A close-up of Noam Aviry, a fundraising expert, looking directly at the camera with a warm and confident expression. He is in a modern office setting, with blurred bookshelves in the background, emphasizing his professionalism and expertise in the field of fundraising.
Featured

השיחה הפנימית ששינתה הכל: איך שינוי השיח העצמי הוביל להצלחות חסרות תקדים בגיוס כספים

גלו איך שינוי השיח העצמי יכול להוביל להצלחות חסרות תקדים בגיוס כספים. נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, חושף את הכלים והאסטרטגיות לשנות את המחשבות השליליות ולהשיג את יעדי התרומות שלכם.

האמת? היו תקופות שבהן הסתכלתי על עצמי במראה ותהיתי אם אני בכלל מתאים לעולם גיוס הכספים. הייתי שומע את הקול הפנימי הזה, שמטיל ספק בכל החלטה, בכל פגישה, בכל מייל ששלחתי. אבל אז הבנתי משהו מכריע: השיחה הזו, השיחה הפנימית, היא המפתח להצלחה – או לכישלון.

אני נועם אבירי, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל, ולאורך השנים ראיתי איך השיח העצמי משפיע ישירות על התוצאות בשטח. אחרי שנים של ניסיון, תארים, וליווי של מאות מגייסי כספים, הבנתי שהסוד טמון לא רק במה שאנחנו אומרים לתורמים, אלא במה שאנחנו אומרים לעצמנו.

אני רוצה לחלוק אתכם תובנות ששינו לי את הקריירה, ולעזור לכם לשנות את השיחה הפנימית שלכם כדי להשיג תוצאות חסרות תקדים.

למה השיח העצמי הוא המפתח בגיוס כספים?

מגייס כספים הוא לא רק איש מכירות. הוא שליח של חזון, של מטרה נעלה. והתשוקה הזו, האמונה הזו, צריכה לנבוע מבפנים. אם אנחנו לא משוכנעים בחשיבות של מה שאנחנו עושים, איך נוכל לשכנע אחרים?

השיח העצמי שלנו משפיע על כל אספקט של העבודה:

  • ביטחון עצמי: אם אנחנו מאמינים בעצמנו, האנרגיה שלנו תהיה חזקה יותר, הכריזמה שלנו תהיה בולטת יותר.
  • התמודדות עם דחייה: דחייה היא חלק בלתי נפרד מגיוס כספים. שיח עצמי חיובי יעזור לנו להתאושש מהר יותר ולראות בדחייה הזדמנות ללמידה.
  • יצירתיות: כשאנחנו משחררים את הפחד מכישלון, אנחנו פתוחים יותר לרעיונות חדשים ולפתרונות יצירתיים.
  • אותנטיות: תורמים מזהים חוסר כנות. כשאנחנו מדברים מתוך מקום אמיתי ואמין, הסיכוי שלנו לגייס תרומה גדל משמעותית.

איך לשנות את השיח העצמי ולגייס יותר כסף?

אני לא מדבר על חשיבה חיובית כקלישאה. אני מדבר על עבודה אמיתית, עמוקה, שמשנה את התודעה שלנו. הנה כמה כלים מעשיים:

1. זיהוי הקול הפנימי המבקר:

כולנו חווים את זה - הקול שאומר "אתה לא מספיק טוב", "אתה לא תצליח", "הם לא יתרמו לך". השלב הראשון הוא לזהות את הקול הזה, להכיר בו, ולהבין שהוא לא מייצג את האמת המלאה. אני קורא לזה "ההקשבה השלישית" – להקשיב גם למה שלא נאמר במילים, לשיח הפנימי שלנו.

2. אתגר את המחשבות השליליות:

כשאתה מזהה מחשבה שלילית, עצור לרגע ושאל את עצמך: האם יש הוכחות לכך שהמחשבה הזו נכונה? האם יש דרך אחרת לראות את המצב? האם המחשבה הזו מועילה לי?

לדוגמה: "אני לא אצליח לגייס את הסכום הזה". אתגר: האם יש לי ניסיון קודם שמראה שאני יכול להצליח? האם יש לי כלים ואסטרטגיות שיכולים לעזור לי?

3. החלף מחשבות שליליות במחשבות מעצימות:

במקום "אני לא מספיק טוב", אמור "אני לומד ומשתפר כל הזמן". במקום "אני לא אצליח", אמור "אני אתן את המקסימום ואראה מה יקרה".

