטלית:

בנינו פלטפורמה דיגיטלית ידידותית ומהנה שבה התורמים יכלו לעקוב אחר ההתקדמות שלהם, לראות את הנקודות והתגים שלהם, להשתתף באתגרים ולתקשר עם תורמים אחרים.

דוגמה: אתר אינטרנט עם "לוח מחוונים" אישי לכל תורם.

6. תמריצים:

הגדרנו תמריצים מוחשיים ובלתי מוחשיים עבור התורמים.

דוגמאות:

תמריצים מוחשיים: חולצות, כוסות, כרטיסים להופעות.

* תמריצים בלתי מוחשיים: הכרה פומבית, אזכור בעמוד הפייסבוק של העמותה, מפגש עם בני הנוער.

7. משוב ומעקב:

עקבנו אחרי התוצאות באופן שוטף וביצענו התאמות לפי הצורך.

התוצאות? וואו!

הגיימיפיקציה הזו חוללה פלאים. תוך שלושה חודשים, ראינו עלייה של 40% במספר התורמים הקטנים, עלייה של 20% בסכום התרומה הממוצעת, וזינוק אדיר במעורבות התורמים ברשתות החברתיות.

אבל יותר מהמספרים, שמחתי לראות את התחושה החדשה של התורמים: הם כבר לא הרגישו רק "תורמים", אלא חלק מקהילה, חלק מסיפור גדול יותר.

העומק שמתחת לעומק: למה זה עובד?

גיימיפיקציה עובדת כי היא פונה לצורך האנושי הבסיסי שלנו במשחק, בתחרות, בהכרה ובמשמעות. היא הופכת את הנתינה לפעולה פעילה, מהנה ומתגמלת, ולא רק לחובה מוסרית.

אבל הכי חשוב, היא מזכירה לנו שאנחנו לא לבד. שיש עוד אנשים שאכפת להם כמונו, ושאנחנו יכולים לעשות שינוי ביחד.

אני רוצה להזמין אותך לחשוב: איך אתה יכול ליישם את עקרונות הגיימיפיקציה בארגון שלך? איזה אלמנטים יכולים לעבוד הכי טוב עם קהל היעד שלך? אל תפחדו להתנסות, להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסה.

גיוס כספים הוא לא רק עניין של כסף. זה עניין של אנשים, של רגשות, של חיבורים. וגיימיפיקציה היא כלי מדהים ליצירת החיבורים האלה.

אני מזמין אתכם לשתף בתגובות: אילו אלמנטים של גיימיפיקציה הייתם רוצים לראות בקמפיין התרומות הבא שלכם? איזה אתגרים אתם צופים? יחד, נהפוך את עולם התרומות למקום מהנה ומשמעותי יותר!

נועם אבירי הוא מומחה-על מוביל בתחום גיוס הכספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. הוא משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתח בעצמו, כולל "שיטת הסולם הדינמי".

A person typing on a laptop, with a hand reaching out to offer a donation.
Featured

אמנות הקופירייטינג הדיגיטלי: הנוסחה המפתיעה לכתיבת טקסטים שמניעים לתרומה מיידית

גלו את הנוסחה המפתיעה לכתיבת טקסטים שמניעים לתרומה מיידית! נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, חושף את הסודות לקופירייטינג דיגיטלי אפקטיבי.

השעה הייתה 3 לפנות בוקר, ואני בוהה במסך. קמפיין גיוס הכספים החדש, שעליו עבדנו חודשים, פשוט לא המריא. התרומות היו דלות, התגובות פושרות, והלחץ בוער. הרגשתי כמו טייס שנאלץ לנחות נחיתת חירום במדבר - בלי דלק, בלי תקווה, ובלי מושג מה לעשות הלאה.

אבל אז, בין הספקנות לייאוש, הבנתי משהו מכריע. הבנתי שקופירייטינג לגיוס כספים הוא לא רק כתיבה יפה או משכנעת. הוא הרבה יותר מזה. הוא אמנות של חיבור רגשי עמוק, של הבנת המניעים האמיתיים של התורם, ושל היכולת לתרגם את הכאב והתקווה של הארגון לסיפור מעורר השראה.

