A group of people collaborating around a table, smiling and engaged in a brainstorming session.
Featured

מערכת התחרויות הפנימיות: כך הפכנו תחרות לשיתוף פעולה מנצח

מערכת התחרויות הפנימיות: כך הפכנו תחרותיות הרסנית לשיתוף פעולה מנצח בגיוס כספים. נועם אבירי חושף את הכלים והטכניקות שהכפילו את התרומות בארגון.

השעה הייתה 11:12 בבוקר, ואני עמדתי מול צוות גיוס הכספים שלי, מתוסכל עד עמקי נשמתי. היעדים לא הושגו, האווירה הייתה מתוחה, והתחושה הכללית הייתה של תחרותיות הרסנית בין חברי הצוות. "אי אפשר להמשיך ככה," אמרתי לעצמי. "חייב להיות פתרון אחר." באותו רגע נולד הרעיון למערכת התחרויות הפנימיות הייחודית שלנו, זו שמקדמת שיתוף פעולה במקום תחרותיות. ומה שהתחיל כניסוי הפך לשינוי תרבותי שהכפיל את התרומות שלנו בשנה אחת.

אני נועם אבירי, ואחרי שנים רבות בתחום גיוס הכספים, הבנתי שהמשאב החשוב ביותר הוא לא הכסף, אלא האנשים. ואיך אנחנו מטפחים את האנשים האלה, איך אנחנו יוצרים סביבה תומכת ומעודדת, זה מה שמבדיל בין ארגון מצליח לכזה שמדשדש.

במאמר הזה, אני רוצה לחשוף בפניכם את ה"סיפור מאחורי הסיפור" של מערכת התחרויות הפנימיות שלנו. אני אשתף אתכם בתובנות והלקחים המפתיעים שלמדנו, ואני אתן לכם כלים מעשיים לבנות מערכת דומה בארגון שלכם. אבל לפני הכל, בואו נבין למה תחרותיות, בניגוד לאמונה הרווחת, יכולה להיות הרסנית בעולם גיוס הכספים.

למה תחרותיות פנימית עלולה להיות רעילה בגיוס כספים?

אני יודע, זה אולי נשמע מנוגד לאינטואיציה. הרי תחרותיות נתפסת לעיתים קרובות כמנוע צמיחה, ככוח שמניע אותנו להצטיין. אבל בעולם גיוס הכספים, יש לה גם צד אפל.

העומק שמתחת לעומק: תחרותיות מוגזמת עלולה ליצור אווירה של חוסר אמון, הסתרה של מידע, ואפילו חבלה הדדית. חברי צוות מתחרים על תורמים, על משאבים, על הכרה, וזה בא על חשבון המטרה המשותפת.

הלקח האישי: אני זוכר מקרה מצער בו שני מגייסים מוכשרים התחרו על אותו תורם פוטנציאלי. במקום לשתף פעולה ולמקסם את הסיכוי לתרומה גדולה, הם ניסו לחבל אחד בשני. התוצאה? התורם ברח לשני הצדדים, ואנחנו הפסדנו תרומה משמעותית.

ההשוואה המפתיעה: תחרותיות פנימית דומה למלחמה גרעינית - כולם מפסידים בסוף.

הצעד האלגנטי: הפתרון? להפוך את המשחק. במקום לתגמל הצלחה אישית על חשבון הצלחה קבוצתית, צריך ליצור מערכת שמקדמת שיתוף פעולה ותמיכה הדדית.

בניית מערכת התחרויות הפנימיות: הצעדים המעשיים

אז איך עושים את זה בפועל? הנה כמה מהעקרונות והכלים שהנחו אותנו:

1. הגדרת יעדים קבוצתיים: במקום להגדיר יעדים אישיים, התחלנו להגדיר יעדים קבוצתיים ברורים ומדידים. למשל, "הגדלת סך התרומות החודשי ב-15%".

2. יצירת מדדים לשיתוף פעולה: הגדרנו מדדים שמודדים שיתוף פעולה בין חברי הצוות. למשל, מספר הפגישות המשותפות עם תורמים, מספר היוזמות המשותפות להגדלת תרומות, מספר הפעמים שחבר צוות סייע לחבר צוות אחר.

3. תגמול על שיתוף פעולה: יצרנו מערכת תגמולים שמבוססת על המדדים לשיתוף פעולה. למשל, בונוסים קבוצתיים, פרסים קבוצתיים, ואפילו סתם מילה טובה או הכרה פומבית על עזרה לחבר צוות.

4. משוב 360 מעלות: הטמענו תהליך משוב 360 מעלות, בו כל חבר צוות מקבל משוב מחברי הצוות האחרים, מהמנהל שלו, ומאפילו מהתורמים. המשוב מתמקד לא רק בתוצאות, אלא גם בהתנהגות ובשיתוף הפעולה.

5. הקול הפנימי המשולב: אני זוכר שבהתחלה, אנשים היו סקפטיים. הם פחדו לאבד את היתרון התחרותי שלהם, הם חששו שהמערכת החדשה תפגע ביכולת שלהם להצטיין. אבל לאט לאט, כשהם ראו שהמערכת החדשה עובדת, שהיא יוצרת סביבה יותר תומכת ומעודדת, הם התחילו להשתכנע.

שיטת הסולם הדינמי: כך אנחנו מטפחים תורמים

אחד הכלים המרכזיים שאנחנו משתמשים בהם הוא "שיטת הסולם הדינמי". זו מתודולוגיה להעלאת תורמים במדרגות תרומה, תוך התחשבות בצרכים ובמוטיבציות שלהם.

