A photograph of Noam Aviri, smiling warmly, engaging in a conversation with a potential donor. The setting is a bright and comfortable office. Focus is on the genuine connection between them.
Featured

מעבר לפיץ': האסטרטגיה להפוך פגישת תורמים לדיאלוג משמעותי

איך להפוך פגישת תורמים משיחת מכירה לפיץ' כושל לדיאלוג משמעותי שמייצר שותפות אסטרטגית? נועם אבירי חושף את ארבעת עמודי התווך.

השעה הייתה 07:30 בבוקר. בדרך לפגישה עם תורם פוטנציאלי, אחד מאלה שיכולים לשנות את פני הארגון. לחץ האוויר ברכב היה גבוה, והאמת? גם אני קצת לחצתי על עצמי. כמה שעות אחר כך, כשחזרתי למשרד, הרגשתי כמו אחרי מרתון שלא סיימתי. ידעתי שהפגישה הזו לא המריאה, למרות שהכנתי מצגת מדהימה, דאגתי לנתונים מדויקים וסיפרתי על החזון שלנו בלהט. זה היה עוד פיץ' - שיחת מכירה - ולא דיאלוג. וההבדל הזה, חברים, הוא ההבדל בין עוד תרומה חד פעמית לבין שותפות אסטרטגית לטווח ארוך.

אני נועם אבירי, ואחרי שנים בתחום גיוס הכספים, גיליתי שהסוד הוא לא לשכנע, אלא לחבר. לא למכור, אלא לשתף. לא לדבר, אלא להקשיב. זה אולי נשמע פשוט, אבל בואו נצלול לעומק, כי האתגר האמיתי נמצא בעומק שמתחת לפני השטח.

מה הופך פגישת תורמים לפיץ' כושל?

רובנו מתחילים את הפגישות עם תורמים פוטנציאליים מנקודת הנחה שגויה: אנחנו צריכים להרשים אותם. אנחנו מציגים את הארגון, את הפרויקטים, את הצרכים הדחופים. אנחנו יורים את כל התחמושת שלנו כבר בדקות הראשונות, בתקווה לפגוע במטרה. אבל מה שקורה בפועל זה שהתורם מרגיש מותקף. הוא הופך להיות פסיבי, מקשיב בנימוס, אבל לא באמת מתחבר.

למה זה קורה? כי שכחנו את הדבר הכי חשוב: אנשים תורמים מסיבות אישיות. הם רוצים להרגיש שהם עושים שינוי, שהם חלק ממשהו גדול יותר, שהם משפיעים על העולם. ואם אנחנו לא מצליחים לחבר אותם לסיבות האלה, הם לא יתרמו. נקודה.

איך יוצרים דיאלוג משמעותי: ארבעת עמודי התווך

אז איך עוברים מפיץ' משומן לדיאלוג אמיתי? הנה ארבעה עמודי תווך שאני משתמש בהם בכל פגישה עם תורם:

1. הקשבה השלישית: מעבר למילים. הקשבה זה לא רק לשמוע את מה שהתורם אומר, אלא להבין את מה שהוא לא אומר. מה חשוב לו באמת? מה מניע אותו? מה מפחיד אותו? כדי להגיע לשם, אני משתמש במה שאני קורא לו "הקשבה השלישית". זה אומר להקשיב לא רק למילים, אלא גם לשפת הגוף, לטון הדיבור, להבעות הפנים. לשים לב לרגעים שבהם התורם נדלק, או נסגר. לדוגמה, בפגישה אחת, התורמת דיברה בהתלהבות על החינוך של הנכדים שלה. ברגע הזה ידעתי שנושא הילדים והדור הצעיר קרוב לליבה. הקשבה אמיתית מראה לנו לאן לכוון את השיחה.

2. סיפורים אישיים: הקשר האנושי. נתונים ומספרים חשובים, אבל הם לא יוצרים קשר רגשי. כדי לחבר את התורם לארגון, אני מספר סיפורים אישיים. סיפורים על אנשים שהארגון עזר להם, סיפורים על הצוות המסור, סיפורים על האתגרים וההצלחות שלנו. הסיפורים האלה צריכים להיות אותנטיים, מרגשים, ומעוררי השראה. כמו סיפור על נערה צעירה ממשפחה קשת יום, שבעזרת תוכנית המלגות של הארגון הצליחה להתקבל לאוניברסיטה. סיפורים כאלה מחברים את התורם ללב העשייה שלנו.

3. שיתוף בחזון: תמונה גדולה. אנשים רוצים להיות חלק ממשהו גדול יותר. הם רוצים לדעת שהתרומה שלהם תעשה שינוי אמיתי בעולם. לכן, אני מקדיש חלק ניכר מהפגישה לשיתוף בחזון של הארגון. לא רק מה אנחנו עושים היום, אלא מה אנחנו רוצים להשיג בעתיד. איך אנחנו רואים את העולם משתנה בזכות העבודה שלנו? אני משתמש ב"מפה הרגשית של התורם" – כלי שעוזר לי לזהות את הערכים החשובים ביותר לתורם ולקשר אותם לחזון הארגון. חשוב לזכור שחזון אמיתי לא רק מעורר השראה, הוא גם ריאלי ומעשי.

4. הזמנה לשותפות: מהצעת תרומה ליצירת שותפות. במקום לבקש תרומה, אני מזמין את התורם להיות שותף. אני מציע לו לקחת חלק פעיל בעשייה שלנו, לתרום מהידע והניסיון שלו, להשפיע על הכיוון שלנו. אני משתמש ב"שיטת הסולם הדינמי", מתודולוגיה שפיתחתי להעלאת תורמים במדרגות התרומה, תוך יצירת מעורבות הולכת וגוברת. אני שואל אותו מה הוא היה רוצה להשיג בעזרת התרומה שלו, ואיך אנחנו יכולים לעזור לו להגשים את החלומות שלו. זה הופך את הפגישה לדיאלוג שבו שני הצדדים מרוויחים.

הטעות שמגייסי כספים עושים ואיך להימנע ממנה

אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא להתמקד בסכום הכסף שאנחנו רוצים לגייס, ולא בערך שאנחנו יכולים ליצור. אנחנו שוכחים שגיוס כספים הוא לא מטרה, אלא אמצעי. האמצעי להגשים את החזון שלנו, להשפיע על העולם, לעזור לאנשים.