אחת השיטות שאני מלמד היא "שיטת המראה המנטלית" – לפני פגישה חשובה, דמיין את עצמך מצליח, מרגיש בטוח, מקבל את התרומה. זה עוזר לבנות ביטחון עצמי ולהיכנס לפגישה עם אנרגיה חיובית.

4. התמקד בהצלחות שלך:

קל להתמקד בכישלונות, אבל חשוב לא פחות לחגוג את ההצלחות, גם הקטנות. כתוב רשימה של כל ההישגים שלך בתחום גיוס הכספים, ותזכיר לעצמך את הכישורים והיכולות שלך.

תזכורת: השיחה הזו עם תורם אחד אינה רק על תרומה של 50,000 ש"ח. היא משקפת את האתגר הבסיסי של כל ארגון חברתי: כיצד לתרגם ערכים מופשטים למעשים קונקרטיים. וברמה העמוקה ביותר, היא שאלה על האופן שבו אנחנו כחברה מחליטים מה באמת חשוב.

5. מצא מנטור או קבוצת תמיכה:

לפעמים, אנחנו צריכים עזרה חיצונית כדי לשנות את השיח העצמי שלנו. מצא מנטור שמאמין בך ויכול לעזור לך לראות את הפוטנציאל שלך, או הצטרף לקבוצת תמיכה של מגייסי כספים אחרים שחווים את אותם אתגרים.

כיועץ בתחום, אני רואה את עצמי כמו מנצח בתזמורת. לא מספיק שכל הנגנים יהיו מוכשרים, הם צריכים לנגן באותו קצב ובאותו טון, ובדיוק ברגע הנכון. ואני, בתור המנצח, צריך להכיר את הפרטיטורה לפני ולפנים, ולעזור להם להגיע לביצוע המושלם.

השינוי מתחיל מבפנים:

שינוי השיח העצמי הוא תהליך מתמשך, אבל הוא שווה את המאמץ. כשתתחילו להאמין בעצמכם, התורמים יאמינו בכם גם הם. כשתתחילו לדבר לעצמכם בצורה מעצימה, התוצאות שלכם ישתפרו בצורה דרמטית.

רציתי לשתף אתכם במשהו שטרד את מנוחתי השבוע… האם אתם באמת מקשיבים לעצמכם?

אז השאלה שנשארת איתי היא זו: איזה "בלתי אפשרי" אתם מוכנים להפוך לאפשרי השבוע?

*

אני נועם אבירי, מומחה-על בתחום גיוס הכספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי. לאורך השנים, ליוויתי מאות מגייסי כספים להצלחה, תוך שימוש במתודולוגיות ייחודיות כמו "שיטת הסולם הדינמי" ו"מודל המעגלים המתרחבים".

A person donating money to a charity representative.
Featured

ישראלי יהודי בלבד: התשואה החברתית - שפה חדשה להצגת ערך ההשקעה החברתית

נועם אבירי מסביר כיצד לפתח שפה חדשה להצגת הערך של השקעה חברתית, מעבר למספרים, לסיפורים ולרגשות.

הכותרת הזו... גרמה לי להרים גבה. "ישראלי יהודי בלבד"? זה לא הסגנון שלנו, לא הערכים שלנו. אבל רגע, לפני שאתם מרימים גבה גם אתם, בואו נצלול לעומק, ונבין למה הכותרת הזו בכלל עלתה. לפעמים, דווקא מתוך הקיצוניות, אנחנו לומדים על עצמנו ועל המערכת כולה.

אז מה הקשר בין הכותרת הזו לתשואה חברתית? הכל מתחיל בשאלה אחת פשוטה: איך אנחנו באמת מודדים את הערך של השקעה חברתית? שנים שאנחנו מדברים על זה, אבל לרוב זה נשאר ברמה התיאורטית, עם מצגות יפות ומילים גבוהות. אבל בשטח, זה מתורגם לטופסי בקשה מסובכים, דוחות אינסופיים ושקיפות חלקית בלבד.

אני זוכר פגישה עם תורם גדול, איש עסקים ממולח. אחרי שעה של דיבורים על "שינוי חברתי משמעותי", הוא עצר אותי ושאל: "אוקיי, נועם, אבל מה אני מקבל בתמורה? לא כסף, כמובן. אבל מה הערך שאני יכול למדוד, להראות לדירקטוריון שלי?"

פה הבנתי שאנחנו חייבים שפה חדשה. שפה שמדברת במספרים, אבל גם בסיפורים. שפה שמציגה את התמונה המלאה - את ההשפעה האמיתית על החיים של אנשים.