הצעד האלגנטי: במקום לבקש סכום כסף אקראי, אנחנו מתחילים בבניית מערכת יחסים, בהבנת הצרכים של התורם, ובהצגת פתרון מותאם אישית.

עדשת המיקרוסקופ: אני זוכר פגישה עם תורם פוטנציאלי שבהתחלה היה מאוד סקפטי. הוא שאל שאלות קשות, הוא ניסה לאתגר אותנו, הוא נראה כמעט בלתי חדיר. אבל כשהקשבתי באמת, כשהקשבתי להקשבה השלישית, הבנתי מה באמת חשוב לו - האפשרות להשאיר חותם, להשפיע על העולם. וכשדיברתי אליו בשפה הזו, הוא נפתח.

פרקטל המשמעות: השיחה הזו לימדה אותי שיעור חשוב על העומק שמתחת לעומק. גיוס כספים הוא לא רק על כסף, הוא על חיבור בין אנשים, על יצירת משמעות משותפת.

המפה הרגשית של התורם: הכירו את המניעים האמיתיים

כלי נוסף שאני ממליץ עליו בחום הוא "המפה הרגשית של התורם". זה כלי לזיהוי מניעים עמוקים של תורמים.

העומק שמתחת לעומק: במקום להתמקד בנתונים הדמוגרפיים או בסטטוס הכלכלי של התורם, אנחנו מנסים להבין מה באמת מניע אותו, מהם הערכים שלו, מהם הפחדים שלו, מהם החלומות שלו.

תמונות מילוליות חדות: אני זוכר סדנה בה השתמשנו בכלי הזה. חברי הצוות ישבו סביב שולחן, הם עצמו עיניים, והם ניסו לדמיין את התורם האידיאלי שלהם. הם תיארו את הפנים שלו, את הקול שלו, את ההרגלים שלו, את החיים שלו. ואז, הם התחילו לזהות את המניעים האמיתיים שלו.

שיטת המראה המנטלית: אחת הטכניקות שאני משתמש בהן לפני פגישה חשובה היא "שיטת המראה המנטלית". אני מדמיין את הפגישה בעיני רוחי, אני רואה את עצמי מצליח, אני שומע את עצמי מדבר בביטחון, ואני מרגיש את עצמי מחובר לתורם. זה עוזר לי להגיע לפגישה רגוע ובטוח בעצמי.

התפכחות חיובית: מה שלמדתי על חוסן מנטלי

אני זוכר תקופה קשה במיוחד בקריירה שלי, תקופה שבה ספגתי דחייה אחר דחייה, תקופה שבה הרגשתי שאני עומד לקרוס. אבל דווקא בתקופה הזו למדתי שיעור חשוב על חוסן מנטלי.

מה שחשבתי פעם: חשבתי שאני צריך להיות חזק כל הזמן, שאני צריך להיות חסין בפני דחייה, שאני לא יכול להרשות לעצמי להראות חולשה.

רגע ההתפכחות: הבנתי שההפך הוא הנכון. דווקא כשאני מרשה לעצמי להרגיש, כשאני מרשה לעצמי להיות פגיע, כשאני משתף את הקשיים שלי עם אחרים, אני הופך לחזק יותר.

הגישה החדשה: למדתי להתייחס לדחייה כאל הזדמנות ללמידה ולצמיחה. למדתי להקיף את עצמי באנשים תומכים. למדתי לטפח את החוסן המנטלי שלי.

שיטת המשוב התלת-שלבית: שיפור מתמיד של ביצועי צוות

אני מאמין גדול בלמידה מתמדת ובשיפור מתמיד. לכן, פיתחתי את "גישת המשוב התלת-שלבית", מתודולוגיה לשיפור מתמיד של ביצועי צוות.

הבסיס לשיטה: השיטה מבוססת על שלושה שלבים: משוב עצמי, משוב מחברי הצוות, ומשוב מהמנהל.

מומנטום הגילוי: אני זוכר פעם אחת, אחרי פגישה חשובה עם תורם, ישבתי עם הצוות שלי ועברנו על הפגישה שלב אחרי שלב. כל אחד הביע את דעתו, כל אחד שיתף בתובנות שלו, וביחד, הצלחנו לזהות נקודות לשיפור.

המחשה מספרית מפתיעה: גילינו שאחרי כל פגישה כזו, הביצועים שלנו השתפרו ב-15% בממוצע.

אני נועם אבירי, ואני מאמין שאפשר לעשות דברים אחרת. אפשר לבנות מערכות שמקדמות שיתוף פעולה, אפשר לטפח את החוסן המנטלי שלנו, ואפשר להפוך כל קושי להזדמנות ללמידה ולצמיחה. אני מזמין אתכם להצטרף אלי למסע הזה, ואני מבטיח לכם שהוא יהיה שווה את זה.

אז השאלה שנשארת איתי היא זו: איזה "בלתי אפשרי" אתם מוכנים להפוך לאפשרי השבוע?

אני נועם אבירי, מומחה-על מוביל בתחום גיוס הכספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי.

A team working collaboratively with personality assessment tools on a screen, symbolizing effective team management and role alignment.
Featured

כלי אבחון אישיות: המפתח להתאמת תפקידים וסגנונות עבודה מנצחת בצוות שלך

גלו כיצד כלי אבחון אישיות יכולים לחולל פלאים בהתאמת תפקידים וסגנונות עבודה בצוות גיוס הכספים שלך. טיפים וטכניקות מנועם אבירי, מומחה גיוס כספים.

