A group of people participating in a role-playing exercise in a brightly lit office setting. Some are gesturing emphatically, while others are taking notes. The scene conveys a sense of active learning and engagement.
Featured

משחקי תפקידים אפקטיביים: שיטת הסימולציות שהפכה את האימונים למציאותיים

נועם אבירי חושף את שיטת הסימולציות הייחודית שהפכה את אימוני גיוס הכספים שלו למציאותיים ואפקטיביים יותר. גלו את הפסיכולוגיה שמאחורי הנתינה ואת הטכניקות המתקדמות לבניית קשרים עם תורמים.

האמת? תמיד צחקתי על משחקי תפקידים. "שטויות ניו-אייג'יות," חשבתי לעצמי, "מגייס כספים צריך להיות בשטח, לא לשחק תיאטרון." ואז קרה לי. פגישה אחת, עם תורם פוטנציאלי שסירב לתרום מיליון דולר. יצאתי משם מושפל, ותהיתי מה לעזאזל השתבש.

אבל במקום להרים ידיים, החלטתי לנתח את הכישלון הזה. שברתי את הפגישה לרגעים הקטנים ביותר, בחנתי את שפת הגוף, את הטון, את המילים שבחרתי. ופתאום הבנתי: גיוס כספים הוא משחק תפקידים, רק עם חוקים לא כתובים.

(כן, אני יודע, שוב קלישאה. אבל תאמינו לי, כשמבינים את המשמעות האמיתית שלה, החיים משתנים).

אז פיתחתי שיטת סימולציות שהפכה את האימונים של צוות הגיוס שלי למציאותיים יותר מכל מה שדמיינתי. זה לא היה תיאטרון חובבני - זה היה ניתוח קר ומדויק של דינמיקות אנושיות, תחת לחץ.

אני נועם אבירי, ואחרי שנים של ניסיון בגיוס כספים - הצלחות לצד לא מעט כישלונות - הבנתי שהדרך הטובה ביותר להכין מגייס כספים לשטח היא לתת לו להתמודד עם הסיטואציות הקשות ביותר, בסביבה בטוחה.

מה זה בכלל משחק תפקידים אפקטיבי בגיוס כספים?

לא מדובר רק בלשנן תסריטים. מדובר בהבנה עמוקה של הפסיכולוגיה של הנתינה, בשילוב עם חדות אנליטית ויכולת אלתור ברגע האמת. זה כמו ללמוד לנגן ג'אז - אתה צריך להכיר את התווים, אבל גם לדעת לאלתר ולהגיב למה שהסביבה מביאה.

שיטת הסימולציות שלי בנויה על שלושה עקרונות:

  • מציאות מעל הכל: הסימולציות חייבות להיות מבוססות על סיטואציות אמיתיות. שאבנו מקרים אמיתיים מהשטח, עם תורמים אמיתיים (ששמרו על אנונימיות, כמובן).
  • פידבק מדויק: אחרי כל סימולציה, אנחנו מבצעים ניתוח מעמיק - לא רק של מה שנאמר, אלא גם של שפת הגוף, הטון, והאנרגיה שהמגייס שידר.
  • חזרה אינסופית: כמו כל מיומנות, גם גיוס כספים דורש תרגול מתמיד. אנחנו חוזרים על הסימולציות שוב ושוב, עד שהמגייס מרגיש בנוח גם בסיטואציות הכי מאתגרות.

"עדשת המיקרוסקופ": איך אנחנו מפרקים רגעים קריטיים

בסימולציה אחת, לדוגמה, תרגלנו פגישה עם תורם פוטנציאלי שמתעניין בפרויקט חינוכי. המגייסת הציגה את הפרויקט בצורה מושלמת, אבל התורם נשאר סקפטי. "אני צריך לחשוב על זה," הוא אמר.

רוב המגייסים היו מוותרים בשלב הזה. אבל אנחנו עצמנו את הסרט. בחנו כל תנועה, כל מילה. ומה גילינו? שניה לפני שהתורם אמר "אני צריך לחשוב על זה", הוא הסתכל על התמונה של הילדים המשתתפים בפרויקט, והעיניים שלו התמלאו בדמעות.