האתגר: לצאת מה"ישראלי יהודי בלבד" המטאפורי

הבעיה היא שרובנו עדיין תקועים בתוך ה"ישראלי יהודי בלבד" המטאפורי שלנו - אנחנו מתמקדים רק בחלק קטן מהתמונה, בחלק שאנחנו מבינים, בחלק שנוח לנו. אנחנו מתמקדים במדדים קלים למדידה, כמו מספר המשתתפים בפרויקט או כמות הסדנאות שהעברנו. אבל אנחנו שוכחים את העומק שמתחת לעומק - את השינוי האמיתי שמתרחש בחיים של האנשים שאנחנו מנסים לעזור להם.

הפתרון: שפה רב-ממדית לתשואה חברתית

אז איך יוצרים שפה כזו? הנה כמה עקרונות מפתח שפיתחתי במהלך השנים:

  • הקשבה השלישית: מעבר להקשבה הפשוטה למה שאנשים אומרים, עלינו להקשיב למה שהם לא אומרים - לתחושות, לפחדים, לתקוות שלהם. רק ככה נוכל להבין את הצרכים האמיתיים שלהם, וליצור פתרונות שמדברים אליהם באמת.
  • מיפוי רגשי של התורם: תורמים הם לא מכונות כסף. הם אנשים עם רגשות, עם ערכים, עם סיפור חיים. עלינו להבין מה מניע אותם, מה חשוב להם, מה הם רוצים להשאיר אחריהם בעולם.
  • שיטת הסולם הדינמי: התחילו בקטן, בנו אמון, ואז העלו את התורמים במדרגות התרומה. אל תנסו לקפוץ ישר לפסגה - זה כמעט תמיד ייגמר בנפילה.
  • מודל המעגלים המתרחבים: התחילו מהמעגל הקרוב - מהמשפחה, מהחברים, מהקולגות. ואז הרחיבו את המעגל בהדרגה, דרך קשרים קיימים. ככה תוכלו להגיע לתורמים חדשים שלא הייתם מגיעים אליהם בדרך אחרת.
  • המראה הכפולה: הסתכלו על עצמכם דרך העיניים של התורם. מה הוא רואה? מה הוא שומע? מה הוא מרגיש? רק ככה תוכלו להבין איך לשפר את המסר שלכם, וליצור קשר אמיתי ואותנטי.

פרקטל המשמעות: מהסיפור הקטן לעיקרון הגדול

כל שיחה עם תורם, כל פרויקט חברתי, הוא לא רק על הכסף או על התוצאות המיידיות. זה על השאלה הבסיסית: מה הערך שאנחנו רוצים ליצור בעולם? איך אנחנו רוצים להשאיר את העולם טוב יותר ממה שמצאנו אותו? וברמה העמוקה ביותר, זה על האופן שבו אנחנו כחברה מחליטים מה באמת חשוב.

הצעד האלגנטי: דיוק במינימום מאמץ

אז איך מתחילים? זה פשוט: תתחילו לשאול שאלות. תתעניינו באנשים. תקשיבו באמת. ותזכרו: גיוס כספים זה לא רק על הכסף. זה על בניית מערכות יחסים, על יצירת אמון, על שינוי העולם.

אני יודע שזה נשמע קלישאתי, אבל זה נכון. ודווקא בגלל זה, אנחנו חייבים להתייחס לזה ברצינות.

נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה בתחום, פיתח מתודולוגיות ייחודיות לבניית מערכות יחסים עם תורמים, מיפוי רגשי של תורמים, ושיטות להעלאת תורמים במדרגות תרומה.

רציתי לשתף אותך במשהו שלמדתי בדרך הקשה: אין קיצורי דרך. גיוס כספים אמיתי דורש עבודה קשה, הקשבה, אמפתיה, ונכונות ללמוד ולגדול. אבל זה שווה את זה. כי בסופו של דבר, אנחנו לא רק מגייסים כסף. אנחנו מגייסים תקווה.

אז השאלה שנשארת איתי היא זו: איך אתה, כאן ועכשיו, מתחיל לבנות את השפה החדשה שלך לתשואה חברתית? מה הצעד הראשון שאתה מוכן לעשות כבר היום?

A fundraising professional having an honest conversation with donors.
Featured

רגע האמת: איך שיחה אחת כנה עם התורמים הצילה פרויקט מסגירה

גלה כיצד שיחה כנה עם התורמים הצילה פרויקט מסגירה. נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, חושף את הלקחים החשובים ביותר שלמד במהלך הקריירה שלו.