ואני, נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור לארגונים ללא מטרות רווח, נמצא כאן כדי לחלוק איתכם את הנוסחה המפתיעה הזו. לא תמצאו אותה באף ספר הדרכה, כי היא נולדה מתוך כישלונות רבים, ניסויים נועזים, ומפגשים מרגשים עם אנשים שהחליטו לשנות את העולם.

האם הקופירייטינג שלך גורם לתורמים לפעול או לנמנם?

מגייס כספים ממוצע משקיע שעות בניסוח טקסטים לקמפיינים, אתרי אינטרנט ומיילים לתורמים. אבל מה קורה כשהמילים האלה נופלות על אוזניים ערלות? מה קורה כשהתורם קורא, מהנהן בנימוס, ו... עובר הלאה?

הבעיה היא שהרבה טקסטים לגיוס כספים נכתבים מתוך נקודת מבט פנימית - הם מתמקדים במה שהארגון רוצה להגיד, ולא במה שהתורם צריך לשמוע. הם משתמשים בשפה יבשה ומנוכרת, מתעלמים מהרגשות האנושיים, ופשוט לא מצליחים ליצור את החיבור הנדרש כדי להניע לפעולה.

אבל יש דרך אחרת. דרך שמתחילה בהבנה עמוקה של פסיכולוגיית הנתינה, ממשיכה בבניית מערכות יחסים ארוכות טווח עם תורמים, ומסתיימת בכתיבת טקסטים שמדברים ישירות ללב ולנשמה.

שלושת העקרונות המובילים לקופירייטינג דיגיטלי שמניע לתרומה מיידית

אחרי שנים של ניסוי וטעייה, זיהיתי שלושה עקרונות מרכזיים שהופכים טקסט לגיוס כספים מטקסט סתמי לכלי עוצמתי להשגת מטרות:

1. העומק שמתחת לעומק: גלו את המניעים האמיתיים של התורמים

רוב האנשים תורמים לא רק בגלל שהם רוצים לעזור. הם תורמים כי הנתינה ממלאת צורך רגשי עמוק - צורך בתחושת משמעות, בתחושת שייכות, בתחושת השפעה.

אז איך מגלים את המניעים האלה? לא באמצעות סקרים או שאלונים. אלא באמצעות הקשבה אמיתית, אמפתיה, ושיחה אישית. שאלו את התורמים למה הם תורמים, מה חשוב להם, ומה הם רוצים להשיג באמצעות התרומה שלהם.

דוגמה: במקום לכתוב "התרומה שלך תסייע לילדים נזקקים," כתבו "התרומה שלך תעניק לילדים נזקקים הזדמנות להגשים את החלומות שלהם."

2. ההקשבה השלישית: הקשיבו למה שלא נאמר במילים

התקשורת האנושית מורכבת הרבה יותר ממילים. היא כוללת גם שפת גוף, טון דיבור, ואווירה כללית. מגייס כספים מצליח יודע לקלוט את הרמזים הלא מילוליים האלה, ולהתאים את המסר שלו בהתאם.

שימו לב לשפת הגוף של התורם, לקצב הדיבור שלו, ולתגובות הרגשיות שלו. נסו להבין מה הוא מרגיש, מה הוא חושב, ומה הוא באמת רוצה להגיד - גם אם הוא לא אומר את זה במפורש.

דוגמה: אם התורם נראה מהוסס או לא בטוח, אל תלחצו עליו לתרום. תנו לו זמן לחשוב, הציעו לו מידע נוסף, והדגישו את החשיבות של התרומה שלו עבורו, ולא רק עבור הארגון.

3. הצעד האלגנטי: תרגמו ערכים מופשטים למעשים קונקרטיים

אנשים מתקשים להתחבר לערכים מופשטים כמו "צדק חברתי" או "שוויון הזדמנויות." הם רוצים לדעת בדיוק איך התרומה שלהם תעזור, מה היא תשנה, ואיזה הבדל היא תעשה.