זה היה הרגע הקריטי. במקום להמשיך עם המצגת, המגייסת הייתה צריכה לשאול: "מה הילדים האלה מזכירים לך?"

(זה "הקול הפנימי המשולב" שלי בפעולה - אני תמיד מנסה להבין מה התורם באמת חושב ומרגיש, מעבר למילים שהוא אומר).

"פרקטל המשמעות": מהסיטואציה הספציפית לעיקרון הכללי

הסימולציה הזו לימדה אותנו שיעור חשוב יותר מסתם טכניקה. היא לימדה אותנו שלפעמים, התרומה הכי גדולה מגיעה ממקום אישי ועמוק. ושגיוס כספים הוא לא רק עניין של מספרים ומצגות, אלא של יצירת קשר אנושי אותנטי.

מבנה "ההתפכחות החיובית": מה שחשבתי פעם, ומה אני יודע היום

פעם חשבתי שגיוס כספים זה עניין של כריזמה וכישורי שכנוע. היום אני יודע שזה עניין של הקשבה, אמפתיה, ויכולת לראות את העולם מנקודת המבט של התורם. ושיטת הסימולציות שלי היא הכלי הכי יעיל שמצאתי כדי להעביר את המסר הזה הלאה.

אז בפעם הבאה שאתם שומעים על משחקי תפקידים בגיוס כספים, אל תצחקו. תנסו את זה בעצמכם. אתם עשויים להיות מופתעים ממה שתגלו.

רציתי לשתף אתכם בתובנה הזו, כי היא שינתה את הדרך שבה אני רואה את עולם גיוס הכספים. והשאלה שנשארת איתי היא זו: איזה "משחק" אתם מוכנים לשחק, כדי להגיע לתורם הבא שלכם?

(אני נועם אבירי, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר, ומאמין שהדרך הטובה ביותר ללמוד היא דרך התנסות - גם אם היא מדומה).

Team brainstorming session with diverse members generating innovative fundraising ideas on a whiteboard.
Featured

פיתוח יוזמות צוותיות: איך עודדנו יצירתיות וחדשנות מלמטה למעלה בצוות הגיוס

איך לעודד יצירתיות וחדשנות בצוות גיוס כספים מלמטה למעלה? נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, חושף את הצעדים המעשיים והתובנות שלו.

האמת היא שפעם חשבתי שיצירתיות בגיוס כספים זה עניין של "מוחות מבריקים" או רעיונות שנולדים פתאום. טעיתי. גיליתי שהיצירתיות האמיתית, זו שמביאה תוצאות, צומחת מלמטה – מתוך הצוות, מהשטח, מהקשיים היומיומיים. וזה בדיוק הסיפור שאני רוצה לשתף אתכם היום.

התחלתי כנועם אבירי, מגייס כספים צעיר ונלהב, והיום אני מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי – ואחת מהן היא איך להפוך צוות גיוס כספים למכונת יצירתיות משומנת.

האתגר: צוות שמרגיש תקוע

צוות הגיוס שלנו היה מורכב מאנשים מוכשרים ומסורים, אבל משהו היה חסר. הרגשתי תחושה של תקיעות, של חוסר חשק לנסות דברים חדשים. הצעות חדשות נתקלו בספקנות וחשש מכישלון.

כאן הבנתי שחייבים לעשות שינוי מהותי. לא יכולתי פשוט לדרוש יותר יצירתיות. הייתי צריך ליצור סביבה שתטפח אותה.

השינוי: בניית תרבות של חדשנות מלמטה למעלה

הבנתי שהפתרון טמון בשינוי תרבות הארגון, בבניית תרבות שמעודדת חדשנות ויצירתיות מלמטה למעלה. הנה כמה צעדים מעשיים שלקחנו:

  • במה פתוחה לרעיונות (גם משוגעים): יצרנו פורום שבועי, "במה פתוחה", שבו כל אחד יכול להעלות רעיונות, בלי שיפוטיות. חלק מהרעיונות היו הזויים, אבל לפעמים מתוך השטויות צץ יהלום. לדוגמה, הרעיון של "יום התנדבות של תורמים" נולד בבמה הזו, והוא הפך לפרויקט הדגל שלנו.

