A photo of Noam Aviry smiling warmly, shaking hands with a potential donor in a well-lit, welcoming environment. The image emphasizes trust and connection.
Featured

ליצור רגעי וואו בפגישות תורמים: הפרוטוקול שיגרום להם לדבר עליך (וגם לתרום יותר)

גלו את הפרוטוקול ליצירת רגעי "וואו" בפגישות תורמים. נועם אבירי חושף את הסודות לגיוס כספים אפקטיבי ויצירת קשרים משמעותיים עם תורמים.

השעה הייתה 03:17 לפנות בוקר. לא יכולתי להירדם. שוב שיחזרתי את הפגישה עם התורם הפוטנציאלי שקרתה אתמול, מנסה להבין איפה טעיתי. מיליון דולר, חשבתי לעצמי, פשוט התפוגגו להם מול העיניים. ואז, בדיוק כשהייתי על סף ייאוש, זה הכה בי: גיוס כספים אינו רק הצגת נתונים וסיפורים מרגשים. הוא אומנות יצירת חוויה. חוויה בלתי נשכחת, כזו שתגרום לתורם להרגיש שהוא חלק ממשהו גדול ממנו. מה שאני עומד לחלוק איתך היום אינו עוד רשימת טיפים שגרתית. זהו פרוטוקול שלם ליצירת רגעי "וואו" שישנו את האופן שבו אתה ניגש לפגישות תורמים – וישפיעו באופן ישיר על גובה התרומות שתקבל.

אני נועם אבירי, ואחרי שנים רבות בעולם גיוס הכספים, ראיתי הכל. הצלחות מסחררות, כישלונות צורבים, תורמים נדיבים ותורמים סקפטיים. למדתי שהסוד אינו טמון בשינון נאום משכנע, אלא ביצירת חיבור אמיתי ומשמעותי עם התורם. זה אומר להבין את המניעים הפסיכולוגיים העמוקים שלו, ליצור חוויה חושית ורגשית עוצמתית, ולהשאיר אותו עם תחושה שהוא היה חלק ממשהו מיוחד. את השיעורים הכי חשובים למדתי מהטעויות שלי, מהפגישות הכושלות שבהן הרגשתי איך המיליון דולר "בורח לי בין האצבעות".

במאמר הזה, אני הולך לפרק את הפרוטוקול הזה לחלקים קטנים, נתחים שתוכל ליישם כבר בפגישה הבאה שלך. נתחיל בהכנה המנטלית שלך, נעבור ליצירת אווירה מתאימה, נבחן את טכניקות התקשורת המתקדמות, ונסכם בדרכים להפוך את הפגישה לחוויה בלתי נשכחת.

ההכנה המנטלית: כניסה למצב "זן התורם"

לפני כל פגישה, אני עושה תרגיל קצר שאני קורא לו "המראה המנטלית". אני מדמיין את עצמי כאילו אני התורם, חושב דרך הראש שלו, מרגיש את הרגשות שלו. מה מטריד אותו? מה מעניין אותו? מה חסר לו בחיים? השלב הזה קריטי, כי הוא מאפשר לי להתחבר אליו ברמה האנושית העמוקה ביותר.

זה לא רק מחקר רקע על התורם, זה צלילה לנפש שלו. אל תתמקד רק בעובדות יבשות כמו גובה התרומות הקודמות שלו או תחום העיסוק שלו. חפש רמזים לערכים שלו, לתשוקות שלו, לחלומות שלו. האם הוא תומך באומנות? האם הוא פעיל חברתית? האם הוא אוהב בעלי חיים? כל פרט כזה יכול לשמש מפתח לפתיחת ליבו – וכיסו.

אני מזכיר לעצמי: "אני לא בא לבקש כסף, אני בא להציע הזדמנות". הזדמנות לעשות שינוי בעולם, הזדמנות להיות חלק ממשהו גדול, הזדמנות להרגיש משמעותי. כשאתה מגיע לפגישה עם הגישה הזו, אתה כבר במצב ניצחון.

יצירת האווירה: "האי של שקט בים הסוער"

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שאני רואה היא קיום פגישות תורמים במשרדים רועשים, חדרי ישיבות סטריליים, או בבתי קפה הומי אדם. המטרה שלך היא ליצור "אי של שקט בים הסוער" – מרחב שבו התורם יכול להירגע, להתנתק מהלחצים היומיומיים, ולהתמקד בשיחה איתך.

זה יכול להיות חדר ישיבות מעוצב בטוב טעם עם תאורה רכה ומוזיקת רקע מרגיעה. זה יכול להיות גינה פסטורלית עם נוף יפה. זה יכול להיות אפילו בית קפה שקט עם אווירה נעימה. העיקר שהמקום ישדר תחושה של שלווה, נוחות וביטחון.

אל תזלזל בכוחם של החושים. ריח נעים, טמפרטורה מתאימה, כוס קפה משובח – כל אלה יכולים לתרום ליצירת חוויה חיובית. ואל תשכח את הדבר החשוב ביותר: חיוך אמיתי וקבלת פנים חמה.

טכניקות תקשורת מתקדמות: "ההקשבה השלישית"

תקשורת עם תורמים אינה רק אמירת מילים נכונות. היא הקשבה עמוקה, אמפתיה, ויכולת להבין את מה שלא נאמר במילים. אני קורא לזה "ההקשבה השלישית" – הקשבה מעבר למילים ולטון הדיבור, הקשבה לשפת הגוף, להבעות הפנים, ולתחושות הפנימיות.