השעה הייתה 03:17 לפנות בוקר כשבהיתי במסך המחשב. דו"ח גיוס הכספים לרבעון האחרון הבהיר: הפרויקט שאני כל כך מאמין בו, פרויקט "אור לעתיד" שמסייע לבני נוער בסיכון, עומד בפני סגירה מיידית. חוסר של 300,000 ש"ח היה תהום פעורה. המחשבה הראשונה שלי הייתה לפנות לוועד המנהל, לנסות לשכנע אותם לדחות את ההחלטה, להבטיח שיפור מיידי. אבל ידעתי, עמוק בפנים, שזו לא התשובה. כאן התחיל המסע שלי, מסע שהפך את הכישלון הזה לאחד השיעורים החשובים ביותר בקריירה שלי.

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים עם ניסיון של מעל 15 שנה בעבודה עם ארגונים ללא מטרות רווח. ראיתי ארגונים צומחים ופורחים, אבל גם כאלה שקורסים תחת הנטל הכלכלי. למדתי שהצלחה בגיוס כספים היא לא רק עניין של טקטיקות ושיטות, אלא של הבנה עמוקה של המניעים של התורמים, יצירת מערכות יחסים אמיתיות, ובעיקר – כנות.

מה שחשבתי פעם: "לשכנע, לשכנע, לשכנע"

אני מודה, שנים האמנתי שהתפקיד שלי הוא לשכנע את התורמים, למכור להם את החזון, להציג להם מצגות מרשימות עם גרפים צבעוניים שמראים כמה הפרויקט שלנו חשוב. חשבתי שאם רק אציג את הנתונים הנכונים, את הסיפורים המרגשים, את ההישגים המרשימים, התרומות יזרמו מעצמן. טעיתי.

רגע ההתפכחות: "הקשבה השלישית"

במקום להכין עוד מצגת משכנעת, החלטתי לעשות משהו שונה לחלוטין. קבעתי פגישת זום עם חמשת התורמים הגדולים ביותר של הפרויקט. בלי מצגות, בלי הבטחות מפוצצות, בלי ניסיון למכור כלום. רק שיחה כנה.

התחלתי בלהודות להם על התמיכה רבת השנים, על האמון שהם נותנים בנו. ואז, בלב כבד, הסברתי את המצב האמיתי. "אנחנו עומדים בפני סגירה", אמרתי. "אני לא כאן כדי לשכנע אתכם לתרום עוד כסף, אני כאן כדי להבין למה התרומות ירדו, מה השתנה, ומה אנחנו יכולים לעשות אחרת".

התגובות היו מגוונות. היו כאלה שהביעו אכזבה מהירידה בתקשורת, אחרים שהרגישו שהם לא מקבלים מספיק עדכונים על ההשפעה של התרומות שלהם. אחד התורמים, איש עסקים מנוסה, אמר לי בפשטות: "נועם, אני תורם לא כי אני מרגיש טוב, אלא כי אני רוצה לראות תוצאות. אני רוצה לדעת שהכסף שלי עושה שינוי אמיתי".

ברגע הזה הבנתי. הבנתי שמה שהתורמים רוצים זה לא רק לשמוע על ההצלחות שלנו, אלא גם על האתגרים שלנו, על הכשלים שלנו, על הלקחים שאנחנו לומדים. הם רוצים להרגיש שהם חלק מהמסע, שהם שותפים אמיתיים, שהם משפיעים על הכיוון של הפרויקט. זה מה שאני קורא לו "הקשבה השלישית" - היכולת להקשיב לא רק למילים שנאמרות, אלא גם לרגשות ולצרכים הלא מודעים שמאחוריהן.

מה עשינו אחרת: שקיפות, שקיפות, שקיפות

בעקבות השיחה הזו, שינינו את הגישה שלנו לחלוטין. התחלנו לשלוח לתורמים עדכונים שוטפים על כל ההתפתחויות בפרויקט, גם הטובות וגם הרעות. ארגנו פגישות זום חודשיות שבהן שיתפנו אותם באתגרים שלנו, ביקשנו את עצתם, והזמנו אותם להשתתף בתהליך קבלת ההחלטות. הפכנו אותם לשותפים אמיתיים.

התוצאות לא איחרו לבוא. תוך שבועות ספורים, התרומות חזרו לזרום. חלק מהתורמים הגדילו את התרומה שלהם, אחרים הביאו תורמים חדשים. הצלחנו לא רק לגייס את הכסף שהיה חסר, אלא גם לבנות מערכות יחסים חזקות וארוכות טווח עם התורמים שלנו.