  • הסרת פחד מכישלון: טעות נתפסה כהזדמנות ללמידה. לא הענשנו על כישלונות, אלא ניתחנו אותם יחד, כדי להבין מה השתבש ואיך אפשר להימנע מכך בעתיד. גילינו שכשמורידים את הפחד מכישלון, אנשים הרבה יותר פתוחים לנסות דברים חדשים.

  • מתן אוטונומיה וחופש פעולה: אפשרנו לכל אחד בצוות לקחת אחריות על פרויקט חדשני, ולנהל אותו מההתחלה ועד הסוף. זה נתן להם תחושה של בעלות, ודרבן אותם לחשוב מחוץ לקופסה.

  • שיתוף פעולה בין מחלקות: גיוס כספים לא צריך להיות מנותק משאר הארגון. עודדנו שיתוף פעולה בין מחלקות שונות, כדי להביא נקודות מבט מגוונות. לדוגמה, שילבנו אנשי שיווק בפגישות סיעור מוחות, והם הביאו רעיונות מדהימים שלא היינו חושבים עליהם לבד.

  • השראה מבחוץ: הבאנו מרצים אורחים, השתתפנו בסדנאות, ונסענו לכנסים, כדי לחשוף את הצוות לרעיונות חדשים מחוץ לארגון. זה עזר להם לצאת מהשגרה, ולקבל השראה.

הממצאים: מה עבד, ומה פחות

התוצאות היו מדהימות. היצירתיות בצוות זינקה, והתחלנו לראות רעיונות חדשניים שבאים מלמטה. שיפרנו את שיעורי ההמרה שלנו, הגדלנו את מספר התורמים, והצלחנו להגיע לקהלים חדשים.

עם זאת, למדנו גם כמה דברים בדרך:

  • חשוב להיות סבלניים: שינוי תרבות ארגונית לוקח זמן. לא ראינו תוצאות מיידיות, אבל התמדנו בתהליך, ובסוף זה השתלם.
  • לא כל רעיון הוא גאוני: חלק מהרעיונות היו טובים, חלק פחות. חשוב לדעת לסנן את הרעיונות הטובים מהפחות, ולהתמקד באלו שיש להם פוטנציאל אמיתי.
  • אי אפשר להכריח יצירתיות: צריך ליצור סביבה שתעודד אותה באופן טבעי. אם מנסים להכריח אנשים להיות יצירתיים, זה בדרך כלל משיג את התוצאה ההפוכה.

"עדשת המיקרוסקופ": רגע השינוי

אני זוכר את הפגישה הראשונה של "במה פתוחה". האווירה הייתה מתוחה. אנשים ישבו בשקט, מחכים שאני אדבר. ואז, אחת העובדות, שעד אז הייתה שקטה וביישנית, הרימה את ידה. היא הציעה רעיון שנשמע בהתחלה קצת מטורף – לארגן "ערב גאלה וירטואלי" עם הופעה של אמן מפורסם. לרגע הייתה דממה. ואז, התחילו לעלות רעיונות נוספים, אחד אחרי השני. זה היה הרגע שבו הבנתי שהשינוי התחיל.

הקול הפנימי המשולב: הדיאלוג שלי עם עצמי

"זה רעיון טוב, אבל זה לעולם לא יצליח," חשבתי לעצמי. (בפנים, חשבתי: "מה אני מפחד? זה בדיוק מה שאנחנו צריכים – משהו נועז ומקורי"). "בואו ניתן לזה צ'אנס," אמרתי בקול רם.

פרקטל המשמעות: מהסיטואציה הספציפית לעקרון כללי

הסיפור הזה אינו רק על צוות גיוס כספים אחד. הוא על האופן שבו אנחנו יכולים לעורר יצירתיות וחדשנות בכל תחום, על ידי יצירת סביבה שמעודדת אותם באופן פעיל.

