Noam Aviry speaking passionately about fundraising strategies.
Featured

החיבור למשמעות: הדרך שבה גיליתי מחדש את ה'למה' שלי וכיצד זה שינה את התוצאות

גלו את הדרך בה נועם אבירי, מומחה-על לגיוס כספים, גילה מחדש את ה'למה' שלו וכיצד זה שינה את התוצאות שלו. טיפים מעשיים למגייסי כספים ולכל מי שמחפש משמעות בעבודה.

הדממה בחדר הישיבות הייתה כבדה. אחרי שעות של דיונים מרתוניים, ועד המנהל הביט בי בעיניים חודרות. "נועם," פתחה היו"ר בקול שקט, "אנחנו מעריכים את העבודה הקשה שלך, אבל היעדים פשוט לא הושגו. מה השתנה?"

באותו רגע הרגשתי כאילו כל הקריירה שלי בגיוס כספים עומדת למבחן. הייתי מומחה-על, יועץ מבוקש, אבל המספרים לא שיקרו. משהו היה חסר. משהו עמוק יותר מעוד טקטיקה או סדנת מכירות.

הייתי נועם אבירי, ועד לאותו רגע, חשבתי שאני יודע הכל על גיוס כספים. למדתי אצל הטובים ביותר, קראתי כל ספר אפשרי, ניתחתי אינספור קמפיינים מוצלחים. אבל באותו יום הבנתי שהידע והניסיון לבדם לא מספיקים. הייתי זקוק למשהו אחר. הייתי זקוק ל'למה' שלי.

אני רוצה לשתף אתכם במסע האישי שלי לגילוי מחדש של המשמעות בעבודה שלי כמגייס כספים. זהו מסע ששינה לא רק את התוצאות שלי, אלא גם את הדרך שבה אני תופס את העולם. אספר לכם על הכשלים, הספקות ורגע ההארה שהוביל אותי לשינוי. זהו סיפור על חיבור מחדש לערכים, על חשיבות האותנטיות, ועל הכוח העצום שטמון בשאלה הפשוטה: "למה אני עושה את זה?".

מהו ה'למה' ולמה הוא כל כך חשוב בגיוס כספים?

בואו נתחיל בהגדרה. ה'למה' הוא לא רק המטרה החיצונית – השגת יעד הגיוס, בניית מבנה חדש, או הרחבת השירותים. ה'למה' הוא המניע הפנימי, הכוח שמניע אותנו לפעולה, הערכים שאנו מאמינים בהם, והתשוקה שלנו לתרום לעולם טוב יותר.

במשך שנים, התמקדתי ב'איך' – הטכניקות, האסטרטגיות, הפרוטוקולים. למדתי איך לנסח בקשות משכנעות, איך לנהל משא ומתן, איך לסגור עסקאות. אבל שכחתי את ה'למה'. שכחתי את הסיבה האמיתית שבגללה אני עושה את מה שאני עושה.

ואז הבנתי - התורמים שלנו, גם הם לא מחפשים רק את ה'מה'. הם מחפשים את ה'למה'. הם רוצים לדעת שהתרומה שלהם תעשה שינוי אמיתי, שהיא תתרום למטרה שהם מאמינים בה. והם רוצים לדעת שהם תורמים לאנשים שמחוברים למטרה הזו באמת.

למעשה, אני מאמין שבלב גיוס הכספים עומדת שאלה פילוסופית עמוקה על ערך ונדיבות. אבל בבוקר יום שני בשעה 9:00, זה מתרגם לשאלה פשוטה: למי תתקשר ראשון, ומה בדיוק תגיד?

"העומק שמתחת לעומק": איך גיליתי את ה'למה' שלי מחדש

התהליך היה הדרגתי, אבל היו כמה רגעים מכוננים:

  • "עדשת המיקרוסקופ": ניתוח רגעים קריטיים. התחלתי לנתח את הפגישות הכושלות שלי עם תורמים. התמקדתי בשניות הקריטיות, ברגעים שבהם הרגשתי שהקשר מתנתק. שמתי לב לדפוסים חוזרים: כשהתמקדתי בצרכים של הארגון, התורמים התרחקו. כשהתמקדתי בתשוקה שלי למטרה, הם התעניינו יותר. שימו לב לשנייה הזו: התורם הביט למטה, נשם עמוק, ואז העביר את משקלו קדימה. זה היה הרגע בו ידעתי שיש לי את תשומת ליבו המלאה. הכל שקרה לפני היה רק הקדמה, וכל מה שיקרה אחרי תלוי במילים הבאות שאבחר.
  • "הקול הפנימי המשולב": הקשבה לדיאלוג הפנימי. התחלתי להקשיב יותר לקול הפנימי שלי. מה אני חושב ומרגיש באמת כשאני מדבר על הארגון, על המטרה, על התרומה? "'כמובן, אני אבחן את ההצעה שלך,' אמר התורם. (בראשי חשבתי: 'הוא משתמש במילה אבחן במקום אשקול - זה סימן שהוא רוצה שאתן לו נתונים נוספים, לא פנייה רגשית.'). 'אשמח לשלוח לך ניתוח השפעה מפורט,' עניתי מיד."
  • "פרקטל המשמעות": חיבור בין הפרטי לכללי. הבנתי שהשיחה הזו עם תורם אחד אינה רק על תרומה של 50,000 ש"ח. היא משקפת את האתגר הבסיסי של כל ארגון חברתי: כיצד לתרגם ערכים מופשטים למעשים קונקרטיים. וברמה העמוקה ביותר, היא שאלה על האופן שבו אנחנו כחברה מחליטים מה באמת חשוב.

גיליתי שה'למה' שלי טמון באמונה שלי בכוחם של ארגונים חברתיים לשנות את העולם. באמונה שלי ביכולתם של אנשים להתגייס למען מטרות נעלה. ובאמונה שלי בכוחה של נתינה ליצור חיבור אמיתי בין אנשים.

איך ה'למה' משפיע על התוצאות?

ברגע שהתחברתי מחדש ל'למה' שלי, הכל השתנה:

  • השיחות שלי עם תורמים הפכו אותנטיות יותר. הפסקתי לנסות "למכור" להם, והתחלתי לחלוק איתם את התשוקה שלי.
  • המסרים שלי הפכו משכנעים יותר. הצלחתי לגעת בליבם של התורמים, לחבר אותם למטרה, ולהראות להם את ההשפעה האמיתית של התרומה שלהם.
  • הביטחון העצמי שלי גדל. האמנתי במה שאני עושה, וידעתי שאני עוזר לארגונים חשובים להשיג את המטרות שלהם.
  • וכן, גם התוצאות השתפרו. הצלחתי לגייס יותר כספים, לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח עם תורמים, ולהוביל את הארגון להצלחה.

הדלת נסגרה מאחורי התורם הפוטנציאלי, והרגשתי את הדממה מהדהדת בחדר. 'הלך עליך מיליון שקל', לחש קול בראשי. אבל בדיוק ברגע הזה הבחנתי בדפוס שחוזר על עצמו בכל פגישה כושלת שהייתה לי...

"הצעד האלגנטי": איך ליישם את ה'למה' ביום יום

אז איך אתם, כמגייסי כספים, יכולים להתחבר ל'למה' שלכם ולהשתמש בו כדי לשפר את התוצאות שלכם? הנה כמה טיפים מעשיים:

1. הקדישו זמן למחשבה עצמית. שאלו את עצמכם: למה אני עושה את מה שאני עושה? מהם הערכים שאני מאמין בהם? מהי התשוקה שלי?

2. הכירו את הארגון שלכם לעומק. הבינו את המטרה שלו, את הערכים שלו, ואת ההשפעה שלו על העולם. דברו עם הנהנים, שמעו את הסיפורים שלהם, והתחברו אליהם רגשית.

3. היו אותנטיים. אל תנסו להיות מישהו שאתם לא. היו כנים עם התורמים, שתפו אותם בתשוקה שלכם, והראו להם את האמת מאחורי המטרה.

4. הקשיבו לתורמים. שאלו אותם מה חשוב להם, מה מניע אותם, ומה הם רוצים להשיג באמצעות התרומה שלהם. תנו להם להרגיש שהם חלק מהסיפור.

5. זכרו את התמונה הגדולה. אל תתמקדו רק במספרים וביעדים. זכרו שהעבודה שלכם תורמת לעולם טוב יותר.

רוב מגייסי הכספים מבזבזים 80% מהזמן שלהם על 20% מהתורמים שתורמים רק 5% מהתקציב. כשהבנתי את זה, הפכתי את היחס - והכפלתי את ההכנסות בשנה אחת.

"המראה הכפולה": ראייה מנקודת מבט של התורם

זכרו תמיד את "המראה הכפולה" – נסו לראות את עצמכם דרך עיני התורם. מה הוא רואה? מה הוא שומע? מה הוא מרגיש? האם הוא רואה מגייס כספים שמנסה "לסחוט" ממנו תרומה, או אדם נלהב שמחובר למטרה חשובה?