השתמשו במספרים, בדוגמאות, ובסיפורים כדי להמחיש את ההשפעה של התרומה. תארו את התוצאות הקונקרטיות שהארגון משיג, ואת השינויים החיוביים שהוא יוצר בחייהם של אנשים.

דוגמה: במקום לכתוב "התרומה שלך תתמוך בפרויקט חינוכי," כתבו "התרומה שלך תאפשר ל-50 תלמידים לקבל שיעורי עזר פרטיים, להצליח בבחינות הבגרות, ולהתקבל לאוניברסיטה."

המראה הכפולה: ראו את עצמכם דרך עיני התורם

גיוס כספים הוא לא רק עניין של כסף. הוא עניין של מערכות יחסים, של אמון, ושל חיבור אנושי. כדי להצליח, עליכם להיות מסוגלים לראות את עצמכם דרך עיני התורם - להבין מה הוא חושב, מה הוא מרגיש, ומה הוא מצפה מכם.

שאלו את עצמכם: האם אני משדר אותנטיות, אמינות, ואמפתיה? האם אני באמת מבין את הצרכים של התורם, או שאני רק מנסה לשכנע אותו לתרום? האם אני יוצר תחושה של שותפות, או שאני רק מבקש ממנו טובה?

איזה "בלתי אפשרי" אתה מוכן להפוך לאפשרי השבוע?

אז מה הלאה? אחרי שקראתם את המאמר הזה, אתם מצוידים בכלים ובתובנות הדרושות כדי לשנות את הגישה שלכם לקופירייטינג דיגיטלי לגיוס כספים. אבל הידע הזה לא שווה כלום אם לא תיישמו אותו.

אני מזמין אתכם לקחת צעד אמיץ, לצאת מאזור הנוחות שלכם, ולהתחיל לכתוב טקסטים שמדברים ישירות ללב ולנשמה. תתחילו בקטן, תנסו, תטעו, ותלמדו. ותזכרו - אין דבר כזה "נוסחה קסם" לגיוס כספים. יש רק עבודה קשה, מסירות, ותשוקה אמיתית לשנות את העולם.

נועם אבירי הוא מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור לארגונים ללא מטרות רווח בישראל. הוא משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר, ומסייע לארגונים להגדיל את ההכנסות שלהם ולממש את הפוטנציאל שלהם. הוא פיתח את "שיטת הסולם הדינמי" ואת "מודל המעגלים המתרחבים," שתי מתודולוגיות ייחודיות להעלאת תורמים במדרגות תרומה ולהרחבת מעגל התורמים. דן פאליוטה ופנלופה ברק השפיעו רבות על גישתו, המשולבת עם תיאוריות מכירה מתקדמות ושיווק תוכן.

אני רוצה לשמוע מה אתם חושבים על המאמר הזה. האם יש לכם טיפים נוספים לקופירייטינג דיגיטלי לגיוס כספים? שתפו אותם בתגובות!

Image of diverse group of people collaborating on a project, symbolizing the power of community-generated content in fundraising.
Featured

מכונת התוכן האוטומטית: איך תוכן שנוצר על ידי תומכים הפך למנוע צמיחה

גלו איך תוכן שנוצר על ידי תומכים יכול להפוך למנוע צמיחה עבור הארגון שלכם. טיפים, טכניקות ומתודולוגיות מוכחות מנועם אבירי, מומחה לגיוס כספים.

האמת? הרעיון של מכונת תוכן אוטומטית שמבוססת על התומכים שלכם נשמע לי בהתחלה כמו עוד גימיק שיווקי חולף. אבל אחרי שראיתי ארגון קטן בצפון מצליח להגדיל את התרומות ב-40% תוך רבעון אחד בזכות שיטה פשוטה, הבנתי שיש כאן משהו עמוק יותר. משהו שמשנה את כללי המשחק בגיוס כספים.