לסיכום: איך ליצור צוות גיוס כספים יצירתי ומצליח

ליצור תרבות של חדשנות ויצירתיות מלמטה למעלה זה לא תמיד קל, אבל זה בהחלט אפשרי. על ידי הקמת במה פתוחה, הסרת פחד מכישלון, מתן אוטונומיה, שיתוף פעולה בין מחלקות, והשראה מבחוץ, תוכלו ליצור צוות גיוס כספים יצירתי ומצליח יותר.

אני, נועם אבירי, גאה להיות חלק מתעשיית גיוס הכספים בישראל, ובמהלך השנים צברתי ניסיון רב בעבודה עם ארגונים ועמותות שונות. כיום, אני מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל, ואני כאן כדי לעזור לכם להצליח.

אז, מה הצעד הראשון שאתם הולכים לעשות כדי לעודד יצירתיות בצוות שלכם? שתפו אותי בתגובות!

A group of people sitting around a table, looking at a screen with graphs and data, engaged in a transparent discussion.
Featured

שקיפות מנצחת: איך מידע פנימי הופך צוות למחויב יותר

גלו איך מדיניות שקיפות מלאה בארגון יכולה להגדיל את המחויבות והחיבור של הצוות שלכם. טיפים מעשיים ודוגמאות מחיי היום יום של נועם אבירי, מומחה גיוס כספים.

היי, נועם אבירי כאן. רציתי לשתף אתכם במשהו שראיתי קורה שוב ושוב בארגונים שאני מלווה – כוחה המפתיע של שקיפות מלאה. לא מדובר רק במדיניות "נחמדה", אלא בכלי אסטרטגי שמגדיל מחויבות, יוצר חיבור אמיתי וממנף את הצוות שלכם לגבהים חדשים.

אספר לכם על מקרה שקרה לי לפני כמה שנים. ליוויתי ארגון גדול שסבל מחוסר אמון עמוק בין ההנהלה לצוות. היו שמועות בלתי פוסקות, תחושה של חוסר ודאות תמידית, ואנשים פשוט לא הרגישו חלק ממשהו גדול יותר. הצעתי להם מהלך שנשמע אז קיצוני: לפתוח הכל. כלומר, כל נתון, כל החלטה, כל אתגר – הכל היה גלוי לכל עובד.

(חשבתי לעצמי: "זה הולך להיות כאוס מוחלט. אבל חייבים לנסות משהו דרסטי.")

התחלנו עם ישיבות צוות שבועיות שבהן הציגו את המספרים האמיתיים – הכנסות, הוצאות, יעדים, אתגרים. לא ייפינו כלום. אחר כך, פתחנו פורום פנימי שבו כל עובד יכול לשאול כל שאלה, וההנהלה התחייבה לענות בכנות תוך 24 שעות.

בהתחלה, הייתה חשדנות. אנשים לא האמינו שזה אמיתי. אבל לאט לאט, כשהם ראו שההנהלה עומדת במילה שלה, משהו התחיל להשתנות. אנשים התחילו להרגיש שסומכים עליהם. שהם שותפים אמיתיים.

התוצאות היו מדהימות. התפוקה עלתה, הרעיונות זרמו, והתחושה הכללית בארגון הפכה לחיובית ומחוברת. אנשים התחילו לקחת אחריות אישית על הצלחת הארגון, כי הם הבינו בדיוק איך הם משפיעים על התמונה הגדולה.

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים וייעוץ לארגונים ללא מטרות רווח. במשך שנים, אני רואה איך ארגונים מצליחים או נכשלים, ולמדתי שהכל מתחיל ונגמר באנשים. ואנשים משגשגים כשהם מרגישים מוערכים, מחוברים ומעורבים.

אז מה הסוד כאן? למה שקיפות מלאה עובדת כל כך טוב?

אני קורא לזה "אפקט המעורבות הטוטאלית". כשאתם משתפים את הצוות שלכם בכל המידע, אתם יוצרים מעגל קסמים של:

  • אמון: אנשים מרגישים שסומכים עליהם, ובתגובה הם סומכים עליכם.
  • בעלות: אנשים מרגישים שייכים, ולכן הם לוקחים אחריות.
  • מוטיבציה: אנשים מבינים את המשמעות של העבודה שלהם, ולכן הם נותנים את המקסימום.