כדי להימנע מהטעות הזו, אני משתמש ב"מראה הכפולה". אני מנסה לראות את עצמי דרך העיניים של התורם. מה הוא רואה? מה הוא שומע? מה הוא מרגיש? אם אני מצליח להתחבר לחוויה שלו, אני יכול להתאים את המסר שלי לצרכים שלו.

רגע של התפכחות: גיוס כספים זה מסע, לא יעד

אחרי שנים בתחום, הבנתי שגיוס כספים הוא לא ספרינט, אלא מרתון. זה לא משהו שאפשר לעשות פעם אחת ולשכוח. זה תהליך מתמשך של בניית מערכות יחסים, של טיפוח קשרים, של יצירת אמון.

אני מזמין אותך לעצור לרגע ולשאול את עצמך: מה המטרה האמיתית שלך? האם אתה רוצה לגייס כסף, או ליצור שינוי? אם התשובה היא ליצור שינוי, אז אתה כבר בדרך הנכונה.

הצעד האלגנטי שלך: בחר את אחד מארבעת עמודי התווך – הקשבה השלישית, סיפורים אישיים, שיתוף בחזון, הזמנה לשותפות – והתחל ליישם אותו כבר בפגישה הבאה שלך עם תורם. תראה איך זה משנה את הדינמיקה.

שתף אותי בתגובות שלך, במה עבד, ומה עוד אפשר לשפר. יחד ניצור עולם טוב יותר.

---

אני נועם אבירי, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר, ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי. מומחה לפסיכולוגיה של נתינה, בניית מערכות יחסים ארוכות טווח, וטכניקות תקשורת מתקדמות. מפתח "שיטת הסולם הדינמי" ו"מודל המעגלים המתרחבים".

Noam Aviry presenting a workshop on fundraising, smiling and engaging with the audience.
Featured

ניהול מורכבות: איך להסביר נושאים מורכבים בצורה בהירה ומעניינת - המדריך למגייס הכספים

איך להסביר נושאים מורכבים בצורה בהירה ומעניינת? נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, חושף את הסודות שלו במדריך מקיף למגייסי כספים.

השעה הייתה 03:17 לפנות בוקר כשניסיתי להסביר לחבר ועד מנהל, בפעם השלישית, את ההבדל בין "השקעה חברתית אימפקטית" ל"תרומה מותנית". הוא הנהן בנימוס, אבל העיניים שלו אמרו הכל: "נועם, תחסוך ממני את הג'יבריש הזה ותגיע לשורה התחתונה". באותו רגע הבנתי: היכולת להסביר נושאים מורכבים בצורה בהירה ומעניינת היא לא רק כישרון, היא כלי קריטי בגיוס כספים. וזה מה שמבדיל בין מגייס שמקבל "כן" ממגייס שמקבל רק תירוצים.

אבל איך עושים את זה? איך הופכים נושא מורכב כמו "פילוח פסיכוגרפי של תורמים" לסיפור מרתק שהתורם לא יוכל להפסיק להקשיב לו? אספר לכם משהו שלא סיפרתי לאף אחד: בתחילת דרכי, הייתי משקיע שעות בהכנת מצגות מפוצצות עם גרפים מתוחכמים – רק כדי לראות את התורמים מפהקים אחרי השקף השני. היום אני מבין שהטעות שלי הייתה שניסיתי להרשים אותם, במקום לחבר אותם.

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור לארגונים ללא מטרות רווח. אחרי 15 שנים בתחום, פיתחתי שיטה ייחודית להסברת נושאים מורכבים בצורה בהירה, מעניינת ואפילו משעשעת. השיטה הזו משלבת ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר בשטח, והיא מבוססת על ההבנה העמוקה של פסיכולוגיית הנתינה והתרומה.

במאמר הזה, אני הולך לחשוף את הסודות שלי, צעד אחר צעד, ולתת לכם כלים פרקטיים שתוכלו ליישם כבר מחר בבוקר. אז בואו נתחיל.

למה בכלל צריך להסביר נושאים מורכבים בצורה בהירה? - העומק שמתחת לעומק

אולי אתם שואלים את עצמכם: "נועם, למה אני צריך לשבור את הראש בניסיון לפשט נושאים מורכבים? שיבינו לבד!". אני מבין את התסכול, אבל הנה האמת הכואבת: רוב התורמים הפוטנציאליים שלכם לא מבינים את הניואנסים של העבודה שלכם. הם לא מבינים את המורכבות של הפרויקטים שאתם מנסים לממן. הם עסוקים בעניינים שלהם, ויש להם מעט מאוד סבלנות למונחים מקצועיים מסובכים.

הנה הבעיה: כשאנחנו לא מצליחים להסביר את עצמנו בצורה ברורה, אנחנו יוצרים מחסום תקשורתי. אנחנו גורמים לתורמים להרגיש מבולבלים, מנותקים ואפילו טיפשים. וכשאנשים מרגישים ככה, הם לא פותחים את הארנק.

אבל זה לא הכל. ההסברה הבהירה היא גם עניין של כבוד. כשאנחנו מסבירים נושאים מורכבים בצורה נגישה, אנחנו מראים לתורמים שאנחנו מכבדים את הזמן והאינטליגנציה שלהם. אנחנו מראים להם שאנחנו מאמינים ביכולת שלהם להבין את מה שאנחנו עושים.

וזה מביא אותנו ל"הקשבה השלישית". ההקשבה השלישית היא היכולת להקשיב למה שלא נאמר במילים. היא היכולת להבין את הצרכים, הרצונות והפחדים של התורם, גם אם הוא לא מבטא אותם בצורה מפורשת. כשאנחנו מסבירים נושא מורכב בצורה בהירה ומעניינת, אנחנו פותחים דלת להקשבה השלישית. אנחנו יוצרים מרחב בטוח שבו התורם יכול לשאול שאלות, להביע דעות ולהתחבר לעבודה שלנו ברמה עמוקה יותר.