אני נועם אבירי, ואחרי שנים של עבודה עם ארגונים מכל הסוגים, למדתי דבר אחד: גיוס כספים זה לא רק כסף, זה קודם כל מערכת יחסים. וכשנותנים לתומכים במה, לא רק שמקבלים תוכן איכותי, אלא גם מעמיקים את הקשר איתם בצורה שלא תיאמן.

אז איך זה עובד בפועל? בואו נצלול לעומק ונגלה את הסודות של מכונת התוכן האוטומטית.

I. מה זה בכלל "מכונת תוכן אוטומטית"?

בואו נתחיל בהגדרה: מכונת תוכן אוטומטית היא מערכת שמייצרת תוכן באופן שוטף על ידי מינוף הקולות, הסיפורים והתובנות של התומכים בארגון. זה יכול לכלול עדויות אישיות, סיפורי הצלחה, ראיונות קצרים, פוסטים ברשתות החברתיות, ואפילו סרטונים קצרים שהתומכים עצמם מצלמים.

זה לא רק לחסוך זמן וכסף על כתיבת תוכן - זה קודם כל להפוך את התומכים שלכם לשגרירים הכי אותנטיים של המטרה שלכם.

II. למה זה כל כך אפקטיבי? הפסיכולוגיה של הנתינה והתרומה

מאחורי כל החלטה לתרום עומדים מניעים פסיכולוגיים עמוקים. אנשים תורמים כי הם רוצים להרגיש חלק ממשהו גדול יותר, כי הם מאמינים במטרה, כי הם רוצים לעשות שינוי, או כי הם מרגישים אמפתיה כלפי אחרים.

כשאנחנו מאפשרים לתומכים לשתף את הסיפורים שלהם, אנחנו נוגעים בדיוק במניעים האלה. אנחנו נותנים להם במה לבטא את האמונה שלהם, להשמיע את הקול שלהם, ולהשפיע על אחרים.

אני זוכר תורם אחד שסיפר לי: "תמיד הרגשתי שאני נותן צ'ק וזהו. כשביקשתם ממני לשתף את הסיפור שלי, הרגשתי סוף סוף חלק פעיל מהעשייה."

III. איך בונים מכונת תוכן אוטומטית? 5 צעדים מעשיים

1. זיהוי התומכים המתאימים: לא כל תורם מתאים להיות יוצר תוכן. חפשו אנשים שמרגישים חיבור עמוק למטרה שלכם, שיש להם סיפור מעניין לספר, ושמוכנים להשקיע קצת זמן ומאמץ.

2. מתן כלים והדרכה: אל תצפו מהתומכים שלכם להיות קופירייטרים מקצועיים. תנו להם כלים פשוטים וברורים ליצירת תוכן, כמו שאלות מנחות, תבניות מוכנות, או סרטוני הדרכה קצרים.

3. עידוד אותנטיות: הדבר הכי חשוב הוא לתת לתומכים להיות עצמם. אל תנסו לשנות את הסגנון שלהם או להכתיב להם מה לכתוב. האותנטיות היא מה שהופך את התוכן הזה למיוחד.

4. מינוף התוכן: ברגע שיש לכם תוכן, תשתמשו בו בכל הערוצים האפשריים - אתר אינטרנט, רשתות חברתיות, ניוזלטר, מצגות לתורמים, ועוד.

5. הערכה ותגמול: אל תשכחו להודות לתומכים שלכם על המאמץ והזמן שהשקיעו. תנו להם קרדיט, תפרסמו את התוכן שלהם, ותדאגו שהם ירגישו מוערכים.

IV. אתגרים והתמודדות: מה יכול להשתבש ואיך לתקן

ברור שלא הכל ורוד. יש כמה אתגרים שצריך לקחת בחשבון:

  • איכות התוכן: לא כל התוכן שייוצר יהיה ברמה גבוהה. תצטרכו לעשות עריכה קלה או לבקש מהתומך לשפר את התוכן.
  • זמן תגובה: לפעמים לוקח זמן לתומכים ליצור תוכן. תהיו סבלניים ותזכירו להם בעדינות.
  • בקרה: חשוב לעקוב אחרי התוכן שמפורסם ולבדוק שהוא תואם את הערכים והמסרים של הארגון.