הלקח שלמדתי: כנות מעל הכל

היום אני יודע שסוד ההצלחה בגיוס כספים הוא לא לשכנע, אלא לחבר. לחבר את התורמים למטרה שלנו, לערכים שלנו, לסיפור שלנו. ולעשות את זה בכנות, בשקיפות, ובאותנטיות. להראות להם שאנחנו לא מושלמים, שאנחנו עושים טעויות, שאנחנו לומדים ומשתפרים. כי בסופו של דבר, אנשים תורמים לאנשים, לא לארגונים.

האם גם אתם מרגישים לפעמים שאתם מתמקדים יותר מדי בשכנוע ופחות מדי בחיבור? איזה צעד קטן אתם יכולים לעשות כבר היום כדי להיות יותר כנים ושקופים עם התורמים שלכם?

אני מזמין אתכם לשתף אותי במחשבות ובתובנות שלכם בתגובות למטה. יחד, נוכל לבנות קהילה של מגייסי כספים שעובדים מתוך אמונה, כנות ואהבה.

נועם אבירי הוא מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. הוא משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר, ותובנות חדשניות שפיתח בעצמו.

A person (Noam Aviry) stands next to a flip chart, using a marker to write on it and gesturing towards the chart with a smile.
Featured

הסודות הכמוסים של גיוס כספים בישראל: הסיפור האמיתי מאחורי ארגון ששינה את כללי המשחק

גלה את הסודות הכמוסים של גיוס כספים בישראל עם נועם אבירי. למד איך ארגון קטן חולל שינוי מערכתי, ואיך גם אתה יכול להכפיל את ההכנסות שלך.

האמת היא שאף אחד לא מדבר על זה, אבל מאחורי כל קמפיין גיוס כספים מצליח, מסתתר סיפור אחר לגמרי. סיפור על כישלונות, ספקות עצמיים, ורגעי משבר שהפכו להזדמנויות. אני רוצה לשתף אתכם בסיפור של ארגון ישראלי קטן שהצליח לחולל שינוי מערכתי משמעותי, לא בזכות תקציבי עתק או קשרים אישיים, אלא בזכות גישה חדשנית ושבירת מוסכמות.

אבל לפני שאצלול לפרטים, תנו לי להציג את עצמי. אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים, יועץ ומנטור לארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אחרי 15 שנה בתחום, ראיתי הכל – הצלחות מסחררות וכישלונות צורבים. ולימדתי את עצמי איך להפוך את הכישלונות האלה לתובנות שמכפילות את ההכנסות. אני משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתחתי בעצמי. אני כאן כדי לחלוק איתכם את הסודות הכמוסים של גיוס כספים בישראל, ואת הלקחים שלמדתי בדרך הקשה.

1. "אפקט המגירה הסגורה": איך הרושם הראשוני הורס קמפיינים

הארגון הזה, נקרא לו "אור לעתיד", פנה אלי אחרי שהם הגיעו למבוי סתום בגיוס הכספים שלהם. למרות שהם עשו עבודה מדהימה בשטח, התורמים פשוט לא התחברו. בפגישת הייעוץ הראשונה שלנו, הבנתי מיד את הבעיה. הם שברו את הכלל הראשון של גיוס כספים – הם לא ידעו לספר את הסיפור שלהם בצורה משכנעת.

הם התמקדו בנתונים יבשים, בסטטיסטיקות מורכבות, ובמספרים שלא אמרו לתורם הפוטנציאלי כלום. הם הציגו את עצמם כעוד ארגון "עושה טוב" שמנסה לפתור בעיה חברתית. הם יצרו "אפקט המגירה הסגורה" - התורם קיבל רושם ראשוני שלילי, ופשוט לא היה מוכן לשמוע שום דבר נוסף.

איך אפשר לשבור את האפקט הזה?

  • ספרו סיפור אנושי: התמקדו בסיפורים האישיים של האנשים שאתם עוזרים להם. תנו לתורם להרגיש שהוא חלק מהפתרון.
  • הציגו את הייחודיות שלכם: מה מייחד אתכם מארגונים אחרים? מה הערך המוסף שאתם מביאים?
  • צרו חיבור רגשי: תנו לתורם להרגיש שהוא תורם למשהו גדול יותר מסתם מספרים וסטטיסטיקות.