השעה הייתה 06:30 בבוקר, וליבי הלם בחוזקה. עמדתי מול המראה, מנסה לשכנע את עצמי שאני מסוגל להוביל את צוות גיוס הכספים החדש שלי, קבוצה של אנשים מוכשרים, אך שונים כל כך. איך אגרום להם לעבוד יחד, להבין אחד את השני, ולממש את הפוטנציאל האדיר שלהם? התשובה, כפי שהבנתי בדיעבד, הייתה טמונה בכלי אבחון אישיות, כלי עוצמתי שיכול לחולל פלאים בהתאמת תפקידים וסגנונות עבודה. בואו נצלול לעומק ונראה איך זה עובד.


אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. במשך שנים, חיפשתי את הדרך האופטימלית לבנות צוותים מצליחים. לאורך המסע למדתי שהבנה מעמיקה של אישיות היא קריטית להצלחה, ולכן אני משלב כלי אבחון אישיות עם ידע תיאורטי וניסיון מעשי בשטח.


מה שהכי מרגש אותי בתחום הזה הוא היכולת לחבר בין אנשים, בין תכונות אופי לפעולות ספציפיות שנדרשות עבור גיוס כספים, ולראות אותם פורחים. מדובר ביכולת לקחת אנשים שאולי לא חשבו שהם מתאימים לתפקיד מסוים ולהפוך אותם למצטיינים, פשוט על ידי כך שמבינים מה מניע אותם ואיך הם עובדים הכי טוב.


היסודות: מהם כלי אבחון אישיות ולמה הם חשובים?


כלי אבחון אישיות הם כלים מובְנים שנועדו להעריך את התכונות, המאפיינים והסגנונות האישיים של אדם. הם מספקים תובנות חשובות על האופן שבו אנשים חושבים, מרגישים ומתנהגים, ומאפשרים לנו להבין את נקודות החוזק והחולשה שלהם.


בעולם גיוס הכספים, בו היחסים הבין-אישיים הם הכל, הבנת האישיות היא קריטית. כפי שאמר דן פאליוטה, גורו גיוס הכספים הידוע: "גיוס כספים הוא לא על כסף, הוא על מערכות יחסים". וכדי לבנות מערכות יחסים חזקות, צריך להבין את מי שאנחנו עובדים איתו, ואת מי שאנחנו פוגשים.


ארבעת הטיפוסים: איך כלי האבחון עזרו לי להבין את הצוות שלי?


השתמשתי במגוון כלי אבחון אישיות, אך אחד האפקטיביים ביותר היה מודל ארבעת הטיפוסים של היפוקרטס. הוא מחלק את האישיות לארבע קטגוריות בסיסיות:

1. סנגוויני (Sangine): טיפוסים חברותיים, אופטימיים, אוהבים תקשורת ויצירת קשרים.

2. כולרי (Choleric): טיפוסים דומיננטיים, אסרטיביים, ממוקדי מטרה ונחושים.

3. מלנכולי (Melancholic): טיפוסים אנליטיים, פרפקציוניסטיים, יסודיים ומאורגנים.

4. פלגמטי (Phlegmatic): טיפוסים רגועים, סבלניים, יציבים ובעלי יכולת הקשבה טובה.


"שיטת הסולם הדינמי" - כך התאמתי תפקידים לכל טיפוס:


לאחר שאבחנתי את הצוות שלי, השתמשתי במה שאני מכנה "שיטת הסולם הדינמי" כדי להתאים לכל אחד את התפקיד המתאים ביותר:

  • סנגוויני: אנשי קשר עם תורמים פוטנציאליים. יכולתם ליצור קשרים חברתיים וליהנות מאינטראקציה עם אנשים עזרה להם לפתוח דלתות לארגון.
  • כולרי: ניהול קמפיינים גדולים. הם הובילו קדימה, הציבו יעדים שאפתניים, ועמדו בהם.
  • מלנכולי: מחקר וניתוח נתונים. הם חפרו לעומק, מצאו תובנות חיוניות, והבטיחו שהארגון פועל על סמך נתונים מוצקים.
  • פלגמטי: גישור ופתרון קונפליקטים. הם שמרו על אווירה רגועה, הקשיבו לכולם, ומצאו פתרונות שמקובלים על כולם.


"המפה הרגשית של התורם" - הבנת המניעים העמוקים של תורמים:


אחת התובנות החשובות ביותר שהפקתי מכלי האבחון היא הבנת "המפה הרגשית של התורם". כל תורם מונע ממניעים רגשיים עמוקים, ולכל טיפוס אישיות יש את המניעים הייחודיים שלו.

  • תורם סנגוויני יתרשם מסיפורים אישיים ומרגשים, וירצה להיות חלק מקהילה תומכת.
  • תורם כולרי יתרשם מתוצאות מדידות ומהשפעה משמעותית, וירצה לראות שהתרומה שלו עושה שינוי אמיתי.
  • תורם מלנכולי יתרשם מנתונים סטטיסטיים ומהוכחות ליעילות, וירצה לדעת שהכסף שלו מנוהל בצורה אחראית ושקופה.
  • תורם פלגמטי יתרשם מגישה רגועה ויציבה, וירצה לדעת שהארגון פועל לטווח ארוך ושומר על ערכים של סבלנות והקשבה.