אבל רגע, איך עושים את זה בפועל?

אני יודע שזה נשמע מפחיד לפתוח הכל, אבל יש דרך לעשות את זה נכון. הנה כמה טיפים:

  • התחילו בקטן: אל תנסו לשנות הכל בבת אחת. התחילו עם תחום אחד שבו אתם יכולים להיות יותר שקופים, ותראו איך זה עובד.
  • היו עקביים: שקיפות צריכה להיות חלק קבוע מהתרבות הארגונית, לא רק משהו שעושים כשצריך.
  • הסבירו את ה"למה": אל תסתפקו בלהציג נתונים. הסבירו את ההיגיון מאחורי ההחלטות, ואת הקשר שלהן למטרות הארגון.
  • תנו מקום לשאלות: צרו פורום שבו אנשים יכולים לשאול שאלות ולקבל תשובות כנות.
  • היו מוכנים להתמודד עם ביקורת: שקיפות אמיתית אומרת שאתם צריכים להיות פתוחים לשמוע מה אנשים חושבים, גם אם זה לא תמיד נעים.

דמיינו לעצמכם צוות שמבין בדיוק מה קורה בארגון, שמחובר למטרות שלו, ושלוקח אחריות אישית על ההצלחה שלו. זה לא חלום רחוק. זה אפשרי, אם רק תהיו מוכנים להיות שקופים.

עכשיו, אני רוצה לשאול אתכם: איזה צעד אחד אתם יכולים לעשות השבוע כדי להיות יותר שקופים עם הצוות שלכם? שתפו אותי בתגובות, ואני אשמח לעזור לכם ליישם את זה.

נ.ב. רוצים לקחת את זה צעד קדימה? פיתחתי מתודולוגיה ייחודית בשם "מודל המעגלים המתרחבים" - שיטה להרחבת מעגל התורמים דרך קשרים קיימים. היא מחייבת שקיפות מלאה. מוזמנים ליצור איתי קשר לפרטים נוספים!

עם ניסיון של מעל 15 שנים בתחום גיוס הכספים, פיתחתי כלים ושיטות ייחודיות שעזרו למאות ארגונים להגדיל את ההכנסות שלהם ולממש את החזון שלהם. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר, ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי. הניסיון שלי כולל ליווי ארגונים גדולים וקטנים, פיתוח אסטרטגיות גיוס כספים מותאמות אישית, והנחיית צוותי גיוס כספים להשגת יעדים שאפתניים. אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר כדי ללמוד איך אוכל לעזור גם לכם להצליח.

A visual representation of a ladder with people climbing it, symbolizing advancement and success in fundraising, overlaid with financial charts to show the balance between quantitative and qualitative success indicators.
Featured

מעבר למספרים: מערכת תגמול רב-ממדית – המודל החדשני שמכיר בהצלחות האמיתיות בגיוס כספים

גלו את המודל החדשני למערכת תגמול רב-ממדית שפיתח נועם אבירי, מומחה גיוס כספים, שמכיר בהצלחות האמיתיות מעבר למספרים. למדו איך ליצור ארגון חזק יותר ומגייסי כספים מרוצים יותר.

השעה הייתה 03:17 לפנות בוקר, ואני עדיין בוהה במסך. דוח הביצועים החודשי הראה ירידה של 12% בתרומות. לחץ מוכר השתלט עלי, לא בגלל המספרים, אלא בגלל מה שהם לא אמרו. הם לא סיפרו על השיחות האינסופיות עם התורמים, על הפגישות שהושקעו בהן שעות של הכנה, על הרעיונות החדשניים שלא הבשילו. המספרים סיפרו רק חצי מהסיפור.