אז הנה המסקנה: ההסברה הבהירה היא לא רק טקטיקה, היא אסטרטגיה. היא הדרך שלנו לבנות מערכות יחסים חזקות וארוכות טווח עם התורמים שלנו. היא הדרך שלנו להפוך אותם לשותפים אמיתיים לעשייה שלנו.

שיטת "הסולם הדינמי" - איך לקחת את התורם ממבולבל למאוהב

פיתחתי מתודולוגיה ייחודית שאני קורא לה "שיטת הסולם הדינמי". היא מבוססת על הרעיון שאנחנו צריכים לקחת את התורם למסע, צעד אחר צעד, מנקודת חוסר הידע לנקודת החיבור הרגשי. הסולם הזה מורכב מחמישה שלבים:

1. הפשטה מקסימלית: בשלב הראשון, אנחנו צריכים לפשט את הנושא המורכב לרמה הבסיסית ביותר. תחשבו על זה כמו להסביר לילד בן 5 מה זה גיוס כספים: "אנחנו עוזרים לאנשים טובים לעשות דברים טובים". בלי מונחים מקצועיים, בלי ג'רגון, רק עובדות פשוטות וברורות.

2. הדגמת חשיבות: עכשיו, אחרי שהנחנו את הבסיס, אנחנו צריכים להראות לתורם למה הנושא הזה חשוב. למה הוא צריך להקדיש לו את הזמן והמשאבים שלו? כאן אנחנו משתמשים בסיפורים, בדוגמאות קונקרטיות ובעובדות מעניינות כדי להמחיש את ההשפעה של העבודה שלנו. לדוגמה: "בזכות התרומות שלכם, הצלחנו להציל 300 ילדים ממשפחות במצוקה בשנה האחרונה".

3. יצירת סקרנות: בשלב הזה, אנחנו רוצים לעורר את הסקרנות של התורם. אנחנו רוצים לגרום לו לשאול שאלות, להביע עניין ולרצות לדעת יותר. אנחנו עושים את זה על ידי הצגת עובדות מפתיעות, על ידי העלאת שאלות מעוררות מחשבה ועל ידי חשיפת נקודות מבט חדשות. לדוגמה: "ידעתם שכל שקל שמושקע בחינוך מוקדם מחזיר לחברה 7 שקלים לאורך זמן?".

4. חיבור רגשי: עכשיו, אחרי שהתורם הבין למה הנושא חשוב והתעוררה בו סקרנות, אנחנו צריכים ליצור חיבור רגשי. אנחנו רוצים לגרום לו להרגיש שהוא חלק מהסיפור, שהוא יכול לעשות שינוי אמיתי בעולם. כאן אנחנו משתמשים ברגש, באמפתיה ובתשוקה כדי להניע את התורם לפעולה. לדוגמה: "תארו לעצמכם את החיוך על הפנים של הילד הזה כשהוא יקבל את הארוחה החמה שהוא כל כך צריך".

5. הצעד האלגנטי: בשלב האחרון, אנחנו מציעים לתורם את "הצעד האלגנטי". אנחנו מבקשים ממנו לתרום, אבל לא בצורה בוטה או דוחפת. אנחנו מציעים לו הזדמנות להיות חלק ממשהו גדול יותר, הזדמנות לעשות שינוי בעולם, הזדמנות להשאיר חותם. לדוגמה: "אם תתרמו עכשיו, תוכלו לעזור לנו להאכיל עוד 10 ילדים רעבים בחודש הקרוב".

הנה הטיפ שלי: אל תנסו לדחוס את כל חמשת השלבים לפגישה אחת. תנו לתהליך להתפתח באופן טבעי. תנו לתורם להוביל את השיחה. תהיו סבלניים ואמפתיים. ותזכרו, המטרה היא לא רק לקבל תרומה, אלא לבנות מערכת יחסים.

"עדשת המיקרוסקופ" - טכניקת התקשורת הסודית שלי

אחת הטכניקות החזקות ביותר שלי להסברת נושאים מורכבים היא מה שאני מכנה "עדשת המיקרוסקופ". הטכניקה הזו מבוססת על הרעיון שאנחנו יכולים להפוך נושא מורכב לבהיר ומעניין על ידי התמקדות בפרטים הקטנים ביותר.

תחשבו על זה כמו צלם טבע שמצלם פרח: הוא לא מצלם את הפרח כולו, הוא מצלם את האבקנים, את עלי הכותרת, את הטיפות הקטנות של הטל. הוא מתמקד בפרטים הקטנים שמגלים את היופי והמורכבות של הפרח.

כשאנחנו משתמשים בעדשת המיקרוסקופ, אנחנו עושים בדיוק את אותו הדבר. אנחנו מתמקדים בפרטים הקטנים שמגלים את המהות של הנושא המורכב. אנחנו מספרים סיפורים קטנים, אנחנו מציגים דוגמאות קונקרטיות, אנחנו משתמשים בדימויים חזקים כדי להמחיש את הנקודה שלנו.

לדוגמה, במקום להסביר לתורם מה זה "תקציב מאוזן", אני יכול לספר לו סיפור על מנהלת עמותה אחת שנאלצה לבחור בין רכישת ציוד רפואי חיוני לבין פיטורי עובדת סוציאלית מסורה. אני יכול לתאר לו את הדילמה הקשה שלה, את השיחות הליליות שלה עם בעלה, את הדמעות שלה על הלחי.

הנה העניין: כשאנחנו מתמקדים בפרטים הקטנים, אנחנו יוצרים חיבור רגשי עם התורם. אנחנו גורמים לו להרגיש שהוא חלק מהסיפור, שהוא יכול להזדהות עם הדמויות, שהוא יכול להבין את הדילמות.

אבל זה לא הכל. עדשת המיקרוסקופ גם עוזרת לנו לפשט את הנושא המורכב. כשאנחנו מתמקדים בפרטים הקטנים, אנחנו מפרקים את הנושא לחלקים קטנים וקלים לעיכול. אנחנו הופכים אותו לפחות מאיים ויותר נגיש.

אז הנה הטיפ שלי: בפעם הבאה שאתם מנסים להסביר נושא מורכב לתורם, תנסו להשתמש בעדשת המיקרוסקופ. תתמקדו בפרטים הקטנים, תספרו סיפורים קטנים, תשתמשו בדימויים חזקים. ותראו איך הנושא המורכב הופך לפתע לבהיר, מעניין ואפילו מרגש.