"שיטת המראה המנטלית" - התכוננות מנטלית לפני פגישות חשובות:


לפני כל פגישה חשובה עם תורם, השתמשתי ב"שיטת המראה המנטלית". דמיינתי את התורם, ניסיתי להיכנס לראש שלו, ולחשוב מה הוא מחפש, מה הוא צריך, ומה יגרום לו להרגיש מחובר לארגון שלנו.


זה נשמע פשוט, אבל זה עשה הבדל עצום. זה עזר לי להיות יותר קשוב, יותר אמפתי, ויותר יעיל בהצגת הצרכים של הארגון.


"הקשבה השלישית" - מעבר למילים שנאמרות:


אבל זה לא רק על מה שאנשים אומרים, אלא גם על מה שהם לא אומרים. פיתחתי מה שאני מכנה "הקשבה השלישית" - היכולת להקשיב למה שלא נאמר במילים.


לדוגמה, אם תורם אומר "אני אשקול את ההצעה שלכם", אבל הטון שלו לא משכנע, אני יודע שאני צריך לחפור עמוק יותר, לברר מה באמת מפריע לו, ולנסות להתמודד עם החששות שלו.


מבנה "הדיאלוג המונחה" - שאלות ששאלתי את עצמי:


  • האם אני באמת מבין את התורם?
  • האם אני באמת מתאים את עצמי אליו?
  • האם אני באמת יוצר איתו קשר אמיתי?
  • האם אני באמת עוזר לו להרגיש שהוא עושה משהו טוב?


ההתפכחות החיובית: מה שלמדתי בדרך הקשה:


פעם חשבתי שגיוס כספים הוא בעיקר על מספרים, על יעדים, על טקטיקות. אבל עם השנים הבנתי שזה בעיקר על אנשים, על מערכות יחסים, על אמפתיה.


הבנתי שגיוס כספים הוא לא רק עבודה, הוא שליחות. זה לא רק על להשיג כסף, זה על לעשות שינוי בעולם.


היום, אני רוצה להשאיר אתכם עם שאלה אחת:


איך אתם יכולים להשתמש בכלי אבחון אישיות כדי לבנות צוות גיוס כספים חזק יותר, יעיל יותר, ומאושר יותר?


אני מזמין אתכם לשתף בתגובות את הטיפים והתובנות שלכם. יחד, נוכל להפוך את עולם גיוס הכספים למקום טוב יותר.


אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי, כמו "שיטת הסולם הדינמי" ו"המפה הרגשית של התורם", כדי לעזור לארגונים להגשים את מטרותיהם.

A person practicing public speaking in front of a mirror, reflecting dedication and self-improvement.
Featured

מיקרו-אימונים יומיים: שיטת ההכשרה המתמשכת שהטמעתי בשגרת העבודה השוטפת (והכפילה את ההתרמה תוך שנה)

גלו את שיטת המיקרו-אימונים היומיים ששינתה את שגרת העבודה של מגייסי כספים רבים והכפילה את ההתרמה. טיפים פרקטיים וסיפור הצלחה מעורר השראה.

השעה הייתה 06:17 בבוקר. השעון המעורר צלצל, אבל לא הייתי צריך אותו. כבר הייתי ער, במיטה, חוזר שוב ושוב על המשפט הפתיחה לפגישה עם התורם הפוטנציאלי הבא. "בוקר טוב, מר לוי. רציתי לשתף אותך בחזון חדש..." כן, זו הייתה התקופה שבה חשבתי שחזרה אינסופית היא המפתח לגיוס כספים מוצלח. טעות. גדולה. אבל מתוך הטעות הזו צמחה שיטה, שיטת המיקרו-אימונים, ששינתה את הכל.

אבל לפני שאסביר איך המיקרו-אימונים האלה הפכו לשגרה מנצחת, חשוב לי שתדעו שאני נועם אבירי, וגיוס כספים הוא לא רק המקצוע שלי, זו השליחות שלי. אני יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל, ובשנים האחרונות ראיתי הכל. הצלחות מסחררות, כישלונות צורבים, ותסכול אינסופי. מה שלמדתי, בדם יזע ודמעות (תרתי משמע), הוא שההבדל בין מגייס כספים מצליח לכזה שמדשדש טמון לא בידע עצום או בכישורים מולדים, אלא ביכולת ללמוד ולהשתפר באופן מתמיד.

כאן נכנסים לתמונה המיקרו-אימונים היומיים. זה לא עוד קורס ארוך או סדנה מתישה. זה שינוי קטן, אבל עמוק, בשגרת העבודה. זה להפוך כל יום להזדמנות לשיפור ממוקד ומדיד.

מה זה בכלל "מיקרו-אימון" ולמה זה עובד?

דמיינו את זה: במקום להקדיש יום שלם לסדנה, אתם בוחרים מיומנות אחת, ספציפית, שאתם רוצים לשפר, ומקדישים לה 15-30 דקות בכל יום. זה יכול להיות כל דבר, החל משיפור יכולת ההקשבה הפעילה בפגישות עם תורמים, ועד ליצירת מצגת משכנעת יותר.

למה זה עובד? כי המוח שלנו בנוי ללמידה מצטברת. חזרות קצרות ותכופות יוצרות חיבורים עצביים חזקים יותר מאשר מאמץ חד פעמי עצום. זה כמו להשקות צמח כל יום טיפה אחת – בסופו של דבר הוא יפרח.