2. "ההקשבה השלישית": סוד מערכות היחסים המוצלחות עם תורמים

אחרי שהבנו את הבעיה הראשונית, התחלנו לעבוד על בניית מערכות יחסים עם תורמים. אבל כאן נתקלנו באתגר חדש. אנשי "אור לעתיד" היו כל כך ממוקדים במטרות שלהם, שהם שכחו להקשיב לתורמים. הם היו עסוקים בלדבר, לשכנע ולהצדיק, אבל לא הקשיבו למה שהתורמים באמת רצו.

גיליתי להם את סוד "ההקשבה השלישית" – היכולת להקשיב לא רק למה שהתורם אומר, אלא גם למה שהוא לא אומר. להבין את המניעים הפסיכולוגיים העמוקים שמניעים אותו לתרום, את הערכים שלו, ואת החששות שלו.

איך מפתחים "הקשבה שלישית"?

  • שאלו שאלות פתוחות: תנו לתורם לדבר על עצמו, על הערכים שלו, ועל המטרות שלו.
  • הקשיבו בתשומת לב: אל תקטעו את התורם, אל תשפטו אותו, פשוט הקשיבו.
  • חפשו רמזים: שימו לב לשפת הגוף של התורם, לטון הדיבור שלו, ולמילים שהוא בוחר להשתמש בהן.

3. "הצעד האלגנטי": איך להשיג את המקסימום במינימום מאמץ

השינוי האמיתי התרחש כש"אור לעתיד" הבינו שהם לא צריכים לשנות את הכל. הם רק צריכים למצוא את "הצעד האלגנטי" – את הפעולה המדויקת שתביא את האפקט המקסימלי במינימום מאמץ.

במקרה שלהם, ה"צעד האלגנטי" היה מיקוד בתורמים קיימים. במקום לרדוף אחרי תורמים חדשים, הם התחילו לטפח את מערכות היחסים שלהם עם התורמים הקיימים שלהם. הם הראו להם כמה הם מעריכים אותם, הם שיתפו אותם בהצלחות, והם נתנו להם הזדמנות להיות חלק ממשהו גדול יותר.

איך מוצאים את ה"צעד האלגנטי"?

  • נתחו את הנתונים שלכם: מי התורמים הכי נאמנים שלכם? מי התורמים שהכי קל להגיע אליהם?
  • התמקדו ב-20% שמביאים 80%: השקיעו את רוב הזמן והמשאבים שלכם בתורמים האלה.
  • תחשבו מחוץ לקופסה: אל תפחדו לנסות דברים חדשים, לצאת מאזור הנוחות שלכם.

"אור לעתיד" למדו את הלקחים האלה, ובתוך שנה אחת הם הכפילו את ההכנסות שלהם. הם הפכו מארגון קטן ונאבק לארגון משפיע שמשנה את חייהם של אנשים.

אני, נועם אבירי, רוצה לעזור גם לכם להשיג את המטרות שלכם. אם אתם רוצים ללמוד עוד על גיוס כספים אפקטיבי, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר. יחד נוכל למצוא את ה"צעד האלגנטי" שלכם, ולחולל שינוי אמיתי בעולם.

אז השאלה שנשארת איתי היא זו: איזה 'בלתי אפשרי' אתה מוכן להפוך לאפשרי השבוע?

נועם אבירי הוא מומחה מוביל בתחום גיוס הכספים, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. הוא משלב ידע תיאורטי מעמיק עם ניסיון מעשי עשיר ואפקטיבי בשטח, ותובנות חדשניות שפיתח בעצמו.

Hands holding a pile of small coins, symbolizing micro-donations and philanthropy.
Featured

פילנתרופיית מיקרו-תרומות: איך הפכנו תרומות קטנות למיליוני שקלים - המדריך המלא

למדו איך ליצור מנגנון גיוס כספים אפקטיבי המבוסס על מיקרו-תרומות, ולהפוך תרומות קטנות למיליוני שקלים. מדריך מעשי מאת נועם אבירי.

הדממה בחדר הישיבות הייתה כבדה. רק לפני שבוע חגגנו את סגירת השנה המוצלחת ביותר שלנו, אבל עכשיו, מול המנכ"ל המודאג ושאר חברי הוועד, הייתי צריך להסביר איך קמפיין המיקרו-תרומות החדש שלנו, שאמור היה להיות הלהיט הבא, מדשדש מאחור. "אולי זה פשוט לא עובד בישראל," אמר אחד מחברי הוועד בספקנות. בדיוק ברגע הזה, הבנתי שמשהו בגישה שלנו חייב להשתנות. זה לא היה הכישלון הראשון שלי (ולא האחרון), אבל הוא היה הזרז לשינוי מחשבתי שהוביל לפיתוח מנגנון שבאמת יודע להפוך תרומות קטנות למיליוני שקלים.