"הקול הפנימי המשולב" - איך להתמודד עם שאלות קשות ולשמור על ביטחון עצמי

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בגיוס כספים היא ההתמודדות עם שאלות קשות מצד התורמים. לפעמים התורמים שואלים שאלות שאנחנו לא יודעים את התשובה עליהן, לפעמים הם מביעים ספקות לגבי העבודה שלנו, ולפעמים הם אפילו תוקפים אותנו באופן אישי.

איך מתמודדים עם מצבים כאלה? איך שומרים על ביטחון עצמי ועל קור רוח? איך ממשיכים להסביר את הנושא המורכב בצורה בהירה ומעניינת, גם כשהאווירה נעשית מתוחה?

אני פיתחתי טכניקה שאני קורא לה "הקול הפנימי המשולב". הטכניקה הזו מבוססת על הרעיון שאנחנו יכולים להתמודד עם שאלות קשות על ידי שילוב של שני קולות פנימיים: הקול המקצועי והקול האנושי.

הקול המקצועי הוא הקול שמכיר את העובדות, שמבין את התיאוריות, שיודע להסביר את הנושא המורכב בצורה ברורה ולוגית. הקול האנושי הוא הקול שמרגיש אמפתיה, שמבין את החששות של התורם, שיודע להגיב בצורה אותנטית ורגשית.

כשאנחנו משתמשים בקול הפנימי המשולב, אנחנו לא מתעלמים מאף אחד מהקולות האלה. אנחנו נותנים להם מקום, אנחנו מקשיבים להם, ואנחנו משלבים אותם בתגובה שלנו.

לדוגמה, אם תורם שואל אותנו: "איך אני יכול לדעת שהכסף שלי באמת מגיע לאנשים שצריכים אותו?", אנחנו יכולים לענות בצורה הבאה:

"אני מבין את החשש שלך. גם אני הייתי רוצה לדעת שהכסף שלי באמת עוזר לאנשים שצריכים אותו. לכן פיתחנו מערכת מעקב קפדנית שמבטיחה שכל שקל מגיע ליעדו. אנחנו גם מפרסמים דוחות שקופים שמראים בדיוק לאן הולך הכסף. אבל אני מבין שזה לא מספיק. לכן אני מזמין אותך לבקר בעצמך בפרויקטים שלנו ולראות במו עיניך את ההשפעה של העבודה שלנו. אני מבטיח לך שתתרגש".

הנה העניין: כשאנחנו משתמשים בקול הפנימי המשולב, אנחנו מראים לתורם שאנחנו מכבדים את החששות שלו, שאנחנו מבינים את נקודת המבט שלו, שאנחנו מוכנים להיות שקופים ואותנטיים.

אבל זה לא הכל. הקול הפנימי המשולב גם עוזר לנו לשמור על ביטחון עצמי. כשאנחנו יודעים שאנחנו יכולים לענות על שאלות קשות בצורה ברורה ומכבדת, אנחנו מרגישים יותר בטוחים בעצמנו. אנחנו לא מפחדים משאלות קשות, אנחנו רואים אותן כהזדמנות לחזק את הקשר עם התורם.

אז הנה הטיפ שלי: בפעם הבאה שתורם ישאל אתכם שאלה קשה, תנסו להשתמש בקול הפנימי המשולב. תקשיבו לקול המקצועי שלכם, תקשיבו לקול האנושי שלכם, ותשלבו אותם בתגובה שלכם. ותראו איך אתם מצליחים להפוך שאלה קשה להזדמנות לחזק את הקשר עם התורם.

"פרקטל המשמעות" - איך להפוך גיוס כספים לפילוסופיה של חיים

גיוס כספים הוא יותר מסתם עבודה, הוא דרך חיים. הוא דרך להפוך את העולם למקום טוב יותר, דרך להגשים את החלומות שלנו, דרך להשאיר חותם על ההיסטוריה.

אני פיתחתי גישה שאני קורא לה "פרקטל המשמעות". היא מבוססת על ההכרה שכל פעולה קטנה שאנחנו עושים בגיוס כספים משקפת עיקרון גדול יותר, אידיאל נשגב יותר, פילוסופיה של חיים שלמה.

תחשבו על זה כמו פרקטל: צורה גיאומטרית שמורכבת מחלקים קטנים יותר שדומים לצורה כולה. כל חלק קטן משקף את הצורה הגדולה, וכל צורה גדולה מורכבת מחלקים קטנים יותר.

כשאנחנו משתמשים ב"פרקטל המשמעות", אנחנו מחפשים את הקשר בין הפעולות הקטנות שאנחנו עושים בגיוס כספים לבין העקרונות הגדולים שמנחים אותנו בחיים. אנחנו מחפשים את המשמעות העמוקה יותר של העבודה שלנו.

לדוגמה, אם אנחנו מנסים לשכנע תורם לתרום לעמותה שמסייעת לילדים חולים, אנחנו לא רק מבקשים ממנו כסף. אנחנו מבקשים ממנו להאמין בערך של החיים, להאמין בחשיבות של הרחמים, להאמין ביכולת שלנו לעשות שינוי בעולם.

הנה העניין: כשאנחנו משתמשים ב"פרקטל המשמעות", אנחנו מעניקים לעבודה שלנו משמעות עמוקה יותר. אנחנו לא רק עושים את מה שאנחנו צריכים לעשות, אנחנו מגשימים את הערכים שלנו, אנחנו משפיעים על העולם, אנחנו משאירים חותם על ההיסטוריה.

אבל זה לא הכל. "פרקטל המשמעות" גם עוזר לנו להתמודד עם קשיים ואתגרים. כשאנחנו יודעים למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים, אנחנו יכולים להתגבר על כל מכשול, לעמוד בפני כל אתגר, להמשיך קדימה גם כשהדברים נראים קשים במיוחד.

אז הנה הטיפ שלי: תמיד תנסו לחפש את המשמעות העמוקה יותר של העבודה שלכם. תזכרו למה התחלתם לעבוד בגיוס כספים. תזכרו מה גורם לכם לקום בבוקר עם חיוך על הפנים. ותזכרו שהעבודה שלכם היא לא רק עבודה, היא דרך חיים.