איך הטמעתי את שיטת המיקרו-אימונים בשגרה שלי? (המדריך הפרקטי)

1. זיהוי נקודות תורפה ממוקדות:

מה חשבתי פעם: "אני צריך לשפר את כל יכולות הגיוס שלי!"

מה גיליתי: התמקדות ביכולת אחת בכל פעם מביאה לשיפור מהיר יותר.

איך עושים את זה: בסוף כל שבוע, סקרו את הפגישות והשיחות שלכם. איפה הרגשתם הכי פחות בנוח? איפה הרגשתם שפספסתם הזדמנות? שאלו את עצמכם את השאלה הבאה: "אם הייתי יכול לשנות דבר אחד קטן בפגישה הזו, מה זה היה?" לדוגמה, אולי הבנתם שהייתם צריכים לשאול שאלה אחת נוספת, או להציג את הנתונים בצורה ויזואלית יותר.

2. יצירת תרגיל מיקרו-ממוקד:

מה חשבתי פעם: "אני צריך להקדיש שעות לתרגול."

מה גיליתי: תרגיל קצר ויעיל עדיף על תרגול ארוך ומפוזר.

איך עושים את זה: ברגע שזיהיתם את נקודת התורפה, צרו תרגיל קצר וממוקד שתוכלו לבצע בכל יום. אם, למשל, אתם רוצים לשפר את יכולת ההקשבה הפעילה, תרגלו במשך 15 דקות הקשבה לאדם אחר (זה יכול להיות חבר, בן משפחה, או אפילו פודקאסט) ובסוף כתבו שלושה דברים שלמדתם.

3. הטמעה בלו"ז היומי:

מה חשבתי פעם: "אין לי זמן לזה!"

מה גיליתי: 15 דקות ביום שוות יותר משלוש שעות בסוף החודש.

איך עושים את זה: התייחסו למיקרו-אימון כמו לפגישה חשובה – הכניסו אותו ליומן וחסמו את הזמן. הכי חשוב זה להיות עקביים.

4. מעקב ומדידה:

מה חשבתי פעם: "אני פשוט אדע אם זה עובד."

מה גיליתי: מדידה מדויקת מעודדת התמדה ומראה תוצאות.

איך עושים את זה: אחרי כל מיקרו-אימון, כתבו לעצמכם ציון (מ-1 עד 10) על כמה טוב הרגשתם שביצעתם את התרגיל. בסוף השבוע, סכמו את הציונים ותראו אם יש שיפור. בנוסף, שימו לב לתוצאות בפועל – האם אתם מקבלים תגובות חיוביות יותר בפגישות? האם אתם מצליחים להעביר את המסר שלכם בצורה ברורה יותר?

הסיפור מאחורי הכפלת ההתרמה: "אפקט המיקרו-מראה"

אחד המגייסים שעבדתי איתם, יואב, התקשה לסגור עסקאות גדולות. הוא היה מצוין בבניית קשרים, אבל משהו בשלב הסופי של השיחה תמיד השתבש. אחרי כמה שיחות מעמיקות, הבנו שהוא פשוט לא בטוח בעצמו מספיק. הוא פחד לשאול את השאלה המכרעת – "האם תהיה מוכן לתרום סכום X?"

הפתרון? מיקרו-אימונים יומיים שבהם יואב תרגל את השאלה הזו מול המראה. במשך 15 דקות בכל יום, הוא עמד מול המראה וחזר על המשפט, תוך שהוא מתמקד בשפת הגוף שלו, בקול שלו, ובביטחון שהוא משדר. קראתי לזה "אפקט המיקרו-מראה".

תוצאה? תוך חודש, יואב סגר שתי תרומות גדולות שהכפילו את ההתרמה של הארגון ברבעון הזה. הוא למד משהו חשוב: לפעמים, השינוי הכי גדול מתחיל בשינוי קטן מול המראה.

התמודדות עם אתגרים ודחייה: "חוסן המיקרו"

גיוס כספים הוא לא תמיד שושנים. יש הרבה רגעים של דחייה, תסכול, וספק עצמי. אבל גם כאן, המיקרו-אימונים יכולים לעזור. פיתחתי מתודולוגיה בשם "חוסן המיקרו" – תרגילים קצרים שמטרתם לחזק את החוסן המנטלי של המגייסים.

אחד התרגילים האלה הוא "רשימת הניצחונות". בסוף כל יום, כתבו שלושה דברים קטנים שהצלחתם בהם. זה יכול להיות כל דבר, החל משיחה טובה עם תורם ועד להצלחה לעמוד בזמנים. המטרה היא להזכיר לעצמכם שאתם מסוגלים, שאתם מתקדמים, ושאתם לא לבד במערכה.

סיכום ומסקנות: הצעד האלגנטי הבא שלכם

המיקרו-אימונים היומיים הם לא תרופת פלא. הם דורשים התמדה, מסירות, ורצון אמיתי להשתפר. אבל הם כלי עוצמתי שיכול לשנות את הקריירה שלכם.

אז מה הצעד האלגנטי הבא שלכם? בחרו מיומנות אחת שאתם רוצים לשפר, צרו תרגיל קצר וממוקד, הכניסו אותו ללו"ז היומי שלכם, ועקבו אחרי ההתקדמות.