אני נועם אבירי, יועץ ומנטור למגייסי כספים וארגונים ללא מטרות רווח בישראל. אחרי שנים של ניסוי וטעייה (הרבה יותר טעייה מניסוי בהתחלה...), פיתחתי גישה ייחודית לפילנתרופיית מיקרו-תרומות. הניסיון שלי מלמד שאפשר להצליח בגדול גם עם סכומים קטנים, אם רק יודעים איך. אז איך עושים את זה? בואו נצלול פנימה.

מהי פילנתרופיית מיקרו-תרומות ולמה היא חשובה?

פילנתרופיית מיקרו-תרומות היא גיוס כספים המבוסס על תרומות קטנות, לרוב בסכומים של עשרות או מאות שקלים, ממספר גדול מאוד של תורמים. זהו מודל דמוקרטי יותר לתמיכה בעמותות, שמאפשר לאנשים רבים לקחת חלק בעשייה טובה, גם אם הם לא יכולים לתרום סכומים גדולים. בעידן הדיגיטלי, פילנתרופיית מיקרו-תרומות היא לא רק אפשרית, היא הכרחית. היא מאפשרת לארגונים לגייס סכומים משמעותיים, לבנות קהילה תומכת נאמנה ולגווון את מקורות המימון שלהם.

שלושת העקרונות המנחים להצלחה במיקרו-תרומות

אחרי שנים של ניסוי וטעייה, גיליתי שלושה עקרונות מנחים שבלעדיהם קמפיין מיקרו-תרומות פשוט לא יצליח:

1. סיפור חזק וממוקד: אנשים לא תורמים לסתם ארגון, הם תורמים לסיפור. הסיפור שלכם חייב להיות אותנטי, מרגש וממוקד בבעיה ספציפית שאתם פותרים. תחשבו על זה: למה שמישהו יתרום 50 ש"ח לעמותה גדולה ומסורבלת, כשהוא יכול לתרום 50 ש"ח לילד ספציפי שזקוק לעזרה? תמצאו את הסיפור האנושי, תספרו אותו בצורה אותנטית, ותראו איך התרומות מתחילות לזרום.

נתונים שמחזקים: מחקרים מראים שאנשים נוטים יותר לתרום כשהם מרגישים חיבור אישי למקרה או לסיפור. (מקור: The Science of Giving, Stanford Social Innovation Review).

סיפור אישי: אני זוכר קמפיין שעשינו לעמותה שעוזרת לנוער בסיכון. במקום לדבר על "נוער בסיכון" באופן כללי, התמקדנו בסיפור של נערה אחת, שרה, שחלמה להיות רקדנית. הסיפור שלה ריגש אנשים, והקמפיין הזה גייס פי שלושה יותר כסף מכל קמפיין קודם שלנו.

2. חוויית תרומה פשוטה ונוחה: בעידן הדיגיטלי, לאנשים אין סבלנות לתהליכים מסובכים. אם התהליך של התרומה ארוך ומייגע, אנשים פשוט ינטשו אותו. ודאו שהאתר שלכם ידידותי למשתמש, שהטופס תרומה קצר וברור, ושיש מגוון אפשרויות תשלום (כרטיס אשראי, פייפאל, ביט). זכרו: כל קליק מיותר הוא תורם פוטנציאלי שאבד.

ניסוי שעשינו: באחד הקמפיינים שלנו, קיצרנו את טופס התרומה משבעה שדות לשלושה בלבד. התוצאה? עלייה של 20% במספר התרומות.

דוגמאות מהשטח: שימו לב איך ארגונים כמו "לתת" או "רוח טובה" מאפשרים לתרום בצורה קלה ומהירה, גם דרך הסמארטפון.

3. תקשורת שוטפת ושקופה: אנשים רוצים לדעת שהכסף שלהם הולך למקום הנכון ושהוא עושה שינוי אמיתי. הקפידו לתקשר עם התורמים שלכם באופן שוטף ושקוף. תעדכנו אותם בהתקדמות של הפרויקט, תשתפו אותם בסיפורי הצלחה, ותראו להם איך התרומה שלהם עזרה לשנות חיים. אל תשכחו להודות להם באופן אישי על תרומתם. תקשורת טובה יוצרת קהילה תומכת ונאמנה, שממשיכה לתרום לאורך זמן.