V. איך המתודולוגיות שלי יכולות לעזור לכם?

אני תמיד אומר: גיוס כספים הוא לא רק טקטיקה, הוא אסטרטגיה. והנה כמה מהמתודולוגיות שלי שיכולות לעזור לכם לבנות מכונת תוכן אוטומטית אפקטיבית:

  • "מודל המעגלים המתרחבים": להשתמש בתורמים הקיימים כדי למצוא תומכים חדשים שמוכנים ליצור תוכן.
  • "המפה הרגשית של התורם": להבין מה מניע את התורמים שלכם וליצור תוכן שנוגע בדיוק במקומות האלה.
  • "גישת המשוב התלת-שלבית": לשפר את איכות התוכן על ידי מתן משוב בונה לתומכים.

סיכום: מהפכה בגיוס כספים או טרנד חולף?

אני מאמין שמכונת תוכן אוטומטית היא לא רק טרנד חולף, אלא חלק משינוי עמוק יותר בתפיסה של גיוס כספים. אנחנו עוברים מעולם שבו הארגון הוא זה שמדבר בשם המטרה, לעולם שבו התומכים הם אלה שמספרים את הסיפור.

אז מה הצעד הבא שלך? אני מזמין אותך להתחיל לחשוב איך אתה יכול למנף את הקולות של התומכים שלך כדי להגדיל את ההשפעה שלך. ואם אתה צריך עזרה, אני כאן.

נועם אבירי הוא מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. הוא משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ותובנות חדשניות.

Noam Aviri giving a presentation on fundraising strategies with a slide titled Creating Evergreen Content.
Featured

אסטרטגיית התוכן הנצחי: איך יצרנו תכנים שממשיכים לייצר תרומות שנים אחרי פרסומם

איך ליצור תוכן לגיוס כספים שממשיך לייצר תרומות שנים אחרי פרסומו? נועם אבירי חושף את הסודות מאחורי אסטרטגיית תוכן נצחי אפקטיבית.

השעה הייתה 03:17 לפנות בוקר, והייתי מול מסך המחשב, בוהה בדוח סטטיסטיקה של הבלוג. ציפיתי לראות ירידה בכניסות, אחרי הכל, מדובר במאמר שפורסם לפני ארבע שנים. אבל להפתעתי, הוא המשיך לייצר תנועה, לידים, ואפילו תרומות – כאילו פורסם אתמול. הבנתי משהו עמוק: תוכן נצחי הוא לא רק תוכן טוב, הוא נכס. נכס שממשיך לעבוד בשבילך גם כשאתה ישן.

אבל איך יוצרים תוכן כזה? אני לא מדבר על עוד רשימת טיפים גנרית, אלא על אסטרטגיה שלמה שתבטיח שהמאמרים והסרטונים שלך ימשיכו לייצר תרומות שנים אחרי פרסומם. כי, בואו נודה, למי יש זמן לייצר תוכן חדש כל שבוע?

האמת הכואבת: רוב התוכן נעלם כמו שלג דאשתקד

נתחיל מהסוף: רוב התוכן שאנחנו מייצרים פשוט נשכח. הוא מקבל קצת תנועה בשבוע הראשון, ואז שוקע לתהום הנשייה של האינטרנט. הסיבה? הוא ממוקד בטרנדים חולפים, בחדשות נקודתיות, או במידע שטחי שאפשר למצוא בכל מקום.

כאן אני, נועם אבירי, נכנס לתמונה. אחרי 15 שנה בתחום גיוס הכספים, ראיתי את כל הטעויות האפשריות, כולל כאלה שעשיתי בעצמי. למדתי על בשרי מה עובד ומה לא, ולא פחות חשוב – למה. הניסיון הזה, יחד עם השפעות של מומחים כמו דן פאליוטה ופנלופה ברק, הוביל אותי לפתח מתודולוגיה ייחודית ליצירת תוכן נצחי בגיוס כספים.