ותזכרו: גיוס כספים הוא לא רק מקצוע. זו שליחות. ואם אתם רוצים להצליח בשליחות הזו, אתם צריכים להשקיע בעצמכם, כל יום, קצת.

השאלה שנשארת איתי היא זו: איזה "מיקרו-אימון" אתם מתכוונים להתחיל מחר בבוקר? אני מחכה לשמוע! שתפו בתגובות את המחשבות והטיפים שלכם!

---

נועם אבירי הוא מומחה-על מוביל בתחום גיוס הכספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. הוא משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתח בעצמו. הגישה שלו לגיוס כספים משלבת ידע ותובנות ממומחים עולמיים כמו דן פאליוטה ופנלופה ברק, אסכולות פסיכולוגיות כמו פסיכולוגיה חיובית, ועולם העסקי. הוא פיתח מתודולוגיות ייחודיות כמו "שיטת הסולם הדינמי" ו"מודל המעגלים המתרחבים".

A team working together in a bright and open office space, smiling and collaborating on a project.
Featured

מהפך בתרבות הצוות: איך יצרנו סביבת עבודה פתוחה ואמינה ששינתה את כללי המשחק בגיוס כספים

כיצד ליצור דינמיקה צוותית חיובית בגיוס כספים? נועם אבירי חושף כלים ייחודיים לבניית אקלים של אמון ופתיחות בצוות, שיפור הביצועים והשגת יעדים שאפתניים.

השעה הייתה ארבע אחר הצהריים ביום שלישי, והאווירה בחדר הישיבות הייתה מתוחה כמו מיתר של כינור. הרבעון הקודם היה כישלון מהדהד, והאצבעות המאשימות ריחפו באוויר כמו נחיל דבורים זועם. אבל הפעם, במקום להצטרף למקהלת הביקורת, החלטתי לעצור הכל. "חבר'ה," אמרתי, "משהו חייב להשתנות. לא במספרים, לא בטקטיקות, אלא בדרך שבה אנחנו מתנהלים אחד עם השני." זה היה הרגע בו התחלנו מסע שהפך צוות מתוסכל ליחידה מגובשת, מלאת אמון וחדורת מטרה. אספר לכם על הכלים שפיתחנו, ואיך הם יכולים להפוך כל צוות, גם את שלכם, למכונה משומנת של גיוס כספים.

אני נועם אבירי, מומחה-על לגיוס כספים, וראיתי מספיק צוותים מתפרקים תחת הלחץ. אבל ראיתי גם צוותים פורחים, שמגלים יצירתיות ויעילות שלא חלמו עליהן. ההבדל, גיליתי, טמון לא רק בכישורים, אלא בתרבות הצוותית.

העומק שמתחת לעומק: מה באמת מניע אנשים בעבודה?

לפני שנתחיל לדבר על כלים פרקטיים, חשוב להבין את הבסיס הפסיכולוגי. אנשים לא באים לעבודה רק בשביל המשכורת. הם מחפשים משמעות, שייכות והערכה. הם רוצים להרגיש שהם חלק ממשהו גדול יותר, שהקול שלהם נשמע, שהרעיונות שלהם חשובים. אם ניצור סביבה שמאפשרת את זה, כבר עשינו חצי מהעבודה.

שלב 1: הסכם יסוד - המצפן הערכי של הצוות

הצעד הראשון שעשינו היה ליצור "הסכם יסוד" צוותי. לא רשימת כללים נוקשה, אלא הצהרה של הערכים שמנחים אותנו: אמון, פתיחות, כבוד הדדי, נכונות ללמוד ולהשתפר. כל אחד מהצוות לקח חלק בניסוח ההסכם, והתחייב לחיות על פיו. זה היה המצפן המוסרי שלנו, שסייע לנו לנווט במים הסוערים של גיוס הכספים.

שלב 2: "חדר הבטחות" - המקום הבטוח לטעות ולצמוח

פיתחנו פורמט קבוע של "חדר הבטחות", שם כל אחד יכול להעלות רעיונות חדשים, גם אם הם נראים משוגעים בהתחלה. הכלל היחיד: אין ביקורת, רק תמיכה וחקירה. זה היה המקום הבטוח שלנו לטעות, ללמוד ולצמוח יחד. גילינו רעיונות מבריקים שמעולם לא היו עולים בסביבה תחרותית וביקורתית.

שלב 3: "הקשבה השלישית" - מעבר למילים, אל הכוונות

אחד הכלים החשובים ביותר שפיתחנו הוא "הקשבה השלישית". זה אומר לא רק לשמוע את המילים שנאמרות, אלא גם לנסות להבין את הכוונות, הרגשות והצרכים שמסתתרים מאחוריהן. זה דורש אמפתיה, סבלנות ונכונות לשאול שאלות פתוחות. גילינו שרוב הקונפליקטים נובעים מאי הבנות, וש"הקשבה שלישית" יכולה לפתור אותם בקלות.

שלב 4: "מעגל המשוב המעצים" - הכוח של מילה טובה בזמן הנכון

יצרנו "מעגל משוב מעצים", שבו כל אחד חולק משוב חיובי אחד על השני, פעם בשבוע. לא ביקורת בונה, אלא רק הערכה כנה על התרומה והמאמץ של כל אחד. גילינו שכוחה של מילה טובה, בזמן הנכון, עצום. זה מחזק את הביטחון העצמי, מעודד יצירתיות ומגביר את תחושת השייכות.

הפכנו את הכישלון לקרש קפיצה להצלחה

התהליך הזה לא היה קל. היו רגעים של ספק, תסכול וקונפליקטים. אבל כשהתמדנו, ראינו שינוי מדהים. הצוות הפך ליצירתי, יעיל ומאושר יותר. הכפלנו את התרומות, השגנו יעדים שלא חלמנו עליהם, והכי חשוב – בנינו מערכות יחסים עמוקות ומשמעותיות.

אני מזמין אתכם ליישם את הכלים האלה בצוות שלכם. זכרו, שינוי אמיתי מתחיל מבפנים. אם תשקיעו בתרבות הצוותית, תראו תוצאות מדהימות. ואם יש לכם שאלות או מחשבות, אני כאן כדי לעזור. איזה צעד אלגנטי אתם יכולים לעשות כבר היום כדי ליצור אקלים צוותי של אמון ופתיחות?

A compass pointing towards a set of values written on a map, symbolizing a team guided by shared values in fundraising.
Featured

מצפן ערכי משותף: איך לגבש את ה-DNA של הצוות שלך (ולגייס יותר כסף בעזרתו)

איך לגבש מצפן ערכים משותף לצוות גיוס כספים, להגדיל את התרומות ולחזק את הקשר עם התורמים. טיפים מעשיים ודוגמאות מהשטח מאת נועם אבירי.

הימים האלה, כשאני רואה צוות גיוס כספים לא מתפקד, כמעט תמיד אני מגלה שהשורש של הבעיה הוא לא במיומנויות גיוס או בהבנה של תורמים. הבעיה האמיתית היא בערכים – או יותר נכון, בהיעדר ערכים משותפים שמנחים את העבודה של הצוות. זה כמו לנסות לנגן סימפוניה עם נגנים שכל אחד מהם מנגן מנגינה אחרת.

אבל איך יוצרים את הסימפוניה הזו? איך הופכים קבוצה של אנשים עם רקעים שונים, דעות שונות וגישות שונות, לצוות מגובש שמחובר למטרה משותפת? התשובה היא תהליך גיבוש ערכים משותפים – תהליך שאותו אני מכנה "מצפן הערכים".

אז בואו נצלול פנימה – איך יוצרים מצפן ערכים שינחה את הצוות שלך, יעצים את העבודה שלכם, ובסופו של דבר, יביא ליותר תרומות לארגון?

אני נועם אבירי, יועץ ומנטור לגיוס כספים, ומהניסיון שלי עם עשרות ארגונים ללא מטרות רווח, גיליתי שמצפן ערכים ברור הוא לא רק נחמד – הוא קריטי להצלחה. עבדתי עם צוותים שהיו מפוזרים כמו פאזל שחלקיו אבדו, וראיתי איך תהליך פשוט של גיבוש ערכים משותפים הפך אותם למכונה משומנת שמשיגה יעדים בלתי אפשריים. זה לא קסם, זה פשוט עבודה קשה עם כיוון נכון.

מה זה בכלל "ערך משותף" ולמה זה חשוב בגיוס כספים?

לפני שנצלול לטכניקות, חשוב להבין מה זה בכלל ערך משותף. זה לא סתם אוסף של מילים יפות שתלויות על הקיר במשרד. ערך משותף הוא עיקרון שמנחה את ההתנהגות של הצוות, את קבלת ההחלטות שלו ואת האינטראקציה שלו עם תורמים. זה ה-DNA של הצוות, המצפן המוסרי שמצביע על הכיוון הנכון גם כשקשה.

למה זה חשוב בגיוס כספים? כי תורמים לא תורמים רק לארגון, הם תורמים לערכים. כשהם רואים צוות שמגשים את הערכים שלו הלכה למעשה, הם מרגישים שהתרומה שלהם עושה הבדל אמיתי. בנוסף, ערכים משותפים יוצרים צוות מגובש, ממוקד ומסור – וזה ניכר בכל פגישה עם תורם פוטנציאלי.

תהליך גיבוש הערכים המשותפים: צעד אחר צעד

אז איך עושים את זה? הנה תהליך שאני משתמש בו עם הלקוחות שלי, ואתה יכול להתחיל ליישם אותו כבר מחר בבוקר:

1. שיחת רקע אישית (לפני הפגישה הראשונה):

  • המטרה: להבין מה חשוב לכל אחד מחברי הצוות ברמה האישית.
  • איך עושים את זה: פגישות אישיות קצרות עם כל חבר צוות. שואלים שאלות פתוחות כמו: "מה הכי חשוב לך בעבודה שלך?", "מה גורם לך לקום בבוקר עם אנרגיה?", "מה הערכים שמנחים אותך בחיים?".
  • טיפ שלי: הקשיבו באמת. אל תשפטו. המטרה היא להבין, לא להעריך.

2. סדנת ערכים צוותית:

  • המטרה: להוציא את הערכים האישיים ולתרגם אותם לערכים צוותיים משותפים.
  • איך עושים את זה:

סיעור מוחות: כל חבר צוות משתף את הערכים האישיים שלו. כותבים את הכל על הלוח.

מיון וקיבוץ: מקבצים ערכים דומים לקטגוריות רחבות יותר. לדוגמה, "יושרה", "אמינות" ו"שקיפות" יכולים להתקבל ל"אותנטיות".

דירוג: מצביעים על הערכים הכי חשובים. לרוב מצמצמים את הרשימה ל-3-5 ערכים מרכזיים.