סיכום: האומנות של הסברה בהירה - מפתח לגיוס כספים מצליח

היכולת להסביר נושאים מורכבים בצורה בהירה ומעניינת היא מפתח לגיוס כספים מצליח. היא מאפשרת לנו לבנות מערכות יחסים חזקות עם התורמים שלנו, היא עוזרת לנו להתמודד עם שאלות קשות, והיא מעניקה לעבודה שלנו משמעות עמוקה יותר.

במאמר הזה, חלקתי איתכם את הסודות שלי, את הטכניקות שלי, את הפילוסופיה שלי. למדנו על "שיטת הסולם הדינמי", על "עדשת המיקרוסקופ", על "הקול הפנימי המשולב" ועל "פרקטל המשמעות".

אבל הכי חשוב, למדנו שהסברה בהירה היא לא רק טקטיקה, היא גישה. היא גישה שמבוססת על כבוד, על אמפתיה, על שקיפות ועל אותנטיות. היא גישה שמכירה בערך של כל אדם, שמבינה את החששות של כל תורם, שמזמינה כל אחד להיות חלק ממשהו גדול יותר.

אז אני מזמין אתכם לקחת את הכלים שלמדתם כאן ולהתחיל ליישם אותם כבר מחר בבוקר. תנסו להסביר נושאים מורכבים בצורה בהירה ומעניינת. תנסו ליצור קשרים אמיתיים עם התורמים שלכם. תנסו להפוך את העולם למקום טוב יותר.

ואני מבטיח לכם שתראו תוצאות מדהימות.

איזה "בלתי אפשרי" אתם מוכנים להפוך לאפשרי השבוע?

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור לארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי. מטרתי היא לעזור לכם לגייס יותר כסף, להשפיע יותר על העולם ולהגשים את החלומות שלכם.

Noam Aviri presenting a tip on how to approach donors on a fundraising seminar
Featured

5 טעויות קריטיות בפגישות תורמים שיעלו לך מיליונים (ואיך להימנע מהן)

נועם אבירי חושף 5 טעויות קריטיות בפגישות תורמים שיכולות לעלות לכם מיליונים, ונותן טיפים מעשיים איך להימנע מהן ולהגדיל את ההצלחה בגיוס כספים.

הייתי שם, מזיע מול תורם פוטנציאלי, מרגיש כאילו כל העתיד של הארגון תלוי במילים הבאות שאני הולך להוציא מהפה. ואז עשיתי את הטעות.

הטעות הזו, ועוד כמה אחרות שחוויתי על בשרי, עלו לי ולארגונים שאותם ייעצתי – מיליונים. כן, מיליונים. אבל מכל כישלון למדתי משהו יקר ערך, תובנות שהפכו אותי למגייס כספים טוב יותר. היום אני רוצה לחלוק איתך את חמש הטעויות הקריטיות האלה, כדי שאתה לא תחזור עליהן.

אני נועם אבירי, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. במשך שנים אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר, ומפתח תובנות חדשניות בתחום גיוס הכספים. ראיתי הכל - הצלחות מדהימות, כישלונות צורבים, ובעיקר את הדרך הארוכה והמפותלת בין חזון למציאות.

היום, אני רוצה לדבר איתך על משהו קונקרטי: איך להימנע מטעויות נפוצות בפגישות תורמים. כי בסופו של דבר, גיוס כספים הוא לא רק עניין של אסטרטגיה או טקטיקה, אלא גם עניין של ביצוע מדויק ומוקפד ברגעי האמת.

1. הטעות מספר 1: לדבר יותר מדי על הארגון, פחות מדי על התורם

פעם, בפגישה עם תורם פוטנציאלי, בזבזתי 20 דקות יקרות על סקירה מפורטת של ההיסטוריה של הארגון, מבנהו הארגוני, והפרויקטים האחרונים שלנו. התלהבתי, אני חייב להודות. אבל מה שלא שמתי לב אליו הוא שהתורם התחיל להסתכל בשעון, עיניו איבדו את הברק, והוא התנתק מהשיחה.

הבנתי את זה רק מאוחר מדי. גיוס כספים הוא לא נאום תדמית, הוא דיאלוג. הוא לא על מה אתה עושה, הוא על מה התורם יכול להשיג באמצעות תרומתו.

  • תיקון: במקום להתחיל עם מצגת משעממת, התחל בשאלות: מה חשוב לתורם? מה הערכים שמנחים אותו? מה החלום שלו לגבי החברה הישראלית? הקשב באמת לתשובות, ורק אז חבר את הצרכים שלו עם הפתרונות שהארגון שלך מציע. זכור: אנשים לא תורמים לארגונים, הם תורמים לחזון.

2. הטעות מספר 2: לבקש סכום לא נכון

"אני רוצה שתתרום מיליון שקל", אמרתי בביטחון מופרז לתורם שהכרתי רק כמה דקות. הוא גיחך במבוכה וענה: "אני מצטער, זה לא בתקציב שלי כרגע". הפגישה הסתיימה בטונים צורמים, ואני נשארתי עם טעם מר בפה ותחושה של החמצה.

הבנתי שטעיתי בשני דברים: ראשית, לא עשיתי שיעורי בית לגבי היכולות הכלכליות של התורם. שנית, לא בניתי מערכת יחסים מספיק חזקה כדי לבקש סכום כזה.

  • תיקון: לפני הפגישה, חקור את הפרופיל הכלכלי של התורם, את היסטוריית התרומות שלו, ואת תחומי העניין שלו. התחל עם בקשה צנועה, ובנה את הסכום בהדרגה ככל שהקשר מעמיק. זכור: לבקש יותר מדי מוקדם מדי יכול להרוס את הפגישה. לבקש פחות מדי לא ימקסם את ההזדמנות.

3. הטעות מספר 3: לא לספר סיפור טוב

פעם הצגתי לתורם נתונים סטטיסטיים מרשימים על ההשפעה של הארגון שלנו. דיברתי על אחוזים, מספרים, ומדדים. הכל היה נכון ומדויק, אבל התורם נראה משועמם ולא מעורב רגשית.