מה זה בכלל "תוכן נצחי" בגיוס כספים?

תוכן נצחי הוא תוכן ש:

  • רלוונטי תמיד: הוא לא תלוי בטרנדים חולפים או באירועים ספציפיים.
  • בעל ערך מעמיק: הוא מציע תובנות חדשות, פתרונות פרקטיים, או ידע ייחודי שקשה למצוא במקום אחר.
  • עונה על שאלות יסוד: הוא מתמקד בשאלות ובבעיות שמעסיקות מגייסי כספים בכל זמן ובכל מקום.
  • מעורר רגש: הוא מצליח לגעת בלב של הקורא, לעורר השראה, או להניע לפעולה.

הסוד טמון בשילוב של שני אלמנטים: פסיכולוגיה ופרקטיקה

אני קורא לזה "שיטת הסולם הדינמי" – מתודולוגיה שפיתחתי, שמחברת בין המניעים הפסיכולוגיים העמוקים של תורמים לבין הכלים והטכניקות הפרקטיות של גיוס כספים. היא מתחילה בשאלה: למה אנשים תורמים מלכתחילה?

התשובה, כפי שלמדתי מהמפה הרגשית של התורם, מורכבת יותר ממה שחושבים. זה לא רק עניין של אלטרואיזם או רצון לעשות טוב. זה גם עניין של:

  • הרגשת משמעות: תרומה נותנת תחושה שהם חלק ממשהו גדול יותר, שהם משפיעים על העולם.
  • הכרה חברתית: תרומה מקנה להם מעמד, הערכה, ותחושה שהם שייכים לקבוצה מסוימת.
  • סיפור אישי: התורמים רוצים לתמוך במטרה שקשורה לסיפור האישי שלהם, לערכים שלהם, או לחוויות שלהם.

ברגע שהבנו את המניעים האלה, אפשר להתחיל ליצור תוכן שפונה אליהם ישירות.

איך יוצרים תוכן נצחי – 5 צעדים מעשיים:

1. עומק במקום רוחב: אל תנסה לכסות את כל הנושאים בגיוס כספים. התמקד בנישה ספציפית, והפוך למומחה בה.

2. תשובות לשאלות אמיתיות: לפני שאתה מתחיל לכתוב, שאל את עצמך: אילו שאלות הכי מעסיקות את קהל היעד שלי? אילו בעיות הם מתמודדים איתן?

3. סיפורים אישיים: אנשים מתחברים לסיפורים, לא לנתונים יבשים. שתף את החוויות שלך, את הכישלונות שלך, ואת הלקחים שלמדת. זכור להשתמש בטכניקת "עדשת המיקרוסקופ" כדי לפרק רגעים קריטיים מהחוויות האלה לחלקיקיהם הקטנים ביותר.

4. פרקטיקה מעל הכל: תן לקוראים כלים מעשיים שהם יכולים ליישם מיד. תן להם תבניות, צ'קליסטים, או סקריפטים מוכנים.

5. שפה פשוטה ונגישה: אל תשתמש בז'רגון מקצועי מורכב. דבר בשפה פשוטה וברורה, כמו שאתה מדבר עם חבר.

דוגמה: איך הפכתי כישלון לתוכן נצחי

אחת הפגישות הגרועות ביותר שהיו לי הייתה עם תורם פוטנציאלי שהיה אמור לתרום סכום משמעותי לארגון. הגעתי מוכן, עם מצגת מבריקה ונתונים מרשימים. אבל אחרי חצי שעה, הבנתי שאני מדבר לעצמי. התורם היה מנומס, אבל לא מעורב. בסוף הפגישה, הוא אמר שהוא יחשוב על זה. ידעתי שזה "לא".

חזרתי למשרד מדוכדך. ואז, עשיתי משהו שלא עשיתי קודם: שאלתי את עצמי מה השתבש. עברתי על הפגישה בראש, מילה במילה, תנועה בתנועה. פתאום, הבחנתי בדפוס: התמקדתי בנתונים, ולא בסיפור. שכחתי לשאול אותו מה חשוב לו, מה מניע אותו.

