האמת? עד לפני שנה הייתי סקפטי. "אימייל זה המלך," אמרו כולם. "אין דרך יעילה יותר להגיע לתורמים." אבל משהו הרגיש לי לא נכון. שיעורי הפתיחה ירדו, התגובות התמעטו, והרגשתי שאני צועק לתוך חלל ריק.
הייתי חייב פתרון. ניסיתי הכל: שורות נושא מתוחכמות, עיצובים גרפיים מושקעים, פילוח קהל מדויק. כלום לא עבד. ואז, במקרה, נתקלתי בפלטפורמה אלטרנטיבית אחת, שאותה החלטתי לבחון – והיא שינתה את כללי המשחק.
אבל לפני שאגלה לכם מהי, חשוב לי שתבינו משהו: הסיפור הזה הוא לא רק על כלי טכנולוגי חדש. הוא על ההבנה העמוקה של למה תורמים מגיבים, ואיך ליצור איתם קשר אותנטי בעידן הדיגיטלי. אני נועם אבירי, מומחה בגיוס כספים, וב-15 השנים האחרונות ראיתי הכל. אני יודע בדיוק איך זה מרגיש לראות את תרומות מצטמקות, ואני יודע גם איך להפוך את הקערה על פיה.
אז מה עשיתי?
הבנתי את העומק שמתחת לעומק: תורמים רוצים דיאלוג, לא מונולוג
האימייל, למרות יעילותו, הפך לכלי חד-כיווני. אנחנו שולחים, והתורמים מחליטים אם להגיב. הפלטפורמה האלטרנטיבית אפשרה לי ליצור דיאלוג אמיתי עם התורמים.
עדשת המיקרוסקופ: מה עשינו אחרת?
במקום לשלוח ניוזלטרים ארוכים, התחלנו לשאול שאלות. שאלנו את התורמים מה חשוב להם, מה הם רוצים לראות מהארגון שלנו, ואיך הם רוצים להיות מעורבים. התגובות היו מדהימות.
- הטכניקה: השתמשנו בסקרים קצרים ואינטראקטיביים בתוך הפלטפורמה.
- הקול הפנימי המשולב: (חשבתי לעצמי: "זה חייב להיות יותר מסתם סקר, זה חייב להיות מקום בו הם מרגישים שקולם נשמע באמת").
- התוצאה: קיבלנו פי 3 יותר תגובות מתורמים, והצלחנו לבנות מערכות יחסים עמוקות יותר.
אבל רגע, אני שומע אתכם חושבים: "בטח זה משהו מסובך ויקר." אז זהו, שלא.
הפלטפורמה האלטרנטיבית: סוד הגלוי (כמעט)
אני לא הולך לתת כאן שם מפורש, כי אני רוצה שתחשבו על העיקרון ולא רק על הכלי. אבל אספר לכם מה מאפיין את הפלטפורמה:
- פורמט אינטראקטיבי: מאפשר שאלות ותשובות, סקרים, ומשחקים קצרים.
- קהילה: יוצר תחושה של שייכות וחיבור בין התורמים.
- פילוח: מאפשר שליחת מסרים מותאמים אישית לקבוצות שונות של תורמים.
חשוב לזכור: הכלי הוא רק אמצעי, המטרה היא יצירת קשר אנושי אמיתי.
פרקטל המשמעות: מה הסיפור הזה מלמד אותנו על גיוס כספים בעידן הדיגיטלי?
זה לא משנה אם אתם משתמשים באימייל, בפלטפורמה אלטרנטיבית, או בטלגרם. מה שחשוב זה שתזכרו:
- תורמים הם אנשים, לא כספומטים: הם רוצים להרגיש שמעריכים אותם, ששומעים אותם, ושדעתם חשובה.
- דיאלוג הוא המפתח: תשאלו שאלות, תקשיבו לתשובות, ותגיבו בהתאם.
- אותנטיות מנצחת: תהיו אתם, תהיו אמיתיים, והתורמים יתחברו אליכם.
אז מה הצעד האלגנטי שלכם? איך אתם הולכים ליצור דיאלוג אמיתי עם התורמים שלכם? אני מחכה לשמוע את התגובות שלכם.
---
אני נועם אבירי, מומחה-על לגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי, כדי לעזור לכם להשיג את מטרות הגיוס שלכם. מומחה בפסיכולוגיה של נתינה, אסטרטגיות לבניית קשרים עם תורמים, והצד המנטלי של גיוס כספים. פיתחתי את "שיטת הסולם הדינמי" ו"מודל המעגלים המתרחבים". מושפע מדן פאליוטה וקים קליין.