גיוס כספים, כמו כל סוג של שכנוע, הוא קודם כל עניין של רגש. אנשים תורמים מתוך אמפתיה, הזדהות, ותחושת שייכות. נתונים חשובים, אבל הם צריכים להיות עטופים בסיפור מרגש ומשמעותי.

  • תיקון: במקום להציג נתונים יבשים, ספר סיפורים אישיים של אנשים שהחיים שלהם השתנו בזכות הארגון שלך. תאר את האתגרים שהם התמודדו איתם, את התקווה שהם מצאו, ואת ההשפעה של התרומה שלך על חייהם. זכור: אנשים זוכרים סיפורים הרבה יותר טוב מנתונים.

4. הטעות מספר 4: לשכוח את המעקב

אחרי פגישה מוצלחת עם תורם פוטנציאלי, הייתי כל כך עסוק בפרויקטים אחרים ששכחתי ליצור איתו קשר שוב. אחרי כמה שבועות, הוא תרם לארגון אחר, ואני פספסתי הזדמנות גדולה.

הבנתי שגיוס כספים הוא לא רק עניין של פגישה אחת, אלא של תהליך ארוך טווח. מעקב הוא קריטי כדי לשמור על קשר, לחזק את מערכת היחסים, ולסגור את התרומה.

  • תיקון: מיד אחרי הפגישה, שלח מכתב תודה אישי. אחרי כמה ימים, התקשר לשאול אם יש לו שאלות נוספות. אחרי כמה שבועות, שלח לו עדכון על הפרויקט שהוא תרם לו. זכור: מעקב עקבי מראה לתורם שאתה מעריך את הזמן והתמיכה שלו.

5. הטעות מספר 5: לפחד מדחייה

פעם הייתי כל כך מפוחד מדחייה, שהייתי נמנע מלפנות לתורמים פוטנציאליים. פחדתי שיסרבו לי, שיבקרו את הארגון שלי, או שישאלו שאלות קשות.

הבנתי שדחייה היא חלק בלתי נפרד מגיוס כספים. היא לא אומרת שאני לא טוב במה שאני עושה, אלא רק שהתורם הזה לא מתאים לי כרגע.

  • תיקון: שנה את הגישה שלך לדחייה. במקום לראות אותה ככישלון אישי, ראה אותה כהזדמנות ללמידה ולצמיחה. נתח את הסיבות לדחייה, למד מהטעויות שלך, והשתפר לפעם הבאה. זכור: כל דחייה מקרבת אותך לתרומה הבאה.

לסיכום:

חמש הטעויות האלה לימדו אותי שיעור חשוב: גיוס כספים הוא לא רק מקצוע, הוא אומנות. הוא דורש ידע, מיומנות, ויצירתיות, אבל מעל הכל הוא דורש הקשבה, אמפתיה, ונכונות ללמוד מטעויות.

אני מזמין אותך ליישם את התובנות האלה כבר בפגישה הבאה שלך. תראה איך הן משנות את הדינמיקה, משפרות את התוצאות, ומגדילות את הסיכויים שלך להשיג את המטרות שלך.

אז, איזה צעד קטן אתה יכול לעשות כבר היום כדי להימנע מהטעויות האלה בפגישות תורמים?

[בלי כותרת]

נועם אבירי הוא מומחה-על מוביל בתחום גיוס הכספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. הוא משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתח בעצמו.

A close-up image of Noam Aviri, a fundraising expert, analyzing notes from a meeting. The focus is on his focused expression and the details of the notes, representing the AAR process.
Featured

ניתוח אחרי פעולה: המתודולוגיה הסודית שמשפרת כל פגישת גיוס כספים ב-180%

גלו את המתודולוגיה הסודית לניתוח אחרי פעולה (AAR) שתשפר כל פגישת גיוס כספים ב-180%. טיפים, דוגמאות ושיטות מעשיות מנועם אבירי.

הדלת נסגרת אחרי התורם הפוטנציאלי, והדממה בחדר צועקת לי באוזן. "עוד פגישה שהלכה לפח," אני ממלמל לעצמי, "איך אני בכלל אמור להגיע ליעד החודש?". מוכר לכם? אני נועם אבירי, ובמשך שנים, גם אני טעיתי שוב ושוב, עד שפיתחתי שיטה פשוטה, אבל עוצמתית, לניתוח אחרי פעולה (AAR) ששינתה את כללי המשחק בגיוס הכספים.

השיטה הזו לא רק משפרת את הפגישות הבאות, היא הופכת כל אינטראקציה, מוצלחת או כושלת, למכרה זהב של תובנות. אני לא מדבר על הערכה עצמית שטחית, אלא על צלילה לעומק, ניתוח קריטי של כל מרכיב, והפקת לקחים שמניבים תוצאות מיידיות.

שנים של כישלונות לימדו אותי את זה: גיוס כספים הוא לא רק כישרון מולד, אלא מיומנות נרכשת שמשתפרת עם כל חוויה – אם יודעים איך לנתח אותה נכון.

מה זה בכלל ניתוח אחרי פעולה (AAR) ולמה הוא כל כך קריטי?

ניתוח אחרי פעולה (After Action Review) הוא מתודולוגיה שפותחה בצבא ארה"ב, שמטרתה להפיק לקחים בצורה שיטתית מאירועים שונים. בעולם גיוס הכספים, זה מתורגם לניתוח מובנה של כל פגישה, שיחת טלפון, או אירוע גיוס, במטרה לזהות מה עבד, מה לא, ואיך אפשר להשתפר לפעם הבאה.

למה זה קריטי? כי רוב מגייסי הכספים ממשיכים לעשות את אותן טעויות שוב ושוב, פשוט כי הם לא עוצרים לרגע ולומדים מהן.

שיטת שלושת השלבים לניתוח אחרי פעולה מנצח:

פיתחתי שיטה פשוטה, שאני קורא לה "שיטת שלושת השלבים", והיא כוללת שלושה צעדים קריטיים:

1. הקלטה ושחזור מדויק:

מיד אחרי הפגישה, הקדישו 15 דקות לשחזור האירוע בכתב. מה בדיוק נאמר? מה הייתה תגובת התורם? מה הרגשתם באותו רגע? תתעדו הכל, כאילו אתם כותבים תסריט.