כאן התחיל המסע שלי לפיתוח מערכת תגמול רב-ממדית, מודל שחורג מהמדידה הקלאסית של יעדי גיוס ומכיר בהצלחות האמיתיות שמובילות לתוצאות ארוכות טווח. אספר לכם איך עשיתי את זה, אבל קודם, קצת על עצמי.

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אחרי שנים רבות בתחום, הבנתי שהמודלים המסורתיים פשוט לא מספיקים. המטרה שלי היא לעזור לכם להצליח לא רק בגיוס כספים, אלא גם בבניית ארגונים חזקים ויציבים יותר.

אז בואו נצלול פנימה.

הבעיה האמיתית: המגבלות של מערכות התגמול המסורתיות

רוב מערכות התגמול בעולם גיוס הכספים מתמקדות כמעט אך ורק ביעדים כמותיים – סכום כסף שגויס, מספר תורמים חדשים, או מספר פגישות שנקבעו. אבל מה קורה עם כל העבודה הקשה, היצירתיות, והמסירות שאינן ניתנות למדידה מיידית?

לדוגמה, מגייסת כספים שמשקיעה זמן רב בפיתוח מערכת יחסים עם תורם פוטנציאלי, אך התרומה לא מתממשת באופן מיידי. האם היא נכשלה? לא בהכרח. היא הניחה את היסודות לקשר ארוך טווח שיוביל לתרומות משמעותיות בעתיד.

מערכת תגמול שמתעלמת מההיבטים האלה עלולה להוביל ל:

  • תסכול ושחיקה: מגייסי כספים מרגישים שהמאמצים שלהם אינם מוערכים.
  • התמקדות בטווח הקצר: מגייסי כספים יבחרו בפעולות שמביאות תוצאות מהירות, גם אם הן פחות יעילות בטווח הארוך.
  • פגיעה בחדשנות: מגייסי כספים יהססו לנסות גישות חדשות אם אין להן ערבון להצלחה מיידית.

הפתרון: מערכת תגמול רב-ממדית – המודל החדשני שמכיר בהצלחות האמיתיות

המערכת שאני מציע מבוססת על ההכרה שגיוס כספים הוא תהליך מורכב הדורש מיומנויות מגוונות, יצירתיות, ויכולת בניית מערכות יחסים. היא משלבת מדדים כמותיים עם מדדים איכותיים, ומתמקדת לא רק בתוצאות הסופיות, אלא גם בדרך שבה הושגו.

הנה כמה מהמרכיבים העיקריים של המערכת:

1. יעדים כמותיים ברורים: סכום כסף שגויס, מספר תורמים חדשים, גודל ממוצע של תרומה – אלה עדיין חשובים, אבל הם רק חלק מהתמונה.

2. מדדים איכותיים:

איכות מערכות היחסים עם התורמים: האם התורמים מרוצים מהתקשורת עם הארגון? האם הם מרגישים מוערכים?

חדשנות ויצירתיות: האם המגייסת כספים הציעה רעיונות חדשים? האם היא ניסתה גישות לא שגרתיות?

למידה והתפתחות: האם המגייסת כספים השתתפה בהכשרות? האם היא למדה מטעויות?

שיתוף פעולה ועבודת צוות: האם המגייסת כספים תרמה לאווירה חיובית בצוות? האם היא סייעה לאחרים?

שיטת הסולם הדינמי - טיפוס עם תמריצים

אחת המתודולוגיות הייחודיות שפיתחתי, "שיטת הסולם הדינמי", משלבת בתוכה את עקרונות מערכת התגמול הרב-ממדית. במקום להתמקד רק בסכום התרומה, אנחנו מסתכלים על התקדמות התורם בסולם התרומות - האם עבר ממדרגה אחת לשנייה? התמריצים ניתנים על הטיפוס עצמו, ולא רק על ההגעה לפסגה.

הקול הפנימי המשולב - תקשורת אותנטית

אני משתף את המחשבות והדיאלוגים הפנימיים שלי במהלך אינטראקציות. הפער בין מה שנאמר לבין מה שנחשב באותו רגע, מדגיש את הצורך בתקשורת אותנטית ובונה אמון עם התורמים.

הטמעה בפועל: איך זה עובד בשטח?

