A close-up of a donation button on a website with the text Help a Family Survive the Winter.
Featured

שינוי קטן, תרומה גדולה: הפסיכולוגיה של תרומות מקוונות (עלייה של 87% בתרומות!)

 

האם ידעתם ששינוי קטן בניסוח יכול להשפיע דרמטית על כמות התרומות שארגון מקבל באינטרנט? זה לא קסם, אלא פסיכולוגיה במיטבה. במאמר הזה, אספר לכם על מקרה אמיתי שבו שינוי אחד קטן הוביל לעלייה מדהימה של 87% בתרומות מקוונות, ואנתח את העקרונות הפסיכולוגיים שעומדים מאחורי ההצלחה הזו.

 

אבל לפני הכל, חשוב לי שתדעו מאיפה אני מגיע. שמי נועם אבירי, ואני מלווה ארגונים ועמותות בישראל כבר שנים רבות. ראיתי הצלחות מדהימות, אבל גם כישלונות צורבים. למדתי שהדבר הכי חשוב בגיוס כספים הוא להבין את האנשים שמולך - מה מניע אותם, מה מפחיד אותם, ואיך אתה יכול ליצור איתם חיבור אמיתי. זה לא רק עניין של כסף, אלא של יצירת שינוי בעולם.

 

בואו נדבר על המקרה הספציפי הזה. ארגון סיוע גדול, שמסייע למשפחות נזקקות, רצה להגדיל את כמות התרומות המקוונות שלהם. הם פנו אלי לעזרה, והחלטנו לעשות ניסוי קטן - לשנות את הטקסט בכפתור התרומה באתר שלהם.

 

השינוי הקטן והמהפכה הגדולה

 

במקום "תרמו עכשיו", החלפנו ל"עזרו למשפחה לשרוד את החורף".

 

זה הכל. שינוי קטן, נכון? אבל התוצאות היו מדהימות. כמות התרומות עלתה ב-87%. זה לא היה צירוף מקרים - בדקנו את זה לאורך זמן, וגם שינינו פרמטרים נוספים באתר כדי לוודא שהשינוי הזה הוא שאחראי לעלייה.

 

אז מה קרה כאן? איך שינוי קטן כל כך יכול להוביל לתוצאות כאלה? התשובה טמונה בפסיכולוגיה של הנתינה.

 

הפסיכולוגיה מאחורי הנתינה

 

  • הזדהות: אנשים נוטים יותר לתרום כאשר הם יכולים להזדהות עם מישהו שזקוק לעזרה. הטקסט החדש יצר הזדהות מיידית עם משפחות שמתמודדות עם קשיים בחורף.
  • תחושת משמעות: אנשים רוצים להרגיש שהתרומה שלהם עושה שינוי אמיתי. הטקסט החדש הציע תחושת משמעות מיידית - עזרה למשפחה לשרוד.
  • דחיפות: הטקסט החדש יצר תחושת דחיפות - החורף כבר כאן, וצריך לעזור למשפחות עכשיו.

 

הלקחים העיקריים

 

  • הכירו את הקהל שלכם: תבינו מה מניע אותם, מה חשוב להם, ומה הם צריכים.
  • השתמשו בשפה רגשית: תפנו לרגשות של התורמים הפוטנציאליים שלכם.
  • צרו תחושת משמעות: תסבירו לתורמים איך התרומה שלהם תעשה שינוי אמיתי.
  • אל תפחדו לנסות דברים חדשים: תעשו ניסויים קטנים כדי לראות מה עובד ומה לא.

 

אני יודע שגיוס כספים יכול להיות מאתגר, אבל הוא גם יכול להיות מאוד מתגמל. כשאני רואה ארגון שמצליח לעשות שינוי אמיתי בעולם, אני יודע שהעבודה שלי שווה את זה.

 

אז מה אתם הולכים לעשות היום כדי להגדיל את התרומות שלכם? האם אתם מוכנים לנסות לשנות את הטקסט בכפתור התרומה שלכם? אני מאמין בכם, ואני יודע שאתם יכולים לעשות את זה.

 

שתפו אותי בתגובות! אילו שינויים קטנים אתם עשיתם שגרמו לשינוי גדול בגיוס הכספים שלכם?

 

נ.ב. אני עובד על סדנה חדשה בנושא פסיכולוגיה של גיוס כספים. אם אתם מעוניינים לשמוע פרטים נוספים, השאירו תגובה או שלחו לי הודעה.

 

---

 

רוצים לקחת את גיוס הכספים שלכם לשלב הבא?

 

אני מזמין אתכם להתייעץ איתי באופן אישי! יחד, ננתח את האתגרים הייחודיים של הארגון שלכם, ונבנה אסטרטגיה מותאמת אישית שתביא לתוצאות. צרו איתי קשר עוד היום, ובואו נצא לדרך משותפת להשגת היעדים שלכם!

 

  • שיטת הסולם הדינמי - מתודולוגיה להעלאת תורמים במדרגות תרומה.
  • מודל המעגלים המתרחבים - שיטה להרחבת מעגל התורמים דרך קשרים קיימים.

 

אני נועם אבירי, מומחה בגיוס כספים עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה בליווי ארגונים ועמותות בישראל. פיתחתי מתודולוגיות ייחודיות המשלבות ידע פסיכולוגי מעמיק עם טכניקות גיוס חדשניות. המטרה שלי היא לעזור לכם להשיג את היעדים שלכם ולעשות שינוי אמיתי בעולם.