"עדשת המיקרוסקופ": שימו לב לשפת הגוף, הטון, ואפילו לרגעים של שתיקה. אלו לעיתים קרובות המפתחות להבנת הדינמיקה האמיתית של הפגישה.

2. ניתוח אובייקטיבי ומעמיק:

מה עבד? תזהו את הרגעים בהם הפגישה זרמה, והתורם הגיב בצורה חיובית. מה עשיתם נכון באותם רגעים?

מה לא עבד? היו כנים עם עצמכם. איפה הרגשתם שהפגישה יצאה משליטה? מה הייתם עושים אחרת בדיעבד?

"הקול הפנימי המשולב": תחשפו את המחשבות והדיאלוגים הפנימיים שלכם במהלך האינטראקציה. זה יחשוף את הפער בין מה שנאמר לבין מה שנחשב באותו רגע.

3. הפקת לקחים ויישום מיידי:

תגדירו לפחות שני לקחים קונקרטיים שאתם יכולים ליישם בפגישה הבאה. לדוגמה: "אדבר פחות ואקשיב יותר", או "אשאל שאלות פתוחות יותר".

* תכניסו את הלקחים האלה לתוך תוכנית העבודה שלכם. תזכרו אותם, תתאמנו עליהם, ותדאגו שהם יהפכו לחלק מהארסנל שלכם.

טעות נפוצה שכדאי להימנע ממנה:

אחד הדברים שמגייסי כספים נוטים לעשות זה להאשים את הנסיבות החיצוניות – "התורם היה במצב רוח רע", "התקציב של הארגון לא מספיק אטרקטיבי", "המתחרים הציעו הצעה טובה יותר".

תפסיקו עם זה! תסתכלו פנימה, ותשאלו את עצמכם: מה אני יכולתי לעשות אחרת? רק ככה תצמחו ותשתפרו.

דוגמה מהשטח:

אחרי פגישה כושלת עם תורם פוטנציאלי, שבה כמעט ולא הצלחתי להוציא מילה, הבנתי שאני סובל ממה שאני קורא לו "אפקט השיתוק הסטטיסטי". התכוננתי לפגישה עם כל כך הרבה נתונים סטטיסטיים על ההשפעה של הארגון, שנלחצתי מהצורך לדקלם אותם בצורה מושלמת, ושכחתי פשוט להיות אני.

הלקח היה ברור: מעכשיו, אני מתמקד בסיפור האישי, ברגש, ורק אז מציג את הנתונים. והתוצאות לא אחרו לבוא.

למה גיוס כספים הוא יותר מ"לבקש כסף"?

בלב גיוס הכספים עומדת שאלה פילוסופית עמוקה על ערך ונדיבות. אבל בבוקר יום שני בשעה 9:00, זה מתרגם לשאלה פשוטה: למי תתקשר ראשון, ומה בדיוק תגיד? ניתוח אחרי פעולה עוזר לכם לענות על השאלה הזו בצורה הטובה ביותר, פעם אחר פעם.

אני מזמין אתכם ליישם את שיטת שלושת השלבים כבר אחרי הפגישה הבאה שלכם. אני מבטיח לכם שתראו תוצאות מיידיות.

אז השאלה שנשארת איתי היא זו: איזה לקח מהעבר אתם מוכנים להפוך להצלחה בעתיד?

אני נועם אבירי, מומחה-על לגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי.

A professional and friendly looking photograph of Noam Aviri, smiling slightly. The background is blurred and professional.
Featured

הפגישה המשולבת: איך לאזן בין בניית יחסים אישיים לאפקטיביות בגיוס כספים?

איך ליצור פגישות אפקטיביות עם תורמים? נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, חושף את גישת "הפגישה המשולבת" לאיזון בין בניית יחסים אישיים לאפקטיביות בגיוס כספים.

השעה הייתה 14:52. התורם הפוטנציאלי סיים זה עתה את הפגישה עם המנכ"ל שלנו. יצאתי למסדרון, מוכן לפגישה שלי, אבל הרגשתי משהו מוזר באוויר. זה לא היה רק לחץ - זה היה בלבול. המנכ"ל לחש לי: "הוא נראה מבולבל. אני לא בטוח שהוא הבין מה אנחנו רוצים."

הבנתי ברגע הזה שמשהו השתבש בתקשורת. לא הייתה כימיה. ואז עלתה בי שאלה טורדנית: איך אפשר לייצר כימיה עם תורם, מצד אחד, ומצד שני לא לשכוח את השורה התחתונה – הגיוס עצמו?

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור לארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אחרי שנים בתחום, למדתי שפגישה מוצלחת עם תורם היא כמו ריקוד – צריך לדעת מתי להוביל ומתי לתת לצד השני להוביל. בפוסט הזה, אני רוצה לשתף אתכם בגישה שלי, גישת "הפגישה המשולבת", שתעזור לכם לאזן בין בניית יחסים אישיים לאפקטיביות בגיוס כספים. אספר לכם על טעויות שעשיתי, תובנות שגיליתי, ובעיקר – איך להפוך כל פגישה להזדמנות אמיתית ליצירת קשר ארוך טווח.

1. מהי בכלל "הפגישה המשולבת" ולמה היא כל כך חשובה?

בואו נשבור רגע את הקונספט המקובל. רוב האנשים חושבים שפגישה עם תורם היא או פגישה "חברית" שמטרתה ליצור קשר אישי, או פגישה "עסקית" שמטרתה להשיג תרומה מיידית. אני טוען שצריך לשלב את שניהם.

הפגישה המשולבת היא גישה ששמה דגש על:

  • יצירת חיבור אישי: להבין את הערכים, התשוקות והמניעים של התורם.
  • הצגת החזון והמטרה של הארגון: להראות איך התרומה שלו יכולה להשפיע באופן משמעותי.
  • הצגת צורך ברור ומדויק: להסביר מה בדיוק צריך, למה זה חשוב ומה יקרה אם לא נקבל את התרומה.