מה שקרה כאן הוא 'אפקט המגירה הסגורה' - כשתורם מקבע את הרושם הראשוני ולא מאפשר כניסה של מידע חדש.

כנס שנתי מרגיש כמו שדה תעופה בסערה - כולם ממהרים, כרטיסי ביקור מתעופפים באוויר, ורעש לבן של שיחות קטועות. בתוך הכאוס הזה, המטרה שלי הייתה לייצר אי של שקט עם התורם הפוטנציאלי - בועה של תשומת לב מלאה.

גיוס כספים דומה לכיוון תזמורת - לא מספיק שכל הנגנים מוכשרים, הם צריכים לנגן באותו קצב, באותו טון, ובדיוק ברגע הנכון. ובתור המנצח, אתה צריך להכיר את הפרטיטורה לפני ולפנים.

שלוש שנים של עבודה. מאות שיחות טלפון. עשרות פגישות. הכל הוביל לרגע הזה. והנה מה שגיליתי: לפעמים ההצלחה תלויה ברגע אחד של שתיקה במקום הנכון.

אחרי שנים בתחום, רציתי לשתף אתכם במשהו שטרד את מנוחתי השבוע...

אז השאלה שנשארת איתי היא זו: איזה 'בלתי אפשרי' אתה מוכן להפוך לאפשרי השבוע?

אני נועם אבירי, מומחה-על בגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי.

#גיוסכספים #משמעות #מוטיבציה #ארגוניםללאמטרותרווח #תרומות #פילנתרופיה #נועםאבירי #הצלחה #ייעוץ #מנטורינג

גלו את הדרך בה נועם אבירי, מומחה-על לגיוס כספים, גילה מחדש את ה'למה' שלו וכיצד זה שינה את התוצאות שלו. טיפים מעשיים למגייסי כספים ולכל מי שמחפש משמעות בעבודה.

Noam Aviry speaking passionately about fundraising strategies.

גיוס כספים, משמעות בעבודה, ארגונים ללא מטרות רווח, תרומות, פילנתרופיה, ייעוץ עסקי, הצלחה, מוטיבציה, סיפור אישי

A person talking on the phone with a thoughtful expression, in an office environment, representing the pivotal conversation leading to a significant donation.
Featured

הרגע ששינה הכל: כיצד שיחה אחת הובילה לתרומה של 2 מיליון שח

גלו כיצד שיחה אחת שינתה הכל והובילה לתרומה של 2 מיליון ש"ח. נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, חושף את הלקח החשוב ביותר בקריירה שלו.

השעה הייתה 17:22 ביום חמישי גשום כשקיבלתי טלפון מהמנכ"לית הנרגשת של עמותת "אור לעתיד". רק לפני שבוע הדלת נסגרה בפנינו באחת מפגישות התורמים המבטיחות ביותר שלנו, והנה – בנס גמור – הצלחנו לגייס שני מיליון שקלים! עכשיו, כשאתם קוראים את השורות האלה, בטח חושבים לעצמכם: "נו, עוד סיפור הצלחה שגרתי". אבל האמינו לי, הסיפור הזה רחוק מלהיות שגרתי. הוא טומן בחובו לקח שאני נושא איתי כבר שנים, לקח שלימד אותי איך שיחה אחת, שנראית במבט ראשון לא חשובה, יכולה לשנות הכל.

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, מלווה ארגונים ועמותות בישראל כבר למעלה מ-15 שנה. ראיתי עליות ומורדות, הצלחות מסחררות וכישלונות צורבים. אבל הסיפור הזה, תאמינו או לא, כמעט גרם לי לתלות את הנעליים.

אז מה קרה שם בדיוק? בואו נצלול פנימה.

פתיחה קרה: איך כמעט איבדנו הכל

היעד היה שאפתני: שני מיליון שקלים לפרויקט חדשני בתחום החינוך. התורם הפוטנציאלי, איש עסקים מצליח בשנות ה-50 לחייו, נראה מבטיח. הוא הביע עניין רב בפרויקט, שאל שאלות חכמות, ואפילו חייך מדי פעם. אבל משהו בהתנהלות שלו לא הרגיש לי נכון. הוא היה קצת מרוחק, קצת עסוק.

אחרי שעה של מצגת מפורטת ושאלות ותשובות, הוא אמר את המשפט הזה, שהקפיא לי את הדם: "אני צריך לחשוב על זה". כולנו מכירים את המשפט הזה, נכון? המשפט הזה הוא לרוב סימן לכך שהעסקה לא תצא לפועל.