לדוגמה, שים לב לשפת הגוף של התורם. האם הוא משעין את גופו קדימה או אחורה? האם הוא יוצר קשר עין או נמנע ממנו? האם הוא משחק עם העט או יושב זקוף? כל אלה יכולים לתת לך רמזים לגבי רמת העניין שלו, מידת הנוחות שלו, והאם הוא מסכים או לא מסכים עם מה שאתה אומר.

נסה לזהות את "הצורך הסמוי" של התורם. מה הוא באמת מחפש בתרומה שלו? האם הוא רוצה להרגיש משמעותי? האם הוא רוצה להשאיר חותם בעולם? האם הוא רוצה לקבל הכרה חברתית? כשתגלה את הצורך הסמוי, תוכל להתאים את המסר שלך ולגעת בדיוק בנקודה הנכונה.

כדי להדגים זאת אספר על תורמת פוטנציאלית שהסכמתי לפגוש לא מזמן. אני כבר 20 שנה מגייס כספים, ותמיד, אבל תמיד לפני שאני הולך לפגוש תורם פוטנציאלי, אני עושה שיעורי בית. אז בדקתי אותה בלינקידין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר... כל מקום אפשרי כדי להבין מי הבן אדם שאני הולך לפגוש, מה מעניין אותו, מה חשוב לו. הגעתי לפגישה עם ידע מקדים שאיפשר לי להבין לא רק את המילים שהיא אומרת לי, אלא גם את מה שהיא לא אומרת. גיליתי שהיא בודדה... היא תורמת כדי להרגיש שייכת.

הפיכת הפגישה לחוויה בלתי נשכחת: רגעי ה"וואו"

כדי ליצור רגע "וואו", אתה צריך לצאת מהקופסה ולחשוב מחוץ לקופסה. אל תסתפק בהצגת מצגת משעממת עם גרפים וטבלאות. תן לתורם לחוות את העשייה שלך באופן ישיר.

זה יכול להיות סיור בשטח שבו הארגון שלך פועל, פגישה עם אנשים שהארגון שלך עוזר להם, השתתפות באירוע מיוחד, או אפילו משחק תפקידים שבו התורם מתנסה בעצמו באתגרים שהארגון שלך מתמודד איתם.

לדוגמה, אם אתה מגייס כספים עבור ארגון שעוזר לילדים ממשפחות מצוקה, הזמן את התורם לבקר באחת המשפחות ולשוחח איתם. אם אתה מגייס כספים עבור ארגון שעוסק בשמירה על הסביבה, קח את התורם לטיול בטבע והראה לו את היופי של הסביבה שאתה מנסה להגן עליה.

לפני מספר שנים גייסתי כספים לארגון שעזר לנוער בסיכון. עשינו אירוע בו הזמנו תורמים פוטנציאליים להכיר באופן בלתי אמצעי את הילדים שאנחנו עוזרים להם. הילדים הכינו ארוחת ערב לתורמים, סיפרו את הסיפורים האישיים שלהם, ושרו שירים שכתבו בעצמם. אף עין לא נשארה יבשה, ואחרי האירוע קיבלנו תרומות בשווי מיליוני שקלים.

הסגירה האלגנטית: השארת טעם של עוד

הסגירה של הפגישה חשובה לא פחות מהפתיחה. אל תלחץ על התורם לתרום במקום. תן לו זמן לעכל את המידע ולחשוב על ההצעה שלך. השאר אותו עם טעם של עוד, עם תחושה שהוא רוצה להיות חלק מהמסע שלך.

בסוף הפגישה, תודה לתורם על זמנו ותשומת ליבו. חזור על הנקודות המרכזיות של השיחה, והדגש את החשיבות של התרומה שלו. תן לו חומרים משלימים לקריאה נוספת, והזמן אותו להצטרף לרשימת התפוצה שלך.

ולבסוף, הצע לו להישאר בקשר. תגיד לו שאתה זמין לכל שאלה או הבהרה, ושאתה תשמח לעדכן אותו בהתקדמות של הארגון שלך. זכור: גיוס כספים הוא לא רק עסקה חד פעמית. זו מערכת יחסים ארוכת טווח.

המסע הזה ליצירת רגעי "וואו" בפגישות תורמים לא תמיד קל, לפעמים גם כואב. אבל אני מבטיח לך, אם תיישם את הפרוטוקול הזה, תראה תוצאות מדהימות. לא רק שתגייס יותר כספים, אלא גם תיצור קשרים עמוקים ומשמעותיים עם אנשים מדהימים.

אז קח את הצעד הראשון, תחשוב מחוץ לקופסה, ותעשה את הפגישה הבאה שלך לחוויה בלתי נשכחת.

A person meditating with a coin in their hand, symbolizing mindfulness in fundraising
Featured

נוכחות מלאה בפגישות: כלי הסודי של מגייסי הכספים המצליחים

גלו את הכוח של מיינדפולנס בפגישות גיוס כספים! נועם אבירי חושף את הסודות של מגייסי הכספים המצליחים ומסביר איך נוכחות מלאה משנה את איכות המפגש והתוצאות.

הדלת נסגרת מאחוריכם, האוויר בחדר דחוס, ולפניכם יושב תורם פוטנציאלי - מיליון דולר תלויים על בלימה. כמה פעמים הייתם שם? עכשיו, דמיינו שהלחץ הזה מתחלף בבהירות, בתחושת שליטה, ובידיעה שאתם מחוברים לחלוטין לרגע הזה. זה הכוח של מיינדפולנס בפגישות גיוס כספים.

אבל רגע לפני שנדבר על איך, אספר לכם משהו שלא סיפרתי כמעט לאף אחד: באחת הפגישות הראשונות שלי מול תורם גדול, הייתי כל כך לחוץ, שכמעט הפלתי את כל כוס המים עליו. באותו רגע, הרגשתי שקריירת גיוס הכספים שלי הסתיימה. מה שלא ידעתי אז, זה שהכישלון הזה היה הזרז לשינוי עמוק. הבנתי שהטכניקות, הסקריפטים והפרזנטציות חשובים, אבל הדבר שהכי חסר לי הוא פשוט להיות שם – נוכח, ממוקד, ואותנטי.

אני נועם אבירי, מלווה מגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח כבר למעלה מ-15 שנה. ראיתי הכל – גיוסים בסכומים אסטרונומיים, קריסות כלכליות, וכל מה שביניהם. במהלך השנים, פיתחתי מתודולוגיות ייחודיות כמו "שיטת המראה המנטלית" ו"מודל המעגלים המתרחבים", אבל גיליתי שגם הכלים הכי מתוחכמים לא שווים כלום בלי בסיס של נוכחות מלאה.

אז מה זה בעצם מיינדפולנס בפגישה?

מיינדפולנס, או קשיבות, זה מצב תודעתי בו אנחנו מפנים את מלוא תשומת הלב לרגע הנוכחי, בלי לשפוט או לבקר אותו. בפגישת גיוס כספים, זה אומר:

  • להקשיב באמת: לא רק למילים, אלא גם לשפת הגוף, לטון הדיבור, ולמה שלא נאמר. זו "ההקשבה השלישית" שלי, זו שחושפת את העומק שמתחת לעומק.
  • להיות מודעים למחשבות ולרגשות שלכם: שימו לב לפחדים, לציפיות, ולדחפים שלכם. אל תיתנו להם להשתלט עליכם, אלא תשתמשו בהם כמידע.
  • להגיב מתוך בחירה, לא מתוך אימפולס: עצרו רגע לפני שאתם עונים, ותשאלו את עצמכם: "מהי התגובה המיטיבה ביותר כאן ועכשיו?"
  • להתחבר למטרה הגדולה: זכרו למה אתם עושים את מה שאתם עושים, ואיך התרומה הזו תשפיע על העולם. זה מחזיר את המשמעות ונותן כוח להתמודד עם אתגרים.

למה זה כל כך חשוב בגיוס כספים?

גיוס כספים הוא לא רק משא ומתן או מכירה, אלא יצירת קשר אנושי אמיתי. תורמים רוצים לדעת שהם משקיעים במשהו משמעותי, שהם עושים שינוי בעולם. הם רוצים להרגיש שמקשיבים להם, שמבינים אותם, ושמעריכים אותם.

הנוכחות המלאה שלכם מאפשרת לכם:

  • לבנות אמון מהיר יותר: כשאתם באמת שם, אנשים מרגישים את זה. זה יוצר תחושת ביטחון ואמון, שהיא קריטית להצלחת גיוס הכספים.
  • לזהות הזדמנויות נסתרות: כשאתם קשובים לפרטים הקטנים, אתם יכולים לזהות צרכים שלא נאמרו, פערים שלא שמתם לב אליהם, והזדמנויות שלא היו קיימות קודם.
  • להתמודד עם התנגדויות בצורה אלגנטית: כשאתם מחוברים לעצמכם, אתם יכולים להגיב להתנגדויות בצורה רגועה, יצירתית, ואפקטיבית.
  • לשמור על חוסן מנטלי: גיוס כספים הוא עבודה תובענית רגשית. מיינדפולנס עוזר לכם לשמור על איזון, להתמודד עם דחייה, ולהימנע משחיקה.

איך מתרגלים מיינדפולנס בפגישות?

זה לא קסם, זה תרגול. הנה כמה טיפים מעשיים:

1. נשימה מודעת: לפני הפגישה, קחו כמה נשימות עמוקות ומודעות. שימו לב לאוויר שנכנס ויוצא, לתחושות בגוף. זה עוזר להרגיע את מערכת העצבים ולהתמקד.

2. הכנה מנטלית: השתמשו ב"שיטת המראה המנטלית" שלי – דמיינו את הפגישה מתנהלת בצורה מוצלחת. ראו את עצמכם מחוברים לתורם, משדרים ביטחון, ומגיעים להסכמה.

3. הקשבה פעילה: הקשיבו בכל החושים. שימו לב למילים, לטון, לשפת הגוף. שאלו שאלות פתוחות, ונסו להבין את נקודת המבט של הצד השני.

4. הפסקות קצרות: אם אתם מרגישים שהמחשבות מתחילות להציף אתכם, קחו הפסקה קצרה – שתו מים, הסתכלו על הנוף, או פשוט עצמו עיניים לכמה שניות.

5. רפלקציה: אחרי הפגישה, הקדישו כמה דקות לרפלקציה. מה עבד טוב? מה אפשר לשפר? מה למדתם על עצמכם ועל התורם?

אני יודע, זה לא תמיד קל. אבל אני מבטיח לכם, ככל שתתרגלו יותר, כך תראו תוצאות מדהימות. תזכרו, גיוס כספים הוא לא רק על כסף, אלא על בניית קשרים, יצירת שינוי, וחיבור למטרה גדולה יותר. ומיינדפולנס היא הדרך הכי טובה לעשות את זה.

עכשיו, אני רוצה לשאול אתכם: מהו הצעד הראשון שאתם מוכנים לעשות כדי להכניס יותר נוכחות מלאה לפגישות שלכם? שתפו אותי בתגובות!

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, מלווה מגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח. פיתחתי את "שיטת הסולם הדינמי" ו"מודל המעגלים המתרחבים" כדי למקסם את פוטנציאל הגיוס. הניסיון שלי מראה שגיוס כספים הוא לא רק תהליך עסקי, אלא קודם כל יצירת קשר אנושי אותנטי.

A person shaking hands with another person, symbolizing a successful meeting and connection between a fundraiser and a donor.
Featured

המודל האותנטי: איך להביא את האני האמיתי לפגישה וליצור חיבור אמיתי עם תורמים

גלו איך להביא את האני האמיתי שלכם לפגישות עם תורמים וליצור חיבור אמיתי. טיפים, טכניקות ושיטות ייחודיות של מומחה גיוס הכספים נועם אבירי.

השעה הייתה 17:58. אני זוכר את זה כאילו זה היה אתמול. ישבתי מול תורמת פוטנציאלית, אחת מהחשובות שהיו על הפרק. הכנתי מצגת מדהימה, עם גרפים צבעוניים וסיפורים מרגשים. אבל משהו לא עבד. היא הנהנה בנימוס, שאלה שאלות צפויות, אבל לא ראיתי את הניצוץ בעיניים. ואז, ברגע של ייאוש, החלטתי לזרוק את כל מה שתכננתי ולדבר מהלב. סיפרתי לה על הפעם הראשונה שפגשתי את אחת הילדות שהארגון שלנו עוזר לה, על איך המבט שלה שינה לי את החיים. ופתאום, קרה משהו מדהים. התורמת התחילה לבכות. היא אמרה שהיא אף פעם לא שמעה מישהו מדבר על זה ככה, בכזו אמת. באותו רגע הבנתי משהו מהותי: גיוס כספים הוא לא רק מספרים וגרפים, הוא קודם כל חיבור אנושי.

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור לארגונים ללא מטרות רווח. אחרי שנים בתחום, הבנתי שהסוד האמיתי להצלחה בגיוס כספים טמון באותנטיות. בלהביא את האני האמיתי שלך לפגישה, ליצור חיבור אמיתי עם התורמים. זה לא תמיד קל, אבל זה תמיד שווה את זה.

אז איך עושים את זה? איך מביאים את האני האמיתי לפגישה ויוצרים חיבור אמיתי עם תורמים? בואו נצלול לעומק.

1. העומק שמתחת לעומק: מה באמת מניע את התורמים שלכם?

רוב מגייסי הכספים מתמקדים בשכבה החיצונית: מה התורמים רוצים לשמוע? איזה סיפור ירגש אותם? אבל האמת היא שהתשובה האמיתית נמצאת עמוק יותר. כדי להבין את מה שמניע את התורמים שלכם, אתם צריכים להקשיב להקשבה השלישית. להקשיב למה שלא נאמר במילים, לקרוא בין השורות. לשאול את עצמכם: מה הערכים החשובים להם? מה הסיפור האישי שלהם? מה הם מחפשים בעולם?

לדוגמה, פגשתי פעם תורם שתרם סכום עצום לארגון שעוזר לילדים בסיכון. בהתחלה חשבתי שהוא עושה את זה מתוך אלטרואיזם טהור. אבל ככל שהכרתי אותו יותר, הבנתי שהסיפור האמיתי עמוק יותר. הוא גדל בעצמו במשפחה קשת יום, וידע מה זה להיות חסר כל. התרומה שלו לארגון הייתה הדרך שלו לתקן את העבר, לתת לילדים אחרים את ההזדמנות שהוא לא קיבל.

אז איך מוצאים את העומק שמתחת לעומק?

  • חקרו את הרקע של התורמים שלכם. גוגל, לינקדאין, שיחות עם קולגות – כל אלו יכולים לתת לכם רמזים.
  • היו סקרנים. שאלו שאלות פתוחות, הקשיבו בתשומת לב, נסו להבין מה באמת חשוב להם.
  • היו אמפתיים. נסו לראות את העולם דרך העיניים שלהם, להרגיש את מה שהם מרגישים.

2. המראה הכפולה: איך לראות את עצמכם דרך עיני התורם?

אחד האתגרים הגדולים בגיוס כספים הוא לצאת מהראש שלכם ולהיכנס לראש של התורם. לראות את עצמכם ואת הארגון שלכם דרך העיניים שלהם. זה אומר לשאול את עצמכם: איך הם תופסים אותנו? מה הרושם הראשוני שאנחנו יוצרים? מה החוזקות והחולשות שלנו בעיניהם?

לדוגמה, פגשתי פעם מנכ"ל של ארגון חברתי שהיה בטוח שהארגון שלו הוא הכי טוב בעולם. הוא דיבר בהתלהבות על הפרויקטים שלהם, על ההישגים שלהם. אבל התורמים לא השתכנעו. למה? כי הוא לא הצליח לראות את עצמו דרך העיניים שלהם. הוא לא הבין שהתורמים מחפשים משהו אחר: לא רק תוצאות, אלא גם שקיפות, אחריות, ויכולת להוכיח שהכסף שלהם באמת עושה שינוי.

אז איך עושים את המראה הכפולה?

  • בקשו משוב. שאלו תורמים, קולגות, ואפילו חברים מה הם חושבים על הארגון שלכם.
  • היו ביקורתיים כלפי עצמכם. אל תפחדו לזהות חולשות, להודות בטעויות.
  • היו גמישים. היו מוכנים לשנות את הגישה שלכם, את המסרים שלכם, בהתאם לפידבק שאתם מקבלים.

3. הצעד האלגנטי: איך להעביר את המסר שלכם במינימום מאמץ ומקסימום אפקט?

גיוס כספים הוא לא תחרות צעקות. זה לא משנה כמה חזק תנסו לשכנע את התורמים שלכם, אם המסר שלכם לא יגיע אליהם בצורה הנכונה, לא תצליחו. הצעד האלגנטי הוא היכולת להעביר את המסר שלכם במינימום מאמץ ומקסימום אפקט. זה אומר לדבר בשפה שלהם, להבין את הצרכים שלהם, ולהציג את עצמכם בצורה אותנטית ומשכנעת.

לדוגמה, פגשתי פעם מגייס כספים שהיה גאון במספרים. הוא ידע להציג נתונים סטטיסטיים מדהימים, להוכיח שהארגון שלו עושה שינוי עצום. אבל התורמים לא התחברו. למה? כי הוא דיבר בשפה שהם לא הבינו. הוא שכח שהתורמים הם קודם כל בני אדם, עם רגשות, עם סיפורים אישיים.

אז איך עושים את הצעד האלגנטי?

  • הכירו את קהל היעד שלכם. מה השפה שלהם? מה התחומי עניין שלהם? מה הערכים שלהם?
  • היו אותנטיים. אל תנסו להיות מי שאתם לא. תדברו מהלב, תשתפו בסיפורים אישיים, תהיו פגיעים.
  • היו ממוקדים. אל תעמיסו על התורמים יותר מדי מידע. תתמקדו במסר המרכזי, בתועלת שהם יקבלו מהתרומה שלהם.

4. המפה הרגשית של התורם: איך לזהות את המניעים העמוקים ביותר?

כל תורם מגיע לפגישה עם מפה רגשית משלו. מפה שמורכבת מחששות, תקוות, חלומות, ואכזבות. כדי ליצור חיבור אמיתי עם התורמים שלכם, אתם צריכים ללמוד לקרוא את המפה הזו. לזהות את המניעים העמוקים ביותר שלהם, להבין מה באמת חשוב להם.

לדוגמה, פגשתי פעם תורמת שתרמה סכום נכבד לארגון שעוזר לנערות בסיכון. בהתחלה חשבתי שהיא עושה את זה מתוך סולידריות נשית. אבל ככל שהכרתי אותה יותר, הבנתי שהסיפור האמיתי מורכב יותר. היא עברה בעצמה ילדות קשה, סבלה מהתעללות. התרומה שלה לארגון הייתה הדרך שלה לרפא את הפצעים שלה, לתת לנערות אחרות את הכוח שהיא לא קיבלה.

אז איך מציירים את המפה הרגשית של התורם?

  • הקשיבו באופן פעיל. שימו לב לא רק למה שהתורם אומר, אלא גם לאיך שהוא אומר את זה.
  • שאלו שאלות ממוקדות. חפשו רמזים לסיפור האישי שלהם, לחוויות החיים שלהם.
  • היו אמפתיים. נסו להרגיש את מה שהם מרגישים, לראות את העולם דרך העיניים שלהם.

5. שיטת המראה המנטלית: איך להתכונן לפגישה חשובה?

פגישה עם תורם חשוב היא כמו ראיון עבודה. אתם צריכים להיות מוכנים, להציג את עצמכם בצורה הטובה ביותר, ולשכנע את התורם שאתם הארגון הכי ראוי לתמיכה שלו. אבל הכנה טכנית היא לא מספיקה. אתם צריכים גם להתכונן מנטלית. לנקות את הראש מרעשים, להתמקד במטרה, ולהאמין בעצמכם ובארגון שלכם.

אני פיתחתי שיטה שנקראת "שיטת המראה המנטלית". זה תהליך פשוט אבל עוצמתי שעוזר לי להתכונן לפגישות חשובות. אני מדמיין את הפגישה מראש, רואה את עצמי מצליח, מרגיש את הביטחון, שומע את התורם אומר "כן". זה נשמע אולי טיפשי, אבל זה עובד.

אז איך עושים את שיטת המראה המנטלית?

  • מצאו מקום שקט. שבו בנוחות, עצמו את העיניים, והתחילו לדמיין את הפגישה.
  • ראו את עצמכם מצליחים. דמיינו את עצמכם מדברים בביטחון, עונים על שאלות בצורה ברורה, יוצרים חיבור אמיתי עם התורם.
  • הקשיבו לתורם אומר "כן". דמיינו את עצמכם שומעים את המילים האלו, מרגישים את ההקלה והשמחה.

6. גישת המשוב התלת-שלבית: איך להשתפר כל הזמן?

גיוס כספים הוא לא מדע מדויק. אין נוסחה קסומה שמבטיחה הצלחה. אבל יש דבר אחד שיכול לעזור לכם להשתפר כל הזמן: משוב. אתם צריכים לקבל משוב מהתורמים שלכם, מהקולגות שלכם, ואפילו מעצמכם. אבל לא מספיק לקבל משוב, אתם צריכים גם לדעת איך להשתמש בו.

אני פיתחתי גישה שנקראת "גישת המשוב התלת-שלבית". זה תהליך פשוט אבל יעיל שעוזר לי להפיק את המקסימום מהמשוב שאני מקבל. אני קודם כל מקשיב למשוב, מנסה להבין מה באמת אומרים לי. אחר כך אני מנתח את המשוב, מזהה את החוזקות והחולשות שלי. ולבסוף אני פועל על המשוב, עושה את השינויים הנדרשים כדי להשתפר.

אז איך עושים את גישת המשוב התלת-שלבית?

  • הקשיבו למשוב. אל תתגוננו, אל תצדיקו את עצמכם. פשוט הקשיבו, נסו להבין.
  • נתחו את המשוב. מה החוזקות שלכם? מה החולשות שלכם? מה אתם יכולים לעשות אחרת?
  • פעלו על המשוב. עשו את השינויים הנדרשים, נסו דברים חדשים, תהיו מוכנים ללמוד ולהשתפר.

בלב גיוס הכספים עומדת שאלה פילוסופית עמוקה על ערך ונדיבות. אבל בבוקר יום שני בשעה 9:00, זה מתרגם לשאלה פשוטה: למי תתקשר ראשון, ומה בדיוק תגיד? תהיו אותנטיים, תהיו אמיתיים, תהיו אתם.

כאן אני מזמין אתכם לשתף אותי בטיפים שלכם ובתגובות שלכם. מה עובד לכם הכי טוב בפגישות עם תורמים? אילו טעויות למדתם בדרך הקשה? אני רוצה לשמוע מכם!

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים. במשך שנים אני מלווה ארגונים ומגייסי כספים להצלחה בגיוס כספים, עם שילוב ייחודי של ידע תיאורטי מעמיק, ניסיון מעשי עשיר בשטח ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי. אני מאמין שאותנטיות היא המפתח להצלחה בגיוס כספים.

A fundraiser shaking hands with a donor at a meeting, symbolizing a successful fundraising interaction.
Featured

פרוטוקול הפגישה המושלמת: המסגרת המלאה לשיחות תורמים מנצחות

נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, חושף את הפרוטוקול המלא לפגישות תורמים מנצחות. הכנה, הקשבה ושימור - כל הכלים להצלחה בגיוס כספים.

הדלת נסגרת, ואיתה תחושת החמצה. עוד פגישה, עוד "נחשוב על זה". מוכר לכם? לי זה קרה יותר מדי פעמים בתחילת הדרך. אבל אז הבנתי: גיוס כספים הוא לא מזל, הוא פרוטוקול. מסגרת פעולות מוגדרת לפני, במהלך ואחרי כל פגישה, שממקסמת את הסיכויים להצלחה.

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים. במשך 15 שנים ליוויתי מאות ארגונים ויזמים, וראיתי הכל - מהצלחות מסחררות ועד כישלונות צורבים. למדתי שההבדל בין "אולי" ל"כן" טמון לא רק במה שאומרים, אלא בעיקר איך מתכוננים, איך מקשיבים, ואיך ממשיכים הלאה.

במאמר הזה, אשתף אתכם בפרוטוקול הפגישה השלם - צעדים מעשיים ופשוטים ליישום, שישנו את הדרך שבה אתם ניגשים לגיוס כספים. לא עוד תפילות, אלא תוכנית עבודה.

הפרוטוקול לפני: הכנת שטח קריטית

לפני שאתם בכלל קובעים פגישה, שאלו את עצמכם: מה המטרה האמיתית של הפגישה? זה לא רק לגייס כסף, זה לבנות מערכת יחסים. חשבו על זה כמו חקלאות - הפגישה היא השתילה, אבל ההכנה היא החריש והדישון.

1. מחקר מעמיק: תורם הוא לא צ'ק פתוח, הוא אדם עם ערכים, תחומי עניין ומניעים. בדקו הכל - אתר אינטרנט, כתבות, רשתות חברתיות. מה חשוב לו? מה הוא כבר תרם? מה מניע אותו? זכרו, "ההקשבה השלישית" מתחילה עוד לפני שאמרתם מילה.

2. "מפת המניעים": פיתחתי כלי שמסייע לי לזהות את המניעים העמוקים של תורמים. הוא כולל ארבעה צירים מרכזיים:

אימפקט: האם התורם מחפש לשנות את העולם?

מורשת: האם הוא רוצה להשאיר חותם?

קהילה: האם הוא רוצה להיות חלק ממשהו גדול?

הערכה: האם הוא מחפש הכרה ותודה?

מלאו את המפה עבור כל תורם פוטנציאלי, והתאימו את המסר שלכם בהתאם.

3. הכנה מנטלית: זה אולי נשמע אזוטרי, אבל זה קריטי. לפני כל פגישה, דמיינו את התוצאה הרצויה. הרגישו את ההצלחה. השתמשו ב"שיטת המראה המנטלית" - דמיינו את עצמכם מצליחים, מחוברים לתורם, מלאי ביטחון.

4. "סיפור ההצלה": לכל ארגון יש סיפור. אבל הסיפור המנצח הוא לא על מה שעשיתם, אלא על החיים שהצלתם. תרגמו את העשייה שלכם לסיפור אנושי, מרגש ובלתי נשכח.

הפרוטוקול במהלך: רגע האמת

הגעתם לפגישה. עכשיו הכל תלוי בכם. זכרו, גיוס כספים הוא לא מונולוג, הוא דיאלוג.

1. הקשבה פעילה: שכחו מהנאום המוכן מראש. הקשיבו באמת למה שהתורם אומר. שים לב לשפת הגוף, לטון הדיבור. מה מטריד אותו? מה מרגש אותו? הקשיבו "הקשבה שלישית" - למה שלא נאמר במילים.

2. בניית אמון: אנשים תורמים לאנשים שהם סומכים עליהם. היו אותנטיים, שקופים וישרים. אל תנסו למכור, תנסו לחבר. שתפו בכישלונות שלכם, בחששות שלכם. פגיעות היא כוח.

3. "עדשת המיקרוסקופ": בפגישה מכריעה עם תורם שסירב לתרום שנים, שמתי לב למבט החטוף שלו על תמונה של ילדים מחייכים. באותו רגע שיניתי את הטקטיקה. עזבתי את המספרים ועברתי לדבר על הילדים. זה עבד. שימו לב לפרטים הקטנים - הם יכולים לעשות את כל ההבדל.