הפכתי את הכישלון הזה למאמר בבלוג. הסברתי מה קרה, למה זה קרה, ומה למדתי מזה. הוספתי טיפים מעשיים על איך להקשיב באמת לתורמים, איך לזהות את המניעים שלהם, ואיך ליצור איתם חיבור רגשי. המאמר הזה הפך לאחד הפופולריים ביותר בבלוג, והוא ממשיך לייצר לידים ותרומות עד היום.

הצעד האלגנטי הבא שלך

אז איזו "שאלה פילוסופית עמוקה על ערך ונדיבות" אתה הולך לתרגם למאמר הבא שלך? זכור, תוכן נצחי הוא לא רק על מה שאתה כותב, אלא למה אתה כותב. אם אתה כותב מתוך תשוקה, מתוך רצון אמיתי לעזור, ומתוך ניסיון אמיתי בשטח, התוכן שלך ימשיך לייצר תרומות שנים אחרי הפרסום. וזה, בעיניי, שווה הכל.

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי, כמו "שיטת הסולם הדינמי" ו"המפה הרגשית של התורם". מטרתי היא להעצים מגייסי כספים להגיע ליעדים שלהם, לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח עם תורמים, וליצור השפעה חברתית משמעותית.

אשמח לשמוע מה דעתך על המאמר הזה. אילו אסטרטגיות אתה משתמש ליצירת תוכן נצחי? שתף אותי בתגובות!

Noam Aviri explains how to get 200 new donors by focusing on existing relationships and understanding the psychology of giving.
Featured

200 תורמים חדשים? הסוד הוא לא במספרים, אלא בשיטה (וגם קצת פסיכולוגיה)

נועם אבירי חושף את הטעות הקריטית שרוב מגייסי הכספים עושים ומציג שיטה להשגת 200 תורמים חדשים באמצעות טיפוח הקשרים הקיימים.

השבוע פנה אלי מגייס כספים מותש, אחרי חודשים של עבודה קשה. הוא הגיע ל-180 תורמים חדשים, מטרה שאפתנית כשלעצמה. אבל הוא היה מתוסכל. "אני מרגיש תקוע," הוא אמר לי. "אני יודע שאני יכול להגיע ל-200, אבל אני פשוט לא מצליח לפצח את זה."

נשמתי עמוק. ידעתי בדיוק איך הוא מרגיש. עברתי את זה בעצמי לא פעם ולא פעמיים. התשובה, כמעט תמיד, לא טמונה בעבודה קשה יותר, אלא בחכמה רבה יותר. והחכמה הזו, לדעתי, מתחילה בהבנה מעמיקה של פסיכולוגיית הנתינה.

אני נועם אבירי, מומחה-על בתחום גיוס הכספים, ובעשרים השנים האחרונות עזרתי למאות ארגונים לגייס מיליוני שקלים. למדתי את התחום מלמטה, דרך רגעי הצלחה מזהירים וכישלונות צורבים. מה שאני רוצה לחלוק איתך היום זה לא עוד טקטיקה גיוס, אלא שינוי תפיסתי שיכול להקפיץ את הביצועים שלך - ולא רק במספר התורמים, אלא בעיקר באיכות הקשרים שאתה בונה.

הטעות הקריטית שרוב מגייסי הכספים עושים (ואיך להימנע ממנה)

רוב מגייסי הכספים מתמקדים בגיוס תורמים חדשים. הם רואים את זה כמרוץ אחרי מספרים, כאילו כל תורם הוא משבצת נוספת בטבלה. הבעיה היא שגיוס תורם חדש הוא רק הצעד הראשון. הצעד החשוב באמת הוא להפוך אותו לתורם נאמן.