ניסוח: מנסחים את הערכים בצורה ברורה, תמציתית ומעוררת השראה. לא סתם "שירות", אלא "שירות מכל הלב".

  • טיפ שלי: תנו לדיון לזרום. לפעמים הוויכוחים הכי סוערים מובילים לתובנות הכי עמוקות.

3. הגדרת התנהגויות:

  • המטרה: להפוך את הערכים המופשטים להתנהגויות קונקרטיות.
  • איך עושים את זה: לכל ערך, מגדירים 2-3 התנהגויות שממחישות אותו. לדוגמה, אם אחד הערכים הוא "שקיפות", אחת ההתנהגויות יכולה להיות: "אנחנו משתפים את כל חברי הצוות במידע רלוונטי, גם אם הוא לא נעים".
  • טיפ שלי: היו ספציפיים. ככל שההתנהגויות יותר מוגדרות, יותר קל ליישם אותן.

4. הטמעה ושילוב בשגרה:

  • המטרה: להפוך את הערכים לחלק בלתי נפרד מהעבודה היומיומית.
  • איך עושים את זה:

תזכורות: תולים את רשימת הערכים וההתנהגויות במקום בולט במשרד.

דיונים: מקדישים כמה דקות בכל ישיבת צוות לבדוק איך אנחנו מגשימים את הערכים שלנו.

משוב: נותנים משוב אחד לשני על התנהגויות שמשקפות (או לא משקפות) את הערכים.

דוגמה אישית: המנהיגות צריכה לתת דוגמה אישית חזקה. אם המנהלת לא מגשימה את הערכים, אף אחד לא יתייחס אליהם ברצינות.

  • טיפ שלי: זה תהליך מתמשך. הערכים צריכים להתעדכן ולהשתנות עם הזמן.

5. בדיקת רלוונטיות מול תורמים:

  • המטרה: לוודא שהערכים שלנו מהדהדים גם עם הציפיות של התורמים שלנו.
  • איך עושים את זה:

סקר תורמים: שואלים תורמים מה חשוב להם בארגון ומה גורם להם לתרום.

שיחות אישיות: משוחחים עם תורמים גדולים ושואלים אותם על הערכים שהכי חשובים להם.

* שילוב בסיפור: מספרים לתורמים על תהליך גיבוש הערכים ועל איך הם משפיעים על העבודה שלנו.

  • טיפ שלי: תורמים מעריכים אותנטיות. אל תנסו להמציא ערכים שאתם חושבים שהם רוצים לשמוע.

דוגמה מהשטח: איך "העומק שמתחת לעומק" שינה צוות גיוס כספים

אספר לכם על ארגון שעבדתי איתו – ארגון גדול שעזר לנוער בסיכון. הצוות היה מורכב מאנשים מוכשרים, אבל הייתה תחושה של ניתוק וחוסר אמון. בפגישות, כל אחד דיבר בשפה אחרת.

בתהליך גיבוש הערכים, אחד הערכים שעלה היה "אמפתיה". אבל לא סתם אמפתיה – "העומק שמתחת לעומק", כפי שאני אוהב לקרוא לזה. זה לא רק להקשיב למה שהתורם אומר, אלא להבין מה מניע אותו, מה הכאב שלו, מה החלומות שלו.

התחלנו לתרגל "הקשבה שלישית" – לא רק למילים, אלא גם לשפת הגוף, לטון הדיבור, למה שלא נאמר. למדנו איך לשאול שאלות שמגלות את המוטיבציות האמיתיות של התורם.

התוצאה הייתה מדהימה. פתאום, התורמים הרגישו שמבינים אותם באמת. התחלנו לקבל תרומות גדולות יותר, אבל יותר חשוב – התחלנו לבנות מערכות יחסים אמיתיות. הצוות הפך למגובש יותר, מלא בתשוקה ונחוש לעשות שינוי אמיתי.

מה הצעד הבא שלך?

תהליך גיבוש ערכים משותפים הוא לא תרופת פלא. הוא דורש זמן, מאמץ ונכונות להיות פתוחים וכנים אחד עם השני. אבל התוצאות שוות את זה. צוות עם מצפן ערכים ברור הוא צוות שמצליח לגייס יותר כסף, לבנות מערכות יחסים חזקות יותר ולעשות שינוי אמיתי בעולם.

אז אני שואל אותך – מתי תתחיל לבנות את מצפן הערכים של הצוות שלך? איזה ערך הכי חשוב לך, ואיך אתה מתכוון להגשים אותו כבר היום? שתף אותי בתגובות – אני רוצה לשמוע!

אני מזמין אותך להעמיק וללמוד עוד על "שיטת הסולם הדינמי" שפיתחתי, שיכולה לסייע לך להעלות תורמים במדרגות התרומה, או על "מודל המעגלים המתרחבים" להרחבת מעגל התורמים שלך.

אני נועם אבירי, יועץ ומנטור לגיוס כספים, ואני כאן כדי לעזור לך להפוך את החלומות שלך למציאות.

נעים להכיר,

נועם אבירי, מומחה בגיוס כספים. בעל ניסיון רב שנים בליווי ארגונים ללא מטרות רווח בישראל, פיתחתי מתודולוגיות ייחודיות כמו "שיטת הסולם הדינמי" ו"מודל המעגלים המתרחבים" להשגת יעדי גיוס שאפתניים. מאמין שאותנטיות וחשיבה מעמיקה הן המפתח להצלחה בגיוס כספים.