כדי ליישם את המערכת, אתם צריכים להגדיר מדדים איכותיים ברורים ולפתח כלי מדידה מתאימים. לדוגמה, אתם יכולים להשתמש בסקרים כדי למדוד את שביעות הרצון של התורמים, או לבקש מהמגייסות כספים לכתוב דוחות רפלקציה על הפרויקטים שלהן.

חשוב גם לשלב את המערכת בתהליך הערכת הביצועים השנתי. תנו למגייסות כספים הזדמנות להציג את ההצלחות שלהן, גם אם הן לא באו לידי ביטוי במספרים. תנו להן משוב בונה ותגמלו אותן על המאמצים שלהן, לא רק על התוצאות הסופיות.

פרקטל המשמעות - סיפור קטן, השפעה גדולה

בגישה שלי, אני מתחיל מסיטואציה ספציפית ומרחיב אותה לעיקרון כללי, יוצר שכבות של משמעות, מהטקטי, לאסטרטגי, לפילוסופי. הדבר עוזר לצוותים להבין את החשיבות של כל פעולה, גם הקטנה ביותר.

התוצאות: ארגון חזק יותר, מגייסי כספים מרוצים יותר

אחרי שהטמעתי את המערכת בארגונים שונים, ראיתי תוצאות מדהימות. מגייסי הכספים היו מרוצים יותר, יצירתיים יותר, ומחויבים יותר לארגון. וכן, גם התוצאות הכספיות השתפרו.

אני מודה, זה לא קל. זה דורש שינוי תפיסתי עמוק, ומחויבות מצד ההנהלה. אבל אני מבטיח לכם, זה שווה את זה.

מה הלאה? הצעד האלגנטי הבא שלך

אז מה הצעד הבא שלכם? אני מזמין אתכם להתחיל לחשוב מחוץ לקופסה, ולפתח מערכת תגמול שתכיר בהצלחות האמיתיות שלכם. זה לא יהיה קל, אבל אני כאן כדי לעזור.

בואו ניצור יחד עולם גיוס כספים שמעריך לא רק את התוצאות, אלא גם את הדרך.

*

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים עם ניסיון של שנים רבות בעבודה עם ארגונים ללא מטרות רווח בישראל. פיתחתי מתודולוגיות ייחודיות כמו "שיטת הסולם הדינמי" ו"מודל המעגלים המתרחבים", שמסייעות לארגונים להגדיל את ההכנסות ולבנות מערכות יחסים ארוכות טווח עם תורמים. אני מאמין שגיוס כספים הוא לא רק עבודה, אלא שליחות – הזדמנות לעשות שינוי אמיתי בעולם.

The fundraising team visits a factory, engaging with workers and learning about the companys social impact.
Featured

מפגשי למידה מחוץ לארגון: איך סיורים והתנסויות שידרגו את תוכנית הפיתוח הצוותי שלנו

גלו איך שילבנו סיורים והתנסויות חיצוניות בתוכנית הפיתוח הצוותי שלנו, ואיך זה שידרג את גיוס הכספים בארגון. סיפור אישי מאת נועם אבירי.

השעה הייתה 08:00 בבוקר, ואני עומד מול צוות מגייסי הכספים שלי, לא בחדר הישיבות המוכר, אלא בכניסה למפעל סודהסטרים ברהט. כן, קראתם נכון. החלטתי שהגיע הזמן להוציא אותם מהקופסה, לא רק במובן המטאפורי, אלא ממש פיזית. למה דווקא סודהסטרים? כי רציתי להראות להם איך חברה מצליחה מצליחה לחבר בין חדשנות, ערכים חברתיים וגיוס משאבים. האם זה עבד? תמשיכו לקרוא – הסיפור האמיתי מורכב הרבה יותר ממה שחשבתי.

אני נועם אבירי, ואחרי שנים בתחום גיוס הכספים, הבנתי דבר אחד: הדרך הטובה ביותר ללמוד היא לראות דברים קורים בשטח, להרגיש את האנרגיה, לדבר עם האנשים. לא עוד הרצאות תיאורטיות או סדנאות סטריליות. הגיע הזמן ללכלך את הידיים.