למה זה חשוב? כי תורמים לא רוצים רק לתת כסף – הם רוצים להיות חלק ממשהו גדול יותר. הם רוצים לדעת שהם משפיעים, שהם עושים את ההבדל. והדרך היחידה לגרום להם להרגיש את זה היא ליצור חיבור אמיתי, להראות להם את התמונה הגדולה, ואז לבקש את העזרה שלהם.

2. איך מתכוננים לפגישה משולבת בצורה נכונה?

ההכנה היא קריטית. אל תלכו לפגישה בלי שיעורי בית.

  • מחקר מעמיק על התורם: גלו מה מעניין אותו, מה הוא תרם בעבר, מה הערכים שלו. השתמשו בלינקדאין, גוגל, פייסבוק – כל מקור מידע רלוונטי.
  • הגדרת מטרות ברורות: מה אתם רוצים להשיג בפגישה? תרומה מיידית? יצירת קשר לטווח ארוך? תיאום פגישה נוספת?
  • הכנת "סיפור" אישי: חשבו איך אתם יכולים לחבר את הסיפור האישי שלכם לסיפור של הארגון. למה אתם עושים את מה שאתם עושים? מה מניע אתכם?
  • תכנון מבנה הפגישה: תכננו איך תפתחו את הפגישה, איך תציגו את הארגון, איך תספרו את הסיפור שלכם, איך תשאלו שאלות, ואיך תסיימו את הפגישה.

אני זוכר פגישה אחת שהייתה לי עם תורם פוטנציאלי שהיה חובב מושבע של היסטוריה. לפני הפגישה, קראתי קצת על התקופה ההיסטורית שהוא הכי התעניין בה. במהלך הפגישה, מצאתי דרך לקשור את הארגון שלנו לאירוע היסטורי רלוונטי. התוצאה? התורם התרגש מאוד והחליט לתרום סכום נכבד.

3. טכניקות תקשורת אפקטיביות בפגישה משולבת

התקשורת היא המפתח ליצירת קשר אמיתי.

  • הקשבה פעילה: הקשיבו באמת למה שהתורם אומר. שאלו שאלות המשך, הראו עניין, חזרו על דבריו במילים שלכם.
  • שימוש בשאלות פתוחות: במקום לשאול שאלות סגורות שדורשות תשובה של "כן" או "לא", שאלו שאלות פתוחות שמזמינות את התורם לשתף בחוויותיו, דעותיו ורגשותיו.
  • שיתוף בסיפורים אישיים: ספרו סיפורים אישיים על עצמכם, על המוטבים של הארגון, על ההשפעה של התרומות. סיפורים יוצרים חיבור רגשי חזק יותר מכל נתון סטטיסטי.
  • התאמת שפת הגוף: שימו לב לשפת הגוף שלכם ושל התורם. שמרו על קשר עין, חייכו, השתמשו במחוות ידיים מתאימות.
  • הימנעות משפה טכנית ומקצועית מדי: דברו בשפה פשוטה וברורה. תורמים לא צריכים להבין את כל המושגים המקצועיים שלכם.

אני למדתי את זה בדרך הקשה. בפגישה אחת, השתמשתי בשפה טכנית מדי והרגשתי שהתורם פשוט התנתק. מאז, אני תמיד מקפיד לדבר בשפה פשוטה וברורה, ולהסביר כל מושג מקצועי שאני משתמש בו.

4. איזון בין בניית יחסים לבקשת תרומה – האתגר האמיתי

זה החלק הכי קשה. איך אפשר לבקש כסף בלי להרוס את הקשר?

  • הקשיבו ל"סימנים" של התורם: שימו לב לשפת הגוף שלו, לשאלות שהוא שואל, לתגובות שלו. אם הוא נראה מעוניין ונלהב, זה סימן טוב לבקש תרומה.
  • הצגת הצורך בצורה ברורה ומדויקת: הסבירו מה בדיוק צריך, למה זה חשוב, ומה יקרה אם לא תקבלו את התרומה.
  • הצעת אפשרויות תרומה שונות: תנו לתורם לבחור את סכום התרומה ואת אופן התשלום.
  • הדגשת ההשפעה של התרומה: תזכירו לתורם איך התרומה שלו תשפיע באופן משמעותי על חיי המוטבים.
  • הימנעות מלחץ או תחושת אשמה: אל תנסו לגרום לתורם להרגיש אשם או מחויב לתרום. תנו לו את הזמן והמרחב להחליט בעצמו.

זכרו - גיוס כספים הוא לא תחרות או מאבק, אלא שיתוף פעולה. אתם והתורם נמצאים באותו צד, ואתם עובדים יחד כדי להשיג מטרה משותפת.

5. מעקב אחרי הפגישה – מה עושים אחרי שהדלת נסגרת?

הפגישה הסתיימה, אבל העבודה לא.

  • שליחת מכתב תודה אישי: שלחו מכתב תודה אישי לתורם, תוך ציון נקודות ספציפיות מהפגישה.
  • שמירה על קשר רציף: שלחו לתורם עדכונים על פעילות הארגון, הזמנות לאירועים, וכל מידע רלוונטי אחר.
  • פיתוח מערכת יחסים לטווח ארוך: הזמינו את התורם לבקר בארגון, לפגוש את המוטבים, להשתתף בפעילויות מיוחדות.

בסופו של דבר, גיוס כספים הוא עניין של מערכות יחסים. ככל שתטפחו את הקשר עם התורמים שלכם, כך הם יהיו נאמנים יותר לארגון שלכם.

אני מזמין אתכם לשתף בתגובות את הטיפים שלכם לפגישות אפקטיביות עם תורמים. מה עובד בשבילכם? מה לא? ואיזה אתגרים אתם מתמודדים איתם? בואו נלמד אחד מהשני!

אני נועם אבירי, ואני כאן כדי לעזור לכם להפוך את העולם למקום טוב יותר, תרומה אחת בכל פעם.

נועם אבירי - ביוגרפיה

אני מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור לארגונים ללא מטרות רווח בישראל. עם ניסיון של למעלה מ-15 שנה בתחום, פיתחתי מתודולוגיות ייחודיות המשלבות ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר בשטח. אני מאמין שבגיוס כספים טמון כוח עצום לשנות את העולם, ואני נחוש לעזור לארגונים לממש את הפוטנציאל הזה.