4. הצגת הערך: אל תתמקדו במה שאתם צריכים, אלא במה שהתורם יקבל. איך התרומה שלו תשנה את העולם? איך היא תתרום לערכים שלו? איך היא תשאיר חותם?

5. ה"צעד האלגנטי": פיתחתי מונח לתיאור הפעולה המדויקת במינימום מאמץ ומקסימום אפקט. בסוף הפגישה, אל תלחצו על התורם להתחייב. הציעו לו "צעד אלגנטי" - ביקור בשטח, שיחה עם אחד הנהנים, פגישה נוספת עם חבר צוות. תנו לו את הזמן והמרחב להגיע להחלטה בעצמו.

הפרוטוקול אחרי: המשחק האמיתי מתחיל עכשיו

הפגישה הסתיימה. אבל העבודה האמיתית רק מתחילה. רוב הארגונים טועים כאן - הם שוכחים את התורם ברגע שהוא אומר "נחשוב על זה".

1. תודה אישית: שלחו מייל תודה תוך 24 שעות. אבל אל תסתפקו במילים גנריות. התייחסו ספציפית למה שדיברתם עליו, למה שהתורם אמר. הראו שהקשבתם.

2. מעקב ממוקד: אל תציקו, אבל אל תשכחו. שלחו עדכונים קצרים על הפרויקט שדיברתם עליו. שתפו סיפורים אישיים. הראו שהכסף שלו יביא לשינוי אמיתי.

3. "שיטת הסולם הדינמי": אחרי שהתורם תרם פעם אחת, אל תתנו לו להישאר באותה מדרגה. השתמשו ב"שיטת הסולם הדינמי" - הציעו לו להגדיל את התרומה בשנה הבאה, להפוך לשגריר של הארגון, להצטרף לוועד המנהל. תמיד חפשו את הצעד הבא.

4. הוקרה פומבית: תנו לתורם את הכבוד שמגיע לו. הזמינו אותו לאירועים, ציינו את שמו באתר האינטרנט, שתפו את הסיפור שלו ברשתות החברתיות. תנו לו להרגיש שהוא חלק ממשהו גדול.

5. לימוד ושיפור: אחרי כל פגישה, שאלו את עצמכם: מה עבד? מה לא עבד? מה אפשר לשפר? השתמשו ב"גישת המשוב התלת-שלבית" - שאלו את עצמכם, את הצוות שלכם ואפילו את התורם מה אפשר לעשות טוב יותר.

גיוס כספים הוא מסע, לא יעד. הוא דורש הכנה, הקשבה והתמדה. אבל עם הפרוטוקול הנכון, כל אחד יכול להפוך למגייס כספים מצליח. השאלה היא - האם אתם מוכנים להשקיע את העבודה?

אז איזו "פגישה בלתי אפשרית" אתם הולכים לכבוש השבוע?

אני נועם אבירי, יועץ ומנטור לגיוס כספים. במשך למעלה מ-15 שנה, אני מסייע לארגונים ויזמים חברתיים לממש את הפוטנציאל שלהם. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר, ומפתח מתודולוגיות חדשניות שמותאמות לצרכים הייחודיים של כל ארגון. אתם מוזמנים לפנות אלי לייעוץ אישי.

A person shaking hands with another person during a meeting, symbolizing a connection between logic and emotion.
Featured

מודל הפגישה ההוליסטית: הגישה המשלבת רגש ושכל לגיוס כספים אפקטיבי

למדו כיצד לשלב רגש ושכל בפגישות עם תורמים כדי ליצור חיבור עמוק ולהגדיל את התרומות. המודל ההוליסטי של נועם אבירי לגיוס כספים אפקטיבי.

השבוע ישבתי עם מנכ"ל של עמותה ותיקה, והוא שיתף אותי בתסכול שלו: "נועם, הפגישות עם התורמים פשוט לא עובדות. אני מציג נתונים, מצגות מרשימות, אבל משהו חסר. הם לא מתחברים". זה לא היה מקרה בודד. שמעתי את זה ממגייסי כספים רבים. הבנתי שהבעיה נעוצה בגישה המקובלת לפגישות תורמים, גישה שמדגישה רק את הצד הרציונלי. כאן נכנס לתמונה המודל ההוליסטי.

אני נועם אבירי, ואחרי שנים בגיוס כספים, הבנתי שהדרך להצלחה עוברת בשילוב של שכל ורגש. לא מדובר רק במספרים ובסטטיסטיקות, אלא ביצירת חיבור אנושי אמיתי. אני רוצה לשתף אתכם במודל הפגישה ההוליסטית, גישה שפיתחתי, שמשלבת מרכיבים רציונליים ורגשיים ליצירת חוויה שלמה עבור התורם.

מה זה בכלל "מודל הפגישה ההוליסטית"?

בבסיסו, המודל גורס שפגישה מוצלחת עם תורם היא לא רק הצגת מידע, אלא יצירת חוויה שמערבת את הראש והלב. זה אומר שאנחנו צריכים להבין את המניעים הרגשיים של התורם, מעבר לרצון לתרום למטרה טובה. מה הסיפור האישי שלו? מה הערכים שמנחים אותו? איך התרומה הזו יכולה לתת לו תחושת משמעות?