יצאנו מהפגישה בתחושה קשה. המנכ"לית הייתה מדוכדכת, ואני הרגשתי כאילו קיבלתי אגרוף בבטן. אחרי הכל, השקענו בפגישה הזאת כל כך הרבה זמן ומאמץ.

"עדשת המיקרוסקופ": מה קרה באמת בשיחה ההיא?

אבל אני לא טיפוס שמרים ידיים בקלות. החלטתי לנתח את הפגישה הזאת לעומק. מה בדיוק השתבש שם?

התחלתי לפרק את השיחה הזאת לחלקיקים הקטנים ביותר. ניסיתי להיזכר בכל מילה, בכל תנועה, בכל מבט. ואז, פתאום, הבנתי משהו. הבנתי שהטעות שלי הייתה שלא הקשבתי מספיק. לא הקשבתי לעומק שמתחת לעומק.

הייתי כל כך עסוק בלמכור את הפרויקט, לשכנע אותו בחשיבותו, שהייתי כמעט חירש לצרכים האמיתיים שלו. הוא לא היה צריך עוד מצגת מבריקה או נתונים סטטיסטיים מרשימים. הוא היה צריך להרגיש מחובר.

הטלפון הגואל: שיחה ששינתה הכל

למחרת בבוקר, החלטתי לעשות משהו קצת משוגע. הרמתי טלפון לתורם הפוטנציאלי, בלי שום ציפייה מיוחדת. פשוט התקשרתי כדי להקשיב.

"הקשבה שלישית" - זה המונח שאני אוהב להשתמש בו. זה להקשיב לא רק למילים שהוא אומר, אלא גם למה שהוא לא אומר. למסרים הסמויים, לתחושות, לרגשות.

השיחה הזאת הייתה שונה מכל שיחה אחרת שניהלתי איתו. הפעם, לא דיברתי כמעט בכלל. פשוט שאלתי שאלות פתוחות, שאלות שמזמינות אותו לשתף. שאלתי אותו על עצמו, על הערכים שלו, על החלומות שלו.

ואז, הוא התחיל לדבר. הוא סיפר לי על הילדות שלו, על הקשיים שהוא התמודד איתם, על התחושה שהוא רוצה להשאיר חותם בעולם. והכי חשוב, הוא סיפר לי על האמונה שלו בחינוך ככלי לשינוי חברתי.

בסוף השיחה, הוא אמר לי את המשפט הזה, שהפך את הקרביים שלי: "תודה שהקשבת לי".

למחרת, הוא התקשר אלינו ואישר את התרומה. שני מיליון שקלים.

הלקח שלי: העומק שמתחת לעומק

מה למדתי מהסיפור הזה? למדתי שהכסף, בסופו של דבר, הוא רק תוצר לוואי של מערכת יחסים אמיתית. למדתי שהאנשים שמחליטים לתרום לנו, הם קודם כל בני אדם. הם מחפשים משמעות, הם מחפשים חיבור, הם מחפשים תחושה שהם עושים משהו חשוב.

מאז, שיניתי את הגישה שלי לגיוס כספים. אני עדיין משתמש במצגות מבריקות ונתונים סטטיסטיים מרשימים. אבל אני יודע שהדבר הכי חשוב הוא להקשיב. להקשיב לעומק שמתחת לעומק.

אני מזמין אתכם, מגייסי הכספים, לקחת את הלקח הזה איתכם. בפעם הבאה שאתם יושבים מול תורם פוטנציאלי, נסו להקשיב קצת יותר ולדבר קצת פחות. תשאלו שאלות פתוחות, שאלות שמזמינות אותו לשתף. ואל תפחדו להראות את עצמכם, את האנושיות שלכם.

הצעד האלגנטי הבא שלך: איזה שיחה אחת קטנה אתם יכולים לעשות השבוע שתשנה הכל?

נועם אבירי הוא מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. הוא משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתח בעצמו. גישתו משלבת ידע ותובנות ממומחים עולמיים כמו דן פאליוטה ופנלופה ברק, לצד אסכולות פסיכולוגיות ועולם העסקי. הוא פיתח מתודולוגיות ייחודיות כמו "שיטת הסולם הדינמי" ו"מודל המעגלים המתרחבים" המסייעות להעלאת תרומות ולהרחבת מעגל התורמים.

A group of diverse people celebrating a fundraising success, with coins and money scattered around them, symbolizing small donations adding up to a significant amount.
Featured

מיקרו-תרומות: איך יצרנו מנגנון שהפך תרומות קטנות למיליונים

גלו איך הפיכת תרומות קטנות למיליונים אפשרית! נועם אבירי, מומחה בגיוס כספים, חושף את המנגנון שיצר ושינה את כללי המשחק.