העומק שמתחת לעומק: למה בכלל לצאת מהמשרד?

אז למה בעצם החלטתי לטרוח ולשנות את תוכנית הפיתוח הצוותי שלנו? הרי יכולתי פשוט להזמין מרצה אורח או לשלוח את הצוות לכנס מקצועי. אבל הרגשתי שמשהו חסר. הרגשתי שהצוות שלי קצת "מנותק" מהשטח, מהסיפור האמיתי שמאחורי המספרים.

חשבתי על זה הרבה, והבנתי שגיוס כספים הוא הרבה יותר מניתוח נתונים ומצגות משכנעות. הוא קודם כל קשר אנושי, הוא הבנה עמוקה של מה מניע אנשים לתת, הוא אמונה בערך של מה שאנחנו עושים. ואת זה אי אפשר ללמוד מספרים.

הסיור בסודהסטרים: מה למדנו על גיוס כספים ממפעל לייצור סודה?

התחלנו את הסיור במרכז המבקרים של סודהסטרים, שם שמענו את הסיפור המדהים של החברה - איך היא הצליחה להפוך מכשיר פשוט לייצור סודה לסמל של חדשנות, סביבה וקהילה. למדנו על האתגרים שהם התמודדו איתם, על הטעויות שהם עשו, על הניצחונות הקטנים והגדולים.

אבל השיא של הסיור היה המפגש עם העובדים, בעיקר עם העובדים הבדואים שמגיעים מהכפרים הסמוכים. שמענו מהם על ההזדמנות שסודהסטרים נתנה להם, על השינוי שחל בחייהם, על הגאווה שלהם בעבודה שלהם.

בדיוק ברגע הזה הבנתי שהצוות שלי מתחיל להבין משהו חשוב: גיוס כספים הוא לא רק לקבל כסף, זה לתת לאנשים הזדמנות להיות חלק ממשהו גדול יותר, ממשהו משמעותי. זה לתת להם הזדמנות לעשות טוב.

לקחים מהשטח: איך מיישמים את זה בפועל?

אז מה עשינו עם כל התובנות האלה? איך תרגמנו את הסיור בסודהסטרים לשיפור בגיוס הכספים?

1. סיפורים אותנטיים: התחלנו להשקיע יותר זמן באיסוף סיפורים אמיתיים מהשטח. סיפורים על אנשים שהחיים שלהם השתנו בזכות התרומות שלנו. סיפורים על הצוות שלנו שעובד יום ולילה כדי להגשים את החזון שלנו.

2. מערכות יחסים: הבנו שמערכות יחסים הן הכל. התחלנו להשקיע יותר זמן בטיפוח מערכות יחסים עם התורמים שלנו, לא רק בפגישות רשמיות, אלא גם בשיחות טלפון, במיילים אישיים, בהזמנות לאירועים קטנים ואינטימיים.

3. ערך מוסף: התחלנו לחשוב איך אנחנו יכולים לתת לתורמים שלנו ערך מוסף, מעבר לתרומה הכספית. איך אנחנו יכולים לחבר אותם לקהילה שלנו, לתת להם תחושה שהם חלק ממשהו גדול יותר.

מה הלאה? הצעד האלגנטי הבא

הסיור בסודהסטרים היה רק ההתחלה. מאז, המשכנו לשלב סיורים והתנסויות חיצוניות בתוכנית הפיתוח הצוותית שלנו. ביקרנו בעמותות שונות, נפגשנו עם יזמים חברתיים, השתתפנו בפרויקטים קהילתיים.

ומה למדתי מכל זה? שלפעמים, הדרך הטובה ביותר ללמוד היא פשוט לצאת מהמשרד, לפתוח את העיניים, להקשיב לאנשים. כי העומק האמיתי נמצא תמיד מתחת לפני השטח.

אז אני שואל אותך: מתי בפעם האחרונה הוצאת את הצוות שלך מהקופסה? איזה "בלתי אפשרי" אתה מוכן להפוך לאפשרי השבוע?