שלב 1: "ההקשבה השלישית" - הכנה מעמיקה לפגישה

לפני כל פגישה, אני משקיע זמן בלימוד מעמיק על התורם. זה לא רק חיפוש מהיר בגוגל, אלא ניסיון להבין את "העומק שמתחת לעומק". אני מנסה להבין את הרקע שלו, את הערכים שלו, את התחביבים שלו. אני מחפש רמזים למה שמניע אותו, מה שמדבר אל ליבו. אני קורא לזה "ההקשבה השלישית" – הקשבה למה שלא נאמר במילים.

  • לדוגמה: פעם פגשתי תורם פוטנציאלי שהיה מנכ"ל של חברת הייטק מצליחה. במקום להתחיל לדבר על הפרויקט שלי, התחלתי לדבר על התחום שלו, שאלתי אותו על האתגרים שלו, על התשוקות שלו. גיליתי שהוא מאוד מעריך חדשנות ויעילות. אז התאמתי את המסר שלי כך שידגיש את החדשנות והיעילות בפרויקט שלי.

שלב 2: "המראה הכפולה" - כניסה אותנטית לפגישה

בפתיחת הפגישה, חשוב ליצור חיבור אישי אותנטי. זה אומר להראות את עצמי כמו שאני, עם החוזקות והחולשות שלי. אני לא מנסה להיות מישהו שאני לא. אני מראה שאני בן אדם, עם תשוקה למטרה שאני מייצג. אני משתמש ב"מראה הכפולה" – אני מנסה לראות את עצמי דרך עיני התורם. איך הוא תופס אותי? מה הוא מחפש?

  • לדוגמה: בפגישה עם תורם שהיה מאוד עסוק ומעשי, לא בזבזתי זמן על דיבורים מיותרים. התחלתי ישר בעניינים, אבל בצורה אישית וישירה. הסברתי לו את הבעיה שאני מנסה לפתור, את הפתרון שאני מציע, ואת ההשפעה שתהיה לתרומה שלו.

שלב 3: "הצעד האלגנטי" - שילוב בין רציונלי ורגשי

במהלך הפגישה, אני משלב מידע רציונלי עם סיפורים רגשיים. אני מציג נתונים וסטטיסטיקות, אבל אני גם מספר סיפורים על אנשים שהחיים שלהם השתנו בזכות הפרויקט שלי. אני משתמש ב"צעד האלגנטי" – פעולה מדויקת במינימום מאמץ ומקסימום אפקט. אני מנסה להעביר את המסר שלי בצורה תמציתית ומשכנעת, בלי להעמיס על התורם במידע מיותר.

  • לדוגמה: כשדיברתי על תוכנית מלגות לסטודנטים ממשפחות מעוטות יכולת, לא הסתפקתי בהצגת נתונים על שיעורי הנשירה מהלימודים. סיפרתי סיפור אישי על סטודנטית אחת שהצליחה לסיים את התואר בזכות המלגה, ואיך זה שינה את החיים שלה ושל המשפחה שלה.

שלב 4: "המפה הרגשית" - זיהוי המניעים האמיתיים

אני מנסה כל הזמן להבין את המניעים הרגשיים של התורם. מה באמת חשוב לו? מה מעורר בו השראה? מה מפחיד אותו? אני משתמש ב"מפה הרגשית" – כלי לזיהוי מניעים עמוקים של תורמים. אני שואל שאלות פתוחות, אני מקשיב בתשומת לב, ואני מנסה לקרוא בין השורות.

  • לדוגמה: שאלתי תורמת פוטנציאלית למה היא מתעניינת בתחום של חינוך לילדים בסיכון. היא סיפרה לי שהיא גדלה במשפחה קשת יום, וידעה על בשרה מה זה להיות ילד בלי הזדמנויות. הבנתי שהתרומה שלה היא לא רק עניין של מצווה, אלא גם עניין אישי ורגשי.

שלב 5: "גישת המשוב התלת-שלבית" - סגירה והמשך קשר

בסיום הפגישה, אני מודה לתורם על הזמן והתשומת לב. אני לא לוחץ עליו לתת תשובה מיידית, אלא נותן לו את הזמן לחשוב על זה. אני מציע לו להישאר בקשר, לשלוח לו מידע נוסף, או לענות על שאלות נוספות. אני משתמש ב"גישת המשוב התלת-שלבית" – אני מבקש משוב על הפגישה, אני מציע להמשיך את השיחה, ואני מודה על ההקשבה והזמן.

  • לדוגמה: אחרי פגישה עם תורם, שלחתי לו מייל תודה אישי, וצירפתי מאמר מעניין שקשור לנושא שדיברנו עליו. ביקשתי ממנו משוב על הפגישה, ושאלתי אם יש לו שאלות נוספות. זה הראה לו שאני מעריך את הזמן שלו, ושאני באמת מעוניין בדעתו.

המודל ההוליסטי דורש מאיתנו להיות יותר מבסתם מגייסי כספים. הוא דורש מאיתנו להיות אנשים אמפתיים, רגישים, ויצירתיים. הוא דורש מאיתנו לראות את התורם לא רק ככספומט, אלא כשותף למטרה משותפת.

גיוס כספים הוא מסע. מסע של אמון, של שיתוף פעולה, ושל יצירת משמעות. והמסע הזה מתחיל בפגישה אחת – פגישה שמדברת אל הראש והלב.

אני מזמין אתכם לנסות את המודל ההוליסטי בפגישות הבאות שלכם. שתפו אותי בתגובות, מה עבד לכם, מה לא עבד. יחד, נוכל לשפר את הגישה שלנו לגיוס כספים ולהפוך את העולם למקום טוב יותר. איזה "בלתי אפשרי" אתה מוכן להפוך לאפשרי השבוע?

נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור לארגונים ללא מטרות רווח בישראל. משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתח בעצמו.