אני קורא לתופעה הזו "אפקט הדלת המסתובבת". אתה משקיע מאמצים אדירים כדי להכניס אנשים בדלת, ואז הם פשוט יוצאים דרך דלת אחרת. הם תורמים פעם אחת, ואז נעלמים.

אז איך נמנעים מזה? התשובה היא פשוטה: תפסיק להתמקד במספרים, ותתחיל להתמקד באנשים.

הקשבה השלישית: איך להקשיב למה שלא נאמר

אחד הכלים החזקים ביותר שיש למגייס כספים הוא היכולת להקשיב. אבל אני לא מדבר על הקשבה רגילה. אני מדבר על "הקשבה השלישית".

הקשבה ראשונה היא להקשיב למילים שהתורם אומר. הקשבה שנייה היא להקשיב לטון הדיבור שלו, לשפת הגוף שלו. הקשבה שלישית היא להקשיב למה שהוא לא אומר.

מה מטריד אותו? מה הוא באמת מחפש? מה הערכים החשובים לו? כדי להגיע לתשובות האלה, אתה צריך לשאול שאלות פתוחות, לשקף את מה שאתה שומע, ולא לפחד משתיקות.

לדוגמה, שאלתי פעם תורם פוטנציאלי מה הדבר שהכי חשוב לו בפעילות פילנתרופית. הוא ענה לי תשובה סטנדרטית: "אני רוצה לעשות טוב בעולם."

אבל הקשבתי לשתיקה שאחרי התשובה. שאלתי אותו: "מה זה אומר 'לעשות טוב בעולם' בשבילך?"

הוא נשם עמוק ואמר: "אני רוצה להשאיר חותם. אני רוצה שהנכדים שלי ידעו שעשיתי משהו משמעותי."

בדיוק ברגע הזה ידעתי איך לגייס אותו. ידעתי שהוא לא מחפש רק לתת כסף. הוא מחפש משמעות.

שיטת הסולם הדינמי: איך להעלות תורמים במדרגות התרומה (בלי להיות מעיק)

אחרי שגייסת תורם חדש, המטרה שלך היא להעלות אותו בסולם התרומה. אני קורא לזה "שיטת הסולם הדינמי".

הרעיון הוא פשוט: אתה מתחיל עם תרומה קטנה, ואז, לאט לאט, אתה מעלה את רמת התרומה. אבל אתה לא עושה את זה בצורה ישירה. אתה עושה את זה בצורה עקיפה.

אתה מזמין את התורם לאירועים, אתה שולח לו עדכונים על הפרויקטים שלך, אתה מבקש ממנו משוב. אתה גורם לו להרגיש חלק מהמשפחה.

בשלב מסוים, הוא ירצה לתרום יותר. הוא ירגיש מחויבות. הוא ירגיש גאווה.

הצעד האלגנטי: איך לגייס 200 תורמים חדשים (בפחות מאמץ)

אז איך חוזרים לשאלה המקורית: איך מגייסים 200 תורמים חדשים? התשובה היא: תפסיק להתמקד בגיוס תורמים חדשים, ותתחיל להתמקד בטיפוח התורמים הקיימים שלך.

תזכור את "מודל המעגלים המתרחבים" שפיתחתי - כל תורם קיים הוא שער למעגל של תורמים פוטנציאליים. תבקש מהם להפנות חברים, משפחה ועמיתים. תארגן אירועים חברתיים שבהם הם יוכלו להכיר אנשים חדשים לארגון.

תגלה שאם תשקיע בתורמים הקיימים שלך, הם יביאו לך תורמים חדשים, ובסופו של דבר תגיע ליעד שלך - ואף תעבור אותו - בלי לשבור את הראש.

לסיום, אני רוצה להזמין אותך לשאול את עצמך: איזה צעד אלגנטי אחד אתה יכול לעשות השבוע כדי לטפח את התורמים הקיימים שלך? זה יכול להיות טלפון, מייל, או פגישה אישית. העיקר זה להראות להם שאכפת לך.

אני נועם אבירי, ואני כאן כדי לעזור לך להפוך את העולם למקום טוב יותר, תרומה אחת בכל פעם.