מחקרים תומכים: מחקרים מראים שתורמים נוטים יותר להמשיך לתרום לארגונים שמקפידים לתקשר איתם ולעדכן אותם בהתקדמות (מקור: The Nonprofit Times).

הניסיון שלי: אני זוכר מקרה שבו עמותה אחת החליטה לשלוח מכתב תודה אישי לכל תורם, במקום מכתב גנרי מודפס. התגובה הייתה מדהימה: תורמים רבים התקשרו להודות על המחווה האישית, וחלקם אף תרמו שוב.

טכניקות מתקדמות להגדלת אפקטיביות המיקרו-תרומות

אחרי שהבנו את העקרונות המנחים, בואו נדבר על כמה טכניקות מתקדמות שיכולות לעזור לכם להגדיל את האפקטיביות של קמפיין המיקרו-תרומות שלכם:

  • שימוש במדיה חברתית: רתמו את כוחה של המדיה החברתית כדי להפיץ את הסיפור שלכם, לגייס תורמים חדשים ולתקשר עם התורמים הקיימים. תשתמשו בסרטונים קצרים ומרגשים, בתמונות חזקות ובפוסטים מעוררי השראה. תעודדו את התורמים שלכם לשתף את הסיפור שלכם עם החברים והמשפחה שלהם.
  • יצירת תמריצים: תציעו לתורמים תמריצים קטנים, כמו מדבקה, חולצה או תעודת הוקרה. תעודדו אותם להשתתף בתחרויות או בהגרלות. התמריצים לא צריכים להיות יקרים, העיקר שהם יהיו רלוונטיים לערכים של הארגון שלכם.
  • שיתופי פעולה: תשתפו פעולה עם ארגונים אחרים, עם עסקים מקומיים או עם משפיעני רשת כדי להגדיל את החשיפה שלכם ולגייס תורמים חדשים.
  • שימוש בטכנולוגיה: תשתמשו בכלים טכנולוגיים מתקדמים כדי לייעל את תהליך הגיוס ולשפר את חוויית התרומה. תבנו דף נחיתה ייעודי לקמפיין, תשתמשו בכלי דיוור כדי לשלוח ניוזלטרים לתורמים, ותעקבו אחרי ביצועי הקמפיין באמצעות כלי אנליטיקה.

ההקשבה השלישית: מפתח לגיוס מיקרו תרומות מוצלח

בתהליך גיוס הכספים, ובמיוחד במיקרו-תרומות, מצאתי כי טכניקת "ההקשבה השלישית" היא קריטית. ההקשבה הראשונה היא למילים שנאמרות, השנייה היא לשפת הגוף והטון. אבל ההקשבה השלישית, זו שמתחת לפני השטח, מאפשרת לנו להבין מה באמת מניע את התורם. האם זה רצון לתקן עוול? הזדהות אישית עם המטרה? צורך בתחושת שייכות? כשאנחנו מצליחים לפענח את המוטיבציה האמיתית, אנחנו יכולים להתאים את המסר שלנו ולהפוך תרומה קטנה למחויבות ארוכת טווח.

סיכום: מיקרו-תרומות - כוח עצום בידיים הנכונות

פילנתרופיית מיקרו-תרומות היא כלי רב עוצמה שיכול לעזור לארגונים ללא מטרות רווח לגייס סכומים משמעותיים, לבנות קהילה תומכת ולשנות את העולם. אבל כדי להצליח, צריך להקפיד על שלושת העקרונות המנחים: סיפור חזק וממוקד, חוויית תרומה פשוטה ונוחה, ותקשורת שוטפת ושקופה. תנסו את הטכניקות המתקדמות, תלמדו להקשיב "הקשבה שלישית" ותזכרו: כל תרומה, גם הקטנה ביותר, יכולה לעשות שינוי גדול.

רציתי לשתף אתכם במשהו שלמדתי לאחרונה. אחרי סדנה שעברתי על מודלים עסקיים חדשניים, הבנתי שגיוס כספים דומה מאוד להקמת סטארטאפ. צריך רעיון טוב, צוות חזק, תוכנית עבודה מסודרת, ונכונות לקחת סיכונים. אבל מעל הכל, צריך תשוקה ואמונה במטרה.

אז השאלה שנשארת איתי היא זו: איזה "בלתי אפשרי" אתם מוכנים להפוך לאפשרי השבוע?

אני נועם אבירי, מומחה לגיוס כספים. במשך שנים אני מלווה עמותות ואנשי גיוס כספים להצלחה. אם יש לכם שאלות נוספות, או שאתם רוצים לדעת איך ליישם את הגישה הזו